AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #21 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg ville lagt fliser. Mye mer hygienisk, og ingen fare om det skulle bli en liten vannlekkasje eller små gjester som tisser utenfor… Det skal gå fint uten varmekabler om dere ikke har råd til det. Kan legge et liten matte foran vasken eventuelt (om det er litt rom mellom do og vask). Anonymkode: 3b903...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #22 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ville valg et gulv som tåler en del vann, altså ikke vanlig laminat eller parkett, da det må vaskes med klor og vann rundt doen, som noen andre her nevner, så kan det fort bli litt gris. Det finnes mange fine vinylgulv nå (også i laminat) Men jeg ville droppet varmekabler, det er ganske unødvendig. Holder med liten panelovn, og evt en gulvmatte som kan vaskes på 60 grader (litt kjedelig å bli kald på bena om man går på do på natt uten sokker f.eks.) Anonymkode: 2e9de...0e1 Folk overlevde med utedo også… Anonymkode: b4d40...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #23 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk overlevde med utedo også… Anonymkode: b4d40...291 Og så? Du kan godt velge å ha utedo du, men det er nok en grunn til at folk flest foretrekker å ha doen inne. At den ikke stinker er da også en fordel, og man liker gjerne at den ser litt grei ut, og ikke har alt for mange sykdomsfremkallende bakterier. Anonymkode: 2e9de...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #24 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Takk for alle innspill! Vi vil nok ikke beholde tregulvet når vi skal installere toalett der, da det er litt sprekker imellom og ganske rustikt. Så føler det er fryktelig uhygienisk. Er litt usikker på nettopp det med hygiene. Ønsker egentlig flis, men da føler jeg man bør gå for varme i gulv. Vi har ikke panelovner i huset, vil helst slippe det. Per nå står jeg nok helst mellom parkett eller noe belegg. Hvor trøblete er det å legge vinylgulv? Kunne tenke meg noe som tåler vannsøl siden servantskapet er litt lite og at det da er fort gjort å søle vann utenfor. 🤔 Ellers blir gjestedoen ved siden av gjesterommet, så jeg tror ikke de blir så kalde om de må opp for å tisse om natten 😄 Endret 23. mars 2023 av Rosa Dartle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #25 Del Skrevet 23. mars 2023 Personlig syntes jeg bad uten varme er pyton. Jeg merker veldig godt kulde, og jeg syntes det er grusomt gå på do med venner der det ikke er varme på badet. Anonymkode: 3e7f6...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #26 Del Skrevet 23. mars 2023 Jeg har 250 w varmeovn fra mill på mitt bittelille toalettrom (under 1 m2). Koster ikke all verden å montere det, og det er utrolig godt om vinteren. På gulvet foran toalettet har jeg en liten baderomsmatte. Anonymkode: 8498d...d77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #27 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 250 w varmeovn fra mill på mitt bittelille toalettrom (under 1 m2). Koster ikke all verden å montere det, og det er utrolig godt om vinteren. På gulvet foran toalettet har jeg en liten baderomsmatte. Anonymkode: 8498d...d77 Har forøvrig flis på gulv, og ville heller anbefalt gulvbelegg. Anonymkode: 8498d...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #28 Del Skrevet 23. mars 2023 Rosa Dartle skrev (39 minutter siden): Ellers blir gjestedoen ved siden av gjesterommet, så jeg tror ikke de blir så kalde om de må opp for å tisse om natten 😄 MItt toalettrom er ved siden av bad og andre oppvarmede rom, og det er temmelig kaldt der høst/vinter. Kost på en veggovn, og ha den på når dere har gjester Anonymkode: 8498d...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #29 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): MItt toalettrom er ved siden av bad og andre oppvarmede rom, og det er temmelig kaldt der høst/vinter. Kost på en veggovn, og ha den på når dere har gjester Anonymkode: 8498d...d77 Er det isolert etter dagens standard da? Vi har ikke på noe varme i 2. etasje, for det er i utgangspunktet god temp der. Så det vil i så fall være snakk om gulvvarme. Lufttemperatur ligger stort sett på 22 grader i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #30 Del Skrevet 24. mars 2023 Rosa Dartle skrev (9 timer siden): Er det isolert etter dagens standard da? Vi har ikke på noe varme i 2. etasje, for det er i utgangspunktet god temp der. Så det vil i så fall være snakk om gulvvarme. Lufttemperatur ligger stort sett på 22 grader i huset. ALtså det er ikke et tek10 bygg nei, men det er godt nok isolert (ikke enebolig). Har også lufttemp på rundt 22 grader, samt varmekabler på bad/gang (tilstøtende toalttrom). Noen ganger skal man sitte på do mer enn 30 sekunder også, så det er godt å kunne sitte og slappe av uten å føle man må løpe ut fordi det er kaldt. Det er jo uansett bare å prøve seg frem? Legg belegg fremfor flis, ha ei lita matte foran toalettet, og ser dere at det blir for kaldt, så ettermonterer dere en liten panelovn? Ovnen fra Mill er pen. Anonymkode: 8498d...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #31 Del Skrevet 24. mars 2023 Vinylgulv er praktisk. Mange fine design, lett å legge og er slitesterkt og holdbart. I tillegg er det mindre kaldt å stå på enn flis. Anonymkode: f0447...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. mars 2023 #32 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg hadde ikke gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #33 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vinylgulv er praktisk. Mange fine design, lett å legge og er slitesterkt og holdbart. I tillegg er det mindre kaldt å stå på enn flis. Anonymkode: f0447...0db Takk, ser det er noe som heter klikkvinyl som ser veldig enkelt og vannbestandig ut 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #34 Del Skrevet 24. mars 2023 exictence skrev (17 minutter siden): Jeg hadde ikke gjort det. Hadde ikke gjort hva? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #35 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): ALtså det er ikke et tek10 bygg nei, men det er godt nok isolert (ikke enebolig). Har også lufttemp på rundt 22 grader, samt varmekabler på bad/gang (tilstøtende toalttrom). Noen ganger skal man sitte på do mer enn 30 sekunder også, så det er godt å kunne sitte og slappe av uten å føle man må løpe ut fordi det er kaldt. Det er jo uansett bare å prøve seg frem? Legg belegg fremfor flis, ha ei lita matte foran toalettet, og ser dere at det blir for kaldt, så ettermonterer dere en liten panelovn? Ovnen fra Mill er pen. Anonymkode: 8498d...d77 Bare synes det i liten grad blir kaldt når det er 22 grader, da blir det fort ubehagelig med panelovn i tillegg, og gulvvarme er liksom viktigere. Litt vanskelig å prøve seg fram med flis som jeg helst vil ha, da blir det mye jobb å ta det opp igjen 😄 Men vi får bare gå for vinyl og satse på at det blir greit 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #36 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Personlig syntes jeg bad uten varme er pyton. Jeg merker veldig godt kulde, og jeg syntes det er grusomt gå på do med venner der det ikke er varme på badet. Anonymkode: 3e7f6...39e Gå alene da? Anonymkode: 7dd62...fb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thywjyr Skrevet 24. mars 2023 #37 Del Skrevet 24. mars 2023 Vi har ikke varmekabler i gulvet på badet hverken hjemme i Tromsø eller på hytta i Finnmark. Vi har belegg på gulvene, og varmeovn. Det holder i massevis, men flisegulv og laminatgulv vil bli iskaldt. Så lenge du ikke går for fliser s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. mars 2023 #38 Del Skrevet 24. mars 2023 Rosa Dartle skrev (20 minutter siden): Hadde ikke gjort hva? Jeg ville ikke lagt varmekabler. Det er en unødvendig luksus, som jeg ser det. Jeg har kalde fliser på gjestetoalettet. Synes det må være helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #39 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg anbefaler varmekilde på do. Andre rom i huset blir jo varmt fordi dørere står oppe, men de fleste av oss lukker automatisk dodøra når vi får ut av do. Og dermed blir doen kaldere enn andre rom i huset (med mindre man har på varme der inne). Det er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: ada68...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #40 Del Skrevet 24. mars 2023 Rosa Dartle skrev (47 minutter siden): Bare synes det i liten grad blir kaldt når det er 22 grader, da blir det fort ubehagelig med panelovn i tillegg, og gulvvarme er liksom viktigere. Litt vanskelig å prøve seg fram med flis som jeg helst vil ha, da blir det mye jobb å ta det opp igjen 😄 Men vi får bare gå for vinyl og satse på at det blir greit 👍 Hvis det er 22 grader på toalettrommet med døren igjen, så er det jo greit. Men at det er 22 grader i rommet ved siden av, betyr ikke at det er 22 grader på toalettrommet. Kanskje er det også ventil der,som bør stå åpen. For meg som har flis på gulv på toalettrommet, og tidligere ikke hadde varme; det er svært kaldt og ubehagelig vinterstid. Jeg hadde døra på gløtt hele tiden for å slippe inn varme også, men det blir bare ikke det samme. Det er mye billigere med en panelovn på et lite toalettrom enn gulvvarme. Forstår ikke helt hvorfor du vurderer gulvvarme hvis du ikke vil vurdere panelovn. Du kan jo selv prøve å sette føttene dine ned på fliser på vinterstid, det er ikke særlig behagelig. Du får ihvertfall ha tøfler stående klart da Anonymkode: 8498d...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå