Rosa Dartle Skrevet 24. mars 2023 Forfatter #41 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis det er 22 grader på toalettrommet med døren igjen, så er det jo greit. Men at det er 22 grader i rommet ved siden av, betyr ikke at det er 22 grader på toalettrommet. Kanskje er det også ventil der,som bør stå åpen. For meg som har flis på gulv på toalettrommet, og tidligere ikke hadde varme; det er svært kaldt og ubehagelig vinterstid. Jeg hadde døra på gløtt hele tiden for å slippe inn varme også, men det blir bare ikke det samme. Det er mye billigere med en panelovn på et lite toalettrom enn gulvvarme. Forstår ikke helt hvorfor du vurderer gulvvarme hvis du ikke vil vurdere panelovn. Du kan jo selv prøve å sette føttene dine ned på fliser på vinterstid, det er ikke særlig behagelig. Du får ihvertfall ha tøfler stående klart da Anonymkode: 8498d...d77 Ja, er nettopp det jeg tenker på med flis.. Samtidig er det et godt og varmt bad under. Det er balansert ventilasjon med varmegjenvinning som uansett varmer opp gjestetoalettet litt, så helt kaldt vil det ikke bli 🤔 Jeg bare ser ikke poenget med panelovner 😄 Da er det mye mer behagelig med gulvvarme. I resten av boligen har vi stort sett bare på gulvvarme, siden det gir så mye mer jevn og behagelig varme. Panelovner har vel lett for å brenne støv og gi dårligere inneklima som igjen vil gå inn i ventilasjonsanlegget, så gulvvarme anbefales gjerne foran det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #42 Del Skrevet 24. mars 2023 Rosa Dartle skrev (56 minutter siden): Ja, er nettopp det jeg tenker på med flis.. Samtidig er det et godt og varmt bad under. Det er balansert ventilasjon med varmegjenvinning som uansett varmer opp gjestetoalettet litt, så helt kaldt vil det ikke bli 🤔 Jeg bare ser ikke poenget med panelovner 😄 Da er det mye mer behagelig med gulvvarme. I resten av boligen har vi stort sett bare på gulvvarme, siden det gir så mye mer jevn og behagelig varme. Panelovner har vel lett for å brenne støv og gi dårligere inneklima som igjen vil gå inn i ventilasjonsanlegget, så gulvvarme anbefales gjerne foran det. Varmegjenvinning fra balansert ventilasjon varmer ikke opp rommet. Det er balansert ventilasjon i seg selv som avgir mye støv som virvler rundt i luften, derfor mange sliter med tørr luft i nyere bygg. I et så lite rom så holder det med panelovn, og det er langt billigere løsning. Du får ikke dårlig inneklima med tørr luft i et lite toalettrom, du kan ikke sammenligne det med 2 større panelovner på 2000 w i oppholdsrom. Hvis du tror at varmekabler ikke avgir støv, så...vel, tro om igjen. Og poenget var vel også at siden du nøler så fælt om hva du skal velge, så er det lett å ettermontere en liten panelovn ved behov. Du får legge flis med varmekabler. Anonymkode: 8498d...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå