Gå til innhold

Er det dette som heter bihulebetennelse??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bli forkjølet et par ganger i året hvert år som er helt normalt.de første 2-3 dagene er verst og så jeg helt frisk innen 5-6 dager. Men denne gangen har jeg vært forkjøla i snart 2 uker. Både hoste og forkjølelse.  Nesa renner ikke som før men det er fortsatt mye snørr. Jeg må hele tiden snyte for å få alt ut. Jeg føler at nesa er helt blokkert/tett. I dag når jeg snøyt meg så fikk jeg kjempe vondt i ene øret. Har fortsatt smerter. Er det dette som er bihulebetennelse? Mannen min sier at gå til legen men jeg vet legen skal gi meg antibiotika og det vil jeg ikke ta pga amming

Anonymkode: 5e301...f39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har hatt bihulebetennelse har jeg hatt vondt i panna, kinn og kjeve( f eks kjennes det ut som tennene er løse ved brå bevegelser)

Bihulebetennelse går gjerne over av seg selv uten antibiotika. Bruk smertestillende for å dempe smertene og skyll ofte med saltvann.

Anonymkode: 5501a...a37

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke antibiotika for bihulebetennelse fordi den funker dårlig mot det pga at det er lite blodårer som når inn dit slik at antibiotikaen skal virke. Så da får man heller rinexin tablettkur som er slimløsende og nasonex nesespray som er steroider. Men det høres ikke ut som du har bihulebetennelse egentlig. Jeg har hatt det mye, og da er det veldig smertefullt og jeg trodde første gang at jeg hadde hull i en tann i overkjeven fordi det var så vondt og dro til tannlegen uten at de fant noe. 

Du må gjerne skylle nesen og bihulene med physiomer jet noen ganger daglig til du er bra.

Anonymkode: 37cb5...8f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har det har jeg skikkelige smerter i panna og kjeven. Høres bare ut som du har en skikkelig fæl forkjølelse 😕 Det kommer til å gå over uten antibiotika ❤️

Anonymkode: 791f3...03a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke får antibiotika for bihulebetennelse, så tar det ei uke før det går over. Hvis du får antibiotika, går det over på bare sju dager.

Anonymkode: 0bdfe...004

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en veldig lett bihulebetennelse og du vil neppe få antibiotika. Du skriver ingenting om nesedråper. Regner med du sikkert bruker det? Hvis ikke er det nok lurt for å hindre ytterligere infeksjon. Det er ikke farlig å amme til tross for nesedråper.

En skikkelig sterk bihulebetennelse kjennes i hele ansiktet. Dunkende smerte. Samtidig som det gjerne er helt tett uten at nesedråper virker optimalt. Først da vil legen vurdere antibiotika. Fordi tilstanden gjør at man ikke orker å spise eller klarer å sove.

Anonymkode: 7218a...de8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du skriver ingenting om nesedråper. Regner med du sikkert bruker det? Hvis ikke er det nok lurt for å hindre ytterligere infeksjon.

Hvordan kan nesedråper hindre "ytterligere infeksjon"? Nesedråper er vel ikke mest berømt for å være betennelseshemmende?

Anonymkode: 0bdfe...004

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har bihulebetennelse knitrer det når jeg trykker under øynene. Har også feber og skikkelig hodepine, føles som hodet er stappet med sement.

Anonymkode: 17a1d...9ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...