Rosa Dartle Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Vi skal lage til et lite gjestetoalett i tilknytning til gjesterom. Ønsker å gjøre det litt på budsjett, og har ikke planer om å legge varme. Er det et must egentlig? Er bare toalett/vask, og blir mest i bruk på sommeren når vi har familie på besøk. Det ligger gammelt malt, gulv der, så tenkte å legge nytt gulv over, men vil helst unngå å støpe til varmekabler. Hva vil dere anbefale? Fliser kan kanskje bli vel kaldt når det ikke er varmekabler? Det er i 2. etasje, så det er egentlig ganske lunt der. Men ingen varme der oppe utover varmen som stiger opp. Har etterisolert opp til dagens standard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 Vi har ikke varme på gjestedoen. Aldri tenkt på det faktisk. Anonymkode: 39d97...118 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 Er vel like greit å spare de pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi har ikke varme på gjestedoen. Aldri tenkt på det faktisk. Anonymkode: 39d97...118 Ikke vi heller. Vi har parkett på gulvet, det gir vel mer varme enn flis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 Tregulv er da helt greit. Varmekabel på en gjestedo er unødvendig Anonymkode: 7f317...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Del Skrevet 22. mars 2023 Alternativt kan du legge varmefolie under det nye gulvet. Men man trenger vel ikke gulvvarme når man ikke skal dusje der. Anonymkode: 3fb29...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Del Skrevet 22. mars 2023 Har ikke varmekabler på toalettet i 2.etasje. Aldri savna det heller. Unødvendig bruk av penger å prioritere det. Anonymkode: b074d...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Del Skrevet 22. mars 2023 Nei, det hadde jeg ikke brukt verken penger på å lage eller penger til strøm på! Anonymkode: 38170...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsmann70 Skrevet 22. mars 2023 #9 Del Skrevet 22. mars 2023 Tenker det ikke er nødvendig med varmekabler på et tregulv. Men det finnes billigere løsninger enn å støpe ned. Finnes varmematter som kan benyttes på tregulv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Del Skrevet 22. mars 2023 Vi har fliser på gjestedoen. Og en bitteliten ovn på veggen ved siden av do. Det blir ikke kaldt på gulvet. Men det er jo også bare å legge på ei lita gulvmatte ved behov. Jeg er forøvrig glad for at vi har fliser, da det innimellom skjer uhell når små gjester går på do alene på natta, og det ikke oppdages før dagen etter. Anonymkode: ada68...dce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Del Skrevet 22. mars 2023 Æsj , tregulv? Anonymkode: 1dcd1...57d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg ville valg et gulv som tåler en del vann, altså ikke vanlig laminat eller parkett, da det må vaskes med klor og vann rundt doen, som noen andre her nevner, så kan det fort bli litt gris. Det finnes mange fine vinylgulv nå (også i laminat) Men jeg ville droppet varmekabler, det er ganske unødvendig. Holder med liten panelovn, og evt en gulvmatte som kan vaskes på 60 grader (litt kjedelig å bli kald på bena om man går på do på natt uten sokker f.eks.) Anonymkode: 2e9de...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Del Skrevet 22. mars 2023 Har flis på lilledoen og en liten panelovn jeg har på de kaldeste dagene. Det holder. Vinyl/laminat til bad kjennes også varmt å stå på uten gulvvarme. Anonymkode: 8c0f5...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 22. mars 2023 #14 Del Skrevet 22. mars 2023 Her har vi en varmovn på veggen på toalettet som er på det meste av året. Kun 1 toalett her i huset da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #15 Del Skrevet 22. mars 2023 Hjemme hos en kollega av meg er det gammelt, originalt tregulv på gjestetoalettet. Og så henger det et skilt der om at herrene vennligst bes sette seg.😉 Så de har løst rengjøringsproblemet på en grei måte. Anonymkode: 069f6...646 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #16 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ville valg et gulv som tåler en del vann, altså ikke vanlig laminat eller parkett, da det må vaskes med klor og vann rundt doen, som noen andre her nevner, så kan det fort bli litt gris. Det finnes mange fine vinylgulv nå (også i laminat) Men jeg ville droppet varmekabler, det er ganske unødvendig. Holder med liten panelovn, og evt en gulvmatte som kan vaskes på 60 grader (litt kjedelig å bli kald på bena om man går på do på natt uten sokker f.eks.) Anonymkode: 2e9de...0e1 Man trenger ikke å vaske gulvet rundt/under toalettet med klor! Anonymkode: 0c359...b37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #17 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hjemme hos en kollega av meg er det gammelt, originalt tregulv på gjestetoalettet. Og så henger det et skilt der om at herrene vennligst bes sette seg.😉 Så de har løst rengjøringsproblemet på en grei måte. Anonymkode: 069f6...646 Egentlig burde herrene uoppfordret sette seg når de er på besøk hos andre. Uhøflig å skvette rundt på andres toalett. Anonymkode: d3670...6af 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #18 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Man trenger ikke å vaske gulvet rundt/under toalettet med klor! Anonymkode: 0c359...b37 Neivel? Om det er sølt urin eller annet, så foretrekker i alle fall jeg det. Med både barn, voksne og eldre skjer dette. Det hjelper på at mennene sitter, men kontrollere hver gjest er svært vanskelig. I tillegg til at det skjer uhell. Spesielt for barn og eldre. Jeg dropper ikke kloren om bestefar Finn har vært uheldig og ikke truffet doen med sprutdiare en natt... Anonymkode: 2e9de...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #19 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Neivel? Om det er sølt urin eller annet, så foretrekker i alle fall jeg det. Med både barn, voksne og eldre skjer dette. Det hjelper på at mennene sitter, men kontrollere hver gjest er svært vanskelig. I tillegg til at det skjer uhell. Spesielt for barn og eldre. Jeg dropper ikke kloren om bestefar Finn har vært uheldig og ikke truffet doen med sprutdiare en natt... Anonymkode: 2e9de...0e1 For å sette det på spissen: Ja, man må ha et våpen når man går på hjortejakt, men man trenger ikke å bruke atombombe. Anonymkode: ba46a...588 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #20 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For å sette det på spissen: Ja, man må ha et våpen når man går på hjortejakt, men man trenger ikke å bruke atombombe. Anonymkode: ba46a...588 Når ble klor en atombombe? Hva ville du vaska med? Anonymkode: 2e9de...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå