AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Nå skal vi endelig fikse kjøkkenet. Vi skal flytte kjøkkenet inn i stua som orginaltegningene viser, og er så redde for å glemme å tenke på noe. tips til hva vi bør tenke på? Noen ting dere savner i deres kjøkken? Andre tils? Anonymkode: 0fcbd...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 Nok skuffer, nok benkplass er viktigst for min del. Vi har 12 skuffer, alle er i bruk. Savner å kunne ha kjøkkenmaskin oppå kjøkkenbenk fast, så skulle jeg endre noe på kjøkkenet vårt så skulle det vært å hatt en fast plass til den å kunne skjule den på samme plass. Om du googler sjalusiskap til kjøkkenmaskin så ser du hva jeg mener. Anonymkode: a1827...95a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 En god arbeidstrekant, med ovn/koketopp, vask og kjøleskap. Tenk på antall skritt! Anonymkode: 092f1...d50 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 Skuffer er uendelig mye mer praktisk enn skap. Anonymkode: 02638...c8a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Del Skrevet 22. mars 2023 Ikke skapdører som står åpne rett over vaskemaskinen/i veien for vaskemaskinen! Slår alltid nesten hodet i døra til skapet hver gang jeg skal sette på plass glass fra vaskemaskinen. Anonymkode: 4b413...3dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Del Skrevet 22. mars 2023 To oppvaskmaskiner har vært en lifesaver her. Kjøkkenet har blitt en lek å holde ryddig etter at vi fikk det! Anonymkode: 6bc5a...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Del Skrevet 22. mars 2023 hvis du har råd, ville jeg prioritert 2 ting; tandem-skap og ventilator bygd inn i platetopp. Det er to ting som jeg er mest fornøyd med i mitt kjøkken. Anonymkode: d16fc...885 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Del Skrevet 22. mars 2023 Hvor lenge skal dere bo i boligen? Ville tenkt på hvordan dere kan bruke kjøkkenet dersom en av dere skulle få en midlertidig eller langvarig funksjonshemming. F.eks. er underskap bedre enn -skuffer dersom man blir avhengig av å sitte mens man lager mat. Anonymkode: 51f5b...cee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Del Skrevet 22. mars 2023 Eget skap til kjøkkenmaskinen. Min står på en uttrekkbar hylle inni skapet. Beste med hele kjøkkenet mitt 🥳🥳 http://smuleblogg.blogspot.com/2010/09/nytt-kjkken-her-er-noen-tips-del-1.html?m=1 sånn som vist nederst her. Anonymkode: aa287...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Del Skrevet 22. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Eget skap til kjøkkenmaskinen. Min står på en uttrekkbar hylle inni skapet. Beste med hele kjøkkenet mitt 🥳🥳 http://smuleblogg.blogspot.com/2010/09/nytt-kjkken-her-er-noen-tips-del-1.html?m=1 sånn som vist nederst her. Anonymkode: aa287...81e Men bruker et helt underskap til det. Man må vel da ha ganske stort kjøkken? Pluss at det er dyrt, et ekstra skap selv uten spesielt innsats er et par tusen. Anonymkode: d16fc...885 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Del Skrevet 22. mars 2023 For oss var det viktig med masse oppbevaring nå når vi skulle ha nytt kjøkken i huset vi har kjøpt. Vi har revet alt og utvidet kjøkkenet. Vi har mange skuffer, noen få veggskap, hyller og et høyskap. I tillegg har vi mange skuffer og et skap på øyen vår. Vi gikk for platetopp med ventilator på øyen, da det er noe vi har ønsket oss lenge. Vi har kombiskap til kjøl og fryser, så vi har ikke så stor fryser, men det løser vi ved å ha en liten fryser i kjelleren. Anonymkode: 85111...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 22. mars 2023 #12 Del Skrevet 22. mars 2023 Hvordan er det med det elektriske, vannrør, avtrekk til kjøkkenvifte. Er det nok kursrer til oppvaskmaskin, platetopp, stekovn, mikro, kjøl, frys, lys og stikk. Eventuell belysning som benkeplatebelysning, lys i skuffer og skap, lys sokkellist. Skal det legges opp til komfyrvakt og aqua stopp osv. Greit å sjekke...det kan bli noen kroner som en kanskje ikke tenker på og ekstra ventetid hvis en ikke bestiller fagfolk i rett tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men bruker et helt underskap til det. Man må vel da ha ganske stort kjøkken? Pluss at det er dyrt, et ekstra skap selv uten spesielt innsats er et par tusen. Anonymkode: d16fc...885 Har ikke kjempestort kjøkken. For meg er det verdt det for å slippe å ha kjøkkenmaskinen på benken. Bruker plassen under hylla til oppbevaring av diverse også, så sånn sett er det bare halve skapet som går til maskin+uttrekkshylla. Anonymkode: aa287...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. mars 2023 #14 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 21.31): Nå skal vi endelig fikse kjøkkenet. Vi skal flytte kjøkkenet inn i stua som orginaltegningene viser, og er så redde for å glemme å tenke på noe. tips til hva vi bør tenke på? Noen ting dere savner i deres kjøkken? Andre tils? Anonymkode: 0fcbd...f62 Bare skuffer i benkeskapene, hyller er noe dritt. Utnytt hjørner ved å bruke hjørneskap. Ikke plassere vask eller komfyr inntil en vegg. Ha også nok avstand mellom vask og komfyr. Arbeidstrekanten, Google den. Overskap, ikke åpne hyller. Det samler seg så ekstremt mye fettete støv på åpne hyller dersom du lager mye mat. Litt enklere å gi flere råd hvis vi får en planløsning av kjøkkenet slik at vi ser hvor vinduer og dører er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 22. mars 2023 #15 Del Skrevet 22. mars 2023 Sett overskapene HELT opp til taket. Mellomrom der samler bare støv og drit, evt ting som gjør at det ser rotete ut. Nok skuffer. Benkeplass. Sett på skinner og hengsler som gjør at skap og skuffer lukker seg selv. Skuffedelere er smart for organisering. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann12345 Skrevet 23. mars 2023 #16 Del Skrevet 23. mars 2023 Personlig synes jeg det er utrolig deilig å ha god plass på kjøkkenbenken, og at den ikke blir «avbrytet» med f.eks en vask midt på benken. Smarte skuffeløsninger er lurt. Hvis du skal ha store skuffer, så synes jeg det er praktisk med «mini-skuffer» inni, fordi det er svært få tings som tar stor plass i høyden. Og ofc, som noen andre skrev, ha det helt opp mot taket. Tenk også over plassering av stikkontakter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Del Skrevet 23. mars 2023 Takk for alle svar! Tar alt med oss inn i planleggingen. blir spennende! Anonymkode: 0fcbd...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Del Skrevet 24. mars 2023 Uttrekkbar tut på vasken. Tenk over om dere vil ha ekstra stor vask, to kummer, avrenningssone. Vi har to kummer og avrenningssone og elsker det, andre vil ha ekstra bred. Anonymkode: 4b413...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå