AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Hei Jeg har lyst å prøve å lære meg litt om tarotkort, og lære meg hvordan man legger kort når man skal lese seg selv og andre (må lære å lese meg selv først, tenker jeg). Dere som kan en del om dette: Hvilke tarotkort anbefaler dere at jeg kjøper? Og hvor på nettet kan jeg lære meg dette på en enkel og god måte? Anonymkode: a626b...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei Jeg har lyst å prøve å lære meg litt om tarotkort, og lære meg hvordan man legger kort når man skal lese seg selv og andre (må lære å lese meg selv først, tenker jeg). Dere som kan en del om dette: Hvilke tarotkort anbefaler dere at jeg kjøper? Og hvor på nettet kan jeg lære meg dette på en enkel og god måte? Anonymkode: a626b...c2e Begynner et kurs neste mandag, lær tarot gjør det til ditt yrke heter det. Anbefaler det. Søk opp janka Rasmussen på Facebook, hun som holder det er online Anonymkode: 7c4b5...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Del Skrevet 23. mars 2023 Det handler i stor grad om å utvikle en relasjon til kortene. Legg kort ofte, let opp kilder på hva kortene betyr i starten. Det fins mange kilder og de sier litt ulikt, så du vil etter hvert finne deg en favoritt eller to som du kjenner stemmer med hvordan du ser på det. Med erfaring vil du kunne koble dine egne erfaringer til de ulike kortene. De vil få personlig betydning ettersom de samme kortene har kommet opp i ulike faser av livet ditt. Lek deg også med å tolke kortene uten kilder ved å se på symbolikken på kortene. I tarot er symbolikken veldig sterk og tydelig ofte. Det er i hvert fall slik jeg har gjort det. Det finnes jo masse kurs der ute også. De har jeg ingen erfaring med, så jeg kan ikke si noe. Men jeg tviler på at det nytter å ta et kurs, ettersom det er så viktig med din relasjon til kortene, og den bygges opp over tid. Anonymkode: 080a5...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 19.28): Begynner et kurs neste mandag, lær tarot gjør det til ditt yrke heter det. Anbefaler det. Søk opp janka Rasmussen på Facebook, hun som holder det er online Anonymkode: 7c4b5...54d Takk for tips😊 Anonymkode: a626b...c2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det handler i stor grad om å utvikle en relasjon til kortene. Legg kort ofte, let opp kilder på hva kortene betyr i starten. Det fins mange kilder og de sier litt ulikt, så du vil etter hvert finne deg en favoritt eller to som du kjenner stemmer med hvordan du ser på det. Med erfaring vil du kunne koble dine egne erfaringer til de ulike kortene. De vil få personlig betydning ettersom de samme kortene har kommet opp i ulike faser av livet ditt. Lek deg også med å tolke kortene uten kilder ved å se på symbolikken på kortene. I tarot er symbolikken veldig sterk og tydelig ofte. Det er i hvert fall slik jeg har gjort det. Det finnes jo masse kurs der ute også. De har jeg ingen erfaring med, så jeg kan ikke si noe. Men jeg tviler på at det nytter å ta et kurs, ettersom det er så viktig med din relasjon til kortene, og den bygges opp over tid. Anonymkode: 080a5...b56 Takk for en god forklaring😊 Ja jeg tror jeg kunne tenke meg å bare begynne på egen hånd, men det fins kanskje noen YouTube-videoer hvor man kan se hvordan kortene legges? Jeg kan ingenting om dette😄 Har du noen kort å anbefale? Det er jo en stor jungel der ute, så mange kort å velge i😊 Anonymkode: a626b...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Del Skrevet 23. mars 2023 Jeg ser at Divinefeminine7777 (på Instagram) bruker en del James Van Praagh’s Power of love- cards. Hun bruker mange flere kort også, men umiddelbart fikk jeg en god følelse på disse. Noen som har erfaring med disse? Anonymkode: a626b...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for en god forklaring😊 Ja jeg tror jeg kunne tenke meg å bare begynne på egen hånd, men det fins kanskje noen YouTube-videoer hvor man kan se hvordan kortene legges? Jeg kan ingenting om dette😄 Har du noen kort å anbefale? Det er jo en stor jungel der ute, så mange kort å velge i😊 Anonymkode: a626b...c2e Begynn med klassiske raider wait eller morgan gray har med den klassiske symbolikken å gjøre. The simpel tarot(without the wo) på YouTube feks men bruk originale kort Anonymkode: 7c4b5...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Begynn med klassiske raider wait eller morgan gray har med den klassiske symbolikken å gjøre. The simpel tarot(without the wo) på YouTube feks men bruk originale kort Anonymkode: 7c4b5...54d Jeg ville også gått for de klassiske Rider Wait-kortene, om det er tarot man er interessert i. De andre kortene du nevner, TS, er ikke tarotkort men en annen type orakelkort. Det er ikke det samme. Men det kan selvfølgelig være du er mer interessert i andre typer kort enn tarot. Rider Wait har veldig tydelige symbolske fremstillinger som er lettere å koble seg på, syns jeg. Dessuten syns jeg de er vakre og klassiske. Men det siste har med preferanser å gjøre. Når det gjelder youtube-kanaler osv. har jeg ikke så mye peiling. Men jeg anbefaler å sjekke ut Elliot Oracle - han har både instagram, youtube og en blogg der man kan lete opp betydninger av kortene. Han tolker kortene på positive måter og som peker mot selvutvikling og selvbevissthet. Jeg har boka som er samlinga med kortenes betydninger som også står på bloggen, men det er fordi jeg foretrekker å sitte med bøker, da det elektroniske forstyrrer kontakten min med kortene. I boka står det også litt om å legge kortene og å tolke dem. Det gjør det i alle tarotbøker. Det kan være nyttig å bruke instruksjoner og bøker i begynnelsen for hvordan du legger dem og tolker dem. Men ikke la det at du ikke kjenner så mye til intuisjonen din i starten stoppe deg. Etter hvert vil du kunne bruke kortene friere og ut fra egne behov. Vær obs på at å lese seg selv krever at du stiller deg åpen for det du får opp, selv om kortene kanskje peker mot noe du ikke helt vil innse selv. Det er litt magien med kortene, syns jeg. Men ikke alle klarer den kunsten det er å gå forbi eget forsvar og se på de tingene som faktisk ligger og lurer som en understrøm i det ubevisste. Det er veldig spennende og givende å legge kort, men det tar tid å utvikle seg innen det. Det krever dedikasjon fra deg, både å lære deg om hvert kort og systemet i stokken, men også å utvikle relasjonen jeg legger vekt på i forrige innlegg. Anonymkode: 080a5...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #9 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 12.16): Begynn med klassiske raider wait eller morgan gray har med den klassiske symbolikken å gjøre. The simpel tarot(without the wo) på YouTube feks men bruk originale kort Anonymkode: 7c4b5...54d AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 12.51): Jeg ville også gått for de klassiske Rider Wait-kortene, om det er tarot man er interessert i. De andre kortene du nevner, TS, er ikke tarotkort men en annen type orakelkort. Det er ikke det samme. Men det kan selvfølgelig være du er mer interessert i andre typer kort enn tarot. Rider Wait har veldig tydelige symbolske fremstillinger som er lettere å koble seg på, syns jeg. Dessuten syns jeg de er vakre og klassiske. Men det siste har med preferanser å gjøre. Når det gjelder youtube-kanaler osv. har jeg ikke så mye peiling. Men jeg anbefaler å sjekke ut Elliot Oracle - han har både instagram, youtube og en blogg der man kan lete opp betydninger av kortene. Han tolker kortene på positive måter og som peker mot selvutvikling og selvbevissthet. Jeg har boka som er samlinga med kortenes betydninger som også står på bloggen, men det er fordi jeg foretrekker å sitte med bøker, da det elektroniske forstyrrer kontakten min med kortene. I boka står det også litt om å legge kortene og å tolke dem. Det gjør det i alle tarotbøker. Det kan være nyttig å bruke instruksjoner og bøker i begynnelsen for hvordan du legger dem og tolker dem. Men ikke la det at du ikke kjenner så mye til intuisjonen din i starten stoppe deg. Etter hvert vil du kunne bruke kortene friere og ut fra egne behov. Vær obs på at å lese seg selv krever at du stiller deg åpen for det du får opp, selv om kortene kanskje peker mot noe du ikke helt vil innse selv. Det er litt magien med kortene, syns jeg. Men ikke alle klarer den kunsten det er å gå forbi eget forsvar og se på de tingene som faktisk ligger og lurer som en understrøm i det ubevisste. Det er veldig spennende og givende å legge kort, men det tar tid å utvikle seg innen det. Det krever dedikasjon fra deg, både å lære deg om hvert kort og systemet i stokken, men også å utvikle relasjonen jeg legger vekt på i forrige innlegg. Anonymkode: 080a5...b56 Tusen takk til dere begge to! Er disse to kortstokkene på bildet de samme kortene? Anonymkode: a626b...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #10 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tusen takk til dere begge to! Er disse to kortstokkene på bildet de samme kortene? Anonymkode: a626b...c2e Ja, det ser slik ut. Anonymkode: 080a5...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 11.13): Ja, det ser slik ut. Anonymkode: 080a5...b56 Tusen takk😊 Anonymkode: a626b...c2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå