Gå til innhold

Hvorfor blir du fornærmet når TS ikke følger rådet ditt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser det i mange tråder her inne. TS spør om hva andre ville gjort eller råd i hennes situasjon, og når hun da ikke følger alle eller ser vekk fra noen så er det noen brukere som ser ut til å bli veldig "snurt" av dette. 

Vil gå så langt å si at de fremstår irriterte og sinte, men det blir jo spekulasjoner. Men ofte blir det personangrep osv. før det blir ryddet og tråden går videre. 

Har alltid lurt på hva er greia? 

Anonymkode: 89d78...410

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser det i mange tråder her inne. TS spør om hva andre ville gjort eller råd i hennes situasjon, og når hun da ikke følger alle eller ser vekk fra noen så er det noen brukere som ser ut til å bli veldig "snurt" av dette. 

Vil gå så langt å si at de fremstår irriterte og sinte, men det blir jo spekulasjoner. Men ofte blir det personangrep osv. før det blir ryddet og tråden går videre. 

Greia er vel tidvis så opplagt hva vedkommende burde/ikke burde gjøre. Ber om råd og får det. Likevel kverulerer de eller gjør stikk motsatt. Ja, da blir jeg sur.Hvorfor spørre/be om råd da?!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er mer slitsomt med alle trådstarter som spør om råd, men helt tydelig ikke ønsker svar som ikke stemmer med det de selv mener

Anonymkode: 6f5c4...d3f

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er enkelte ganger trådstarter kun er ute etter en bekreftelse. At det hun vil er rett. "Liker han meg?" "Nei alt du skriver tyder på at han ikke gjør det." "Jo da det gjør han." Javel så fortsett å pul han og bli såret. 

Eller "Hva skal jeg gjøre?" Og tjuefem stykker svarer langt og emaptisk og ts blir sint for at svarene ikke er som hun ønsker og sier at alle bare vil ødelegge for henne. Ok så tro det. 

Enkelte har liksom ikke noe selvinnsikt og noen lider av virkelighetsbrist. Ikke bare damene, men mange av mennene her inne også. "Er det sant at alle damer bare liker menn med muskler og en million i inntekt?" "Nei haha det er ikke sant" "Jo det er det vel, men dere som sier noe annet bare lyver!", "Liker damer å bli seksuelt trakassert?" "Nei det gjør vi ikke" "Joda ellers hadde dere ikke kledd dere i stram bukse så jeg vet dere vil" eller "Er det turnoff at jeg er 40 og fester med 20 åringer?" "Ja det er det." "Nei det er det ikke, din gamle sure bitch" 🤦‍♀️

Anonymkode: 7567b...73d

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det er mer slitsomt med alle trådstarter som spør om råd, men helt tydelig ikke ønsker svar som ikke stemmer med det de selv mener

Det har ofte noe å gjøre med måten folk svarer TS på. Mange vrir på det TS sier, tror ikke på TS og beskylder TS for å lyge/ikke fortelle alt. Forstår godt at mange av dem som legger ut spørsmål blir fortvilet og provosert. 

Anonymkode: 941eb...d3f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har ofte noe å gjøre med måten folk svarer TS på. Mange vrir på det TS sier, tror ikke på TS og beskylder TS for å lyge/ikke fortelle alt. Forstår godt at mange av dem som legger ut spørsmål blir fortvilet og provosert. 

Anonymkode: 941eb...d3f

Vel. I mange tilfellene så forteller ikke ts alt. Det er gjerne utelatt vesentlige punkter av typen som definitivt ville påvirket utfallet av svarene /rådene, og som ts bringer på bane litt uti tråden når ikke svarene ble som hen hadde sett for seg at de skal bli. Om detaljene som da kommer frem er sanne eller bare lagt til historien i et forsøk på å få mer sympati er vanskelig å vite, men det er for meg rart at man «glemmer» å fortelle om avgjørende momenter.

Anonymkode: a22ba...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det som er greia er at det er frustrerende at bruker etter bruker gir de samme rådene til en TS som blir utnyttet / skadet enten av sin samboer / mann eller utleier, men er så konfliktsky at hen ikke ønsker å gjøre noe med det. Da ønsker man ikke råd, bare sympati...

Anonymkode: 5fa0f...9c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, jeg aksepterer alle svarene, la oss være enige om at TS tar et dumt valg, TS vil bare ha bekreftet sin versjon, TS er sint selv, eller TS deler ikke alle detaljer: 

Men hvorfor blir du sint? Hvorfor tenker du at du skal ha så stor makt i andres liv, og ender med å bli ufin og gå til personangrep? 

Det finnes jo tusenvis som tar dumme valg hele tiden, hvorfor påvirker det deg at TS er uenig med deg på en måte? 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (49 minutter siden):

Greia er vel tidvis så opplagt hva vedkommende burde/ikke burde gjøre. Ber om råd og får det. Likevel kverulerer de eller gjør stikk motsatt. Ja, da blir jeg sur.Hvorfor spørre/be om råd da?!

Kanskje ikke saken er så svart/hvitt som det høres ut i en kort liten tekst som folk skriver. Jeg tenker at vi gir trådstarterne vår mening og så må de selv tenke om det passer inn i situasjonen deres med alle de andre detaljene vi ikke kjenner til. Hvis du misliker at de ser ting annerledes enn deg, burde du kanskje ikke gi dine synspunkter her inne på forumet.

Anonymkode: 34de6...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vel. I mange tilfellene så forteller ikke ts alt. Det er gjerne utelatt vesentlige punkter av typen som definitivt ville påvirket utfallet av svarene /rådene, og som ts bringer på bane litt uti tråden når ikke svarene ble som hen hadde sett for seg at de skal bli. Om detaljene som da kommer frem er sanne eller bare lagt til historien i et forsøk på å få mer sympati er vanskelig å vite, men det er for meg rart at man «glemmer» å fortelle om avgjørende momenter.

Anonymkode: a22ba...b36

Andre ganger kan det hende at trådstarterne utelater fordi 1) det blir AAAALT for langt innlegg 2) de ikke vet at det er vesentlig å ta med. Det er vel nettopp derfor mange er her inne for å sortere tankene og få klarhet i det.

Anonymkode: 34de6...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme. Spesielt når man merker at det er samme person som har skrevet om ca det samme 15 ganger før. Sympatisankere disse her, og det er helt vanlig å bli irritabel av slik oppførsel. 

Anonymkode: dc371...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...