AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Har en samboer som bare tenker på seg selv. Han går ut og gjør det han vil uten å tenke på meg. Han gir aldri beskjed og forteller meg sjeldent noe. Han prioriterer kompiser foran meg alltid. Han sier han bryr seg om meg, men viser det ikke. Han går bare ut og er borte hele dagen når jeg er lei meg og gråter. Tidligere når jeg jobbet helger hadde han fest hjemme uten å si noe til meg. Nå har vi en baby på 3 måneder som han ikke gjør noe som helst med. Alt står på meg. Itillegg til at jeg gjør alt med babyen så forventer jeg lager mat, går på butikken, vasker og gjør alt hjemme. Han kommenterer også på kroppen min og klager. Begynner å få nok av at han bare tenker på seg selv og ikke respekterer mine følelser. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: 2d50a...9a0 2
Sofakona Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Hvor lenge var dere vært sammen og har han alltid vært slikt 2
anonym09965 Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 3 år og han har vært slik det siste året. Han føler seg trygg med meg og gjør bare som han vil. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 21 minutter siden, anonym09965 said: 3 år og han har vært slik det siste året. Han føler seg trygg med meg og gjør bare som han vil. Du må sette grenser! Ta med deg baby og gå eller be han om å gå. Anonymkode: 7c759...344 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Da lar du være å vaske osv. Vask bare dine og baby sine klær, lag bare mat til deg osv. Handle bare det du trenger til egen mat på butikken. Og så ser du deg etter en ny plass å bo for deg og baby, for du har dessverre ikke skutt gullfuglen og jeg synes synd på deg for at du har fått barn med han. Anonymkode: c36b4...dbd 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Denne mannen har du det bedre uten! Anonymkode: 81e4a...557 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 anonym09965 skrev (2 timer siden): 3 år og han har vært slik det siste året. Han føler seg trygg med meg og gjør bare som han vil. 9 mnd + 3 mnd = ett år. Så han forandret seg da du ble gravid? Du er dessverre ikke den første som opplever det ❤️ Han oppfører seg som en søppelmann. Rett og slett. Familevernkontoret? Og begynn å legg en plan for å flytte ut med babyen, eller kast ham ut. Han har gratis hushjelp og sex lett tilgjengelig. Dette er ikke et partnerskap, er ikke sånn det skal være. Du vil nok få det bedre å bo uten ham, om det ikke skjer noen radikale endringer. Anonymkode: 23f87...58b 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Hadde det sånn i mange år. Til slutt fikk jeg nok og er MYE mer lykkelige uten en sånn egoistisk mannebaby + nå har jeg litt tid til meg selv også! Anonymkode: 8c366...363 2 1
lillevill Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har en samboer som bare tenker på seg selv. Han går ut og gjør det han vil uten å tenke på meg. Han gir aldri beskjed og forteller meg sjeldent noe. Han prioriterer kompiser foran meg alltid. Han sier han bryr seg om meg, men viser det ikke. Han går bare ut og er borte hele dagen når jeg er lei meg og gråter. Tidligere når jeg jobbet helger hadde han fest hjemme uten å si noe til meg. Nå har vi en baby på 3 måneder som han ikke gjør noe som helst med. Alt står på meg. Itillegg til at jeg gjør alt med babyen så forventer jeg lager mat, går på butikken, vasker og gjør alt hjemme. Han kommenterer også på kroppen min og klager. Begynner å få nok av at han bare tenker på seg selv og ikke respekterer mine følelser. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: 2d50a...9a0 Livet med en liten baby er utrolig krevende, spesielt når man er ekstremt umoden og lite emosjonellt påskrudd sin partner, som din mann ser ut til å være. Han har en liten knott som er 100% fokusert på sine egne behov, og så sitter denne egomannen og er 100% på sine behov. Og så skal du tilpasse deg hans behov og barnet, og dine. Det er veldig urettferdig.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har en samboer som bare tenker på seg selv. Han går ut og gjør det han vil uten å tenke på meg. Han gir aldri beskjed og forteller meg sjeldent noe. Han prioriterer kompiser foran meg alltid. Han sier han bryr seg om meg, men viser det ikke. Han går bare ut og er borte hele dagen når jeg er lei meg og gråter. Tidligere når jeg jobbet helger hadde han fest hjemme uten å si noe til meg. Nå har vi en baby på 3 måneder som han ikke gjør noe som helst med. Alt står på meg. Itillegg til at jeg gjør alt med babyen så forventer jeg lager mat, går på butikken, vasker og gjør alt hjemme. Han kommenterer også på kroppen min og klager. Begynner å få nok av at han bare tenker på seg selv og ikke respekterer mine følelser. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: 2d50a...9a0 Du skal dumpe den bedritne ræva hans, og så skape et liv for deg og barnet. Det du beskriver er uholdbart, og han kommer ikke til å forandre seg i det hele tatt. Anonymkode: cf46f...53d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du skal dumpe den bedritne ræva hans, og så skape et liv for deg og barnet. Det du beskriver er uholdbart, og han kommer ikke til å forandre seg i det hele tatt. Anonymkode: cf46f...53d Dette☝️ Du kan først fortelle ham at dere må prate om noe veldig viktig, og «avtale» tid for dette slik at han er forberedt i tillegg til at han ikke kan sno seg unna med at han har en annen avtale. Fortell ham i klartekst at du har det forferdelig og ikke kan leve slik lenger. Gi ham valget om å få hjelp på familiekontoret asap, eller at en av dere begynner å lete etter ny bolig. Ikke gi ham for mye tid heller, faktisk. Har vært i et dårlig forhold selv der jeg i ettertid ser at jeg burde vært tydelig tidlig, og ikke gitt ham for mange sjangser. Det bryter deg bare ned, og du trenger å være så sterk som mulig for barnet ditt❤️ Lykke til❤️ Anonymkode: af1bc...c86 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du skal dumpe den bedritne ræva hans, og så skape et liv for deg og barnet. Det du beskriver er uholdbart, og han kommer ikke til å forandre seg i det hele tatt. Anonymkode: cf46f...53d Sjelden jeg er enig i slike utsagn, men i dette tilfellet… ☝🏼☝🏼☝🏼 Hva tilfører denne mannen (guttungen) livet ditt? Hva tilfører han til livet til barnet deres? Jeg syns ikke du skal finne deg i det! Du fortjener ikke å bli behandlet som dritt! ❤️ Anonymkode: b34c2...0eb
Exinferis Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 Her var det svartmaling fra første kostestrøk - er det mulig å grave fram noen gråtoner tro? Siste året har han vært sånn - så ca fra du ble gravid. Har dere sex lenger? Mangel på sex? Menn blir rare på det greiene der. (ikke at det rettferdiggjør det). Ny liten som tar all oppmerksomhet er en omstilling også. Kvinnen sitt forhold til baby starter jo med graviditeten. Menn har ikke alltid/ofte den tilknytningen så da starter ofte prosessen når baby kommer ut. Er han i jobb? Er/var du i jobb før fødsel? For å utdype litt - om han skal ut i farspermisjon senere - kommer du hjem til middag? Skifter han bleier? Gjør han noe om du f.eks spør om han kan handle inn mat?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har en samboer som bare tenker på seg selv. Han går ut og gjør det han vil uten å tenke på meg. Han gir aldri beskjed og forteller meg sjeldent noe. Han prioriterer kompiser foran meg alltid. Han sier han bryr seg om meg, men viser det ikke. Han går bare ut og er borte hele dagen når jeg er lei meg og gråter. Tidligere når jeg jobbet helger hadde han fest hjemme uten å si noe til meg. Nå har vi en baby på 3 måneder som han ikke gjør noe som helst med. Alt står på meg. Itillegg til at jeg gjør alt med babyen så forventer jeg lager mat, går på butikken, vasker og gjør alt hjemme. Han kommenterer også på kroppen min og klager. Begynner å få nok av at han bare tenker på seg selv og ikke respekterer mine følelser. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: 2d50a...9a0 Gratulerer, du har nå fått TO babyer. En på tre måneder, og en som er voksen... Anonymkode: 245b9...6f1
anonym09965 Skrevet 29. mars 2023 #15 Skrevet 29. mars 2023 Exinferis skrev (På 22.3.2023 den 14.06): Her var det svartmaling fra første kostestrøk - er det mulig å grave fram noen gråtoner tro? Siste året har han vært sånn - så ca fra du ble gravid. Har dere sex lenger? Mangel på sex? Menn blir rare på det greiene der. (ikke at det rettferdiggjør det). Ny liten som tar all oppmerksomhet er en omstilling også. Kvinnen sitt forhold til baby starter jo med graviditeten. Menn har ikke alltid/ofte den tilknytningen så da starter ofte prosessen når baby kommer ut. Er han i jobb? Er/var du i jobb før fødsel? For å utdype litt - om han skal ut i farspermisjon senere - kommer du hjem til middag? Skifter han bleier? Gjør han noe om du f.eks spør om han kan handle inn mat? Sexlivet har aldri vært et problem. Hatt sex gjennom hele graviditeten og har det nå også. Har sex/seksuelle handlinger ca daglig. Han jobber. Jeg studerte og hadde en deltidsjobb ved siden av før fødsel. Jeg hadde komt hjem etter jobb ja. Han gjør ingenting med babyen. Skifter ikke bleier eller noe. Han forventer jeg skal gjøre alt hjemme siden han jobber. Det inkluderer handling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå