AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Noen som har avlivet en katt før? Hvordan var det? Vil avlive katten vår.. Anonymkode: b96a9...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen som har avlivet en katt før? Hvordan var det? Vil avlive katten vår.. Anonymkode: b96a9...618 Har avlivet syk hund. Man drar til veterinæren og hunden sovnet inn i fanget mitt. Trist, men en fredfylt død. Anonymkode: 0d59b...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 Regner da med katten er syk. Avlivning av syke dyr er trist men også godt å la noen slippe lidelse. Anonymkode: 1859c...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 Du får ikke gjort det uten grunn.. skjønt jeg aner ikke hva enkelte har sagt for å få det gjort.. Har måttet gjøre det med et par pga sykdom. Var mer eller mindre forberedt på det.. var verre med den ene der og da. Med den andre har det vært verre etterpå.. Men jeg lever bedre med at kattene slipper å leve i smerte osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 Ja. Man bestiller time til avlivning hos veterinær. Sitter med katten på fanget til den er død. Veterinær ordner med sprøyter. Fint og humant. Helt jævlig egentlig men vi må ikke være egoister og holde dyr i live for oss. De må få slippe hvis de lider. Sender en klem❤️. Det går bra Anonymkode: 9bbec...b09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Del Skrevet 21. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Noen som har avlivet en katt før? Hvordan var det? Vil avlive katten vår.. Anonymkode: b96a9...618 Ja, pleier å skyte både hund og katt. Anonymkode: c7a1c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 21. mars 2023 #7 Del Skrevet 21. mars 2023 (endret) Da må du gå til dyrlege. Det er også tillatt å skyte dyr for avliving, om du kjenner noen med egnet våpen, men andre typer avliving er ikke lovlig, så vidt jeg vet. Vi avlivet en av våre katter hos veterinær nå på fredag på grunn av alder og alvorlig sykdom. Avlivingen foregår ved at dyret først får ei narkosesprøyte som gjør at katten sovner og blir bevisstløs. Deretter får dyret ei sprøyte som stanser hjerte og pust. Du kan velge om du vil være til stede, eller ikke. Dyrlegen kan også ofte tilby ulike ting etterpå, som kremasjon med aske i egen urne. Men vil du gjøre det billigst mulig, tar du med deg dyret hjem og begraver det selv, om du har mulighet til det. Pris? Jeg betalte nå på fredag ca. 2800,- for avlivingen. Det inkluderte billigste kremasjon som kostet ca. 1200,-. Prisene vil sikkert variere rundt omkring. Endret 21. mars 2023 av aksase 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Del Skrevet 21. mars 2023 1 minutt siden, aksase said: Pris? Jeg betalte nå på fredag ca. 2800,- for avlivingen. Det inkluderte billigste kremasjon som kostet ca. 1200,-. Prisene vil sikkert variere rundt omkring. TS spurte ikke om pris. Uansett, dersom man har skytevåpen er dette det beste å bruke. Man trenger da våpen og en spade. Humant og enkelt. Anonymkode: c7a1c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Del Skrevet 22. mars 2023 Du VIL avlive katten ja.. og hvorfor vil du så gjerne det? Anonymkode: b644b...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilga Skrevet 22. mars 2023 #10 Del Skrevet 22. mars 2023 Vil si det var fredfylt da vi avlivet katten våres grunnet alvorlig sykdom Hun fikk først sløvende middel! ble rolig, og avslappet av den. Deretter ble det satt overdose med narkosemiddel og katten sovnet stille inn. Vi satt der en god stund etterpå! Vil si det var en fredfull og rolig stund ❤️ Ærlig talt hadde jeg aldri kunne ha skutt dyret eller tatt det med til en som hadde gjort det. Makabert! Men for all del, for dyret er det jo ikke fælt såfremt det blir gjort rett. Mange dyr er jo nervøse for dyrlege! Men det er jo allikevel bare snakk om minutter fra dem kommer inn til veterinær før dem får det avslappende middelet. Og da forstår dem jo ikke hvor dem er uansett… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Del Skrevet 23. mars 2023 Det er så jævlig å måtte avlive dyrene sine, det verste med å være dyreeier, har måttet avlive mange av mine firbente venner pga alvorlig sykdom. Mister en del av seg selv. Og usikker på om man tør og skaffe seg en ny pelsball, og vite at man må ga igjennom det igjen senere. Anonymkode: 6ecf7...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Del Skrevet 23. mars 2023 Har avlivet både hund og katt både hos veterinær og gjort det selv med skytevåpen. Sitter langt inne å avlive med skytevåpen, men enkelte ganger er det til dyrets beste. Anonymkode: cbca1...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Del Skrevet 23. mars 2023 Hos oss kom veterinæren til oss da tiden var inne for kattene våre. Var ganske fint, for våre katter hatet alt som hadde med veterinær, reisebur og kjøretur å gjøre. Anonymkode: a2b0d...c6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 19.11): Ja, pleier å skyte både hund og katt. Anonymkode: c7a1c...a82 De færreste har den muligheten. Hadde det vært alternativ for TS så hadde hun ikke spurt Anonymkode: 61dce...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 23. mars 2023 #15 Del Skrevet 23. mars 2023 Det var fryktelig sårt å avlive katten jeg hadde som barn, men vi var nødt siden den hadde uhelbredelig jurkreft med spredning ! Reiste til dyrelegen med mamma og ordnet det, grov katten ned i hagen under tujaen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 23. mars 2023 #16 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 20.17): TS spurte ikke om pris. Uansett, dersom man har skytevåpen er dette det beste å bruke. Man trenger da våpen og en spade. Humant og enkelt. Anonymkode: c7a1c...a82 Ei hagle og noen som kan gjøre det, er vel enkleste måten. Samt en spade da selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 20.17): TS spurte ikke om pris. Uansett, dersom man har skytevåpen er dette det beste å bruke. Man trenger da våpen og en spade. Humant og enkelt. Anonymkode: c7a1c...a82 Det kan jo være at TS lurer på det også, uansett unødvendig for deg å henge deg opp i. Anonymkode: fd022...595 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 23. mars 2023 #18 Del Skrevet 23. mars 2023 Har skutt (hagle) katt en gang. Katten til en venn/nabo var gammel og vært meget syk over lengre tid og jeg ble spurt om å avlive den, har jo ikke lyst til at katten skal lide så jeg sa ja. Å ta livet av dyr er noe jeg tar alvorlig, spesielt kjeledyr, jeg vil jo aldri glemme denne katten men det er lettere for meg som ikke hadde levd i mange år med denne katten, så ønsket å spare eierne for å gjøre det. Noen gjør seg ingenting av å avlive dyr, noen vil aldri kunne få seg til å gjøre det, dere må selv velge hva dere ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #19 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 20.06): Noen som har avlivet en katt før? Hvordan var det? Vil avlive katten vår.. Anonymkode: b96a9...618 Hvorfor vil du avlive katten? Det er da ingen normale folk som VIL avlive dyr. Det er noe man gjør motvillig fordi det ikke er noe annet alternativ, fordi dyret er sykt eller skadet eller veldig preget av alderdom. Jeg måtte nylig avlive ene katten min fordi hun fikk kreft og det ikke var noe å gjøre med det. Hun var allerede i narkose, så dyrlegen satte sprøyta og lot meg få ta farvel med pusen. Det var forferdelig rart og trist å måtte ta farvel med katten, og selv om jeg vet at jeg gjorde det rette så følte jeg meg litt som en bøddel. For meg er kattene familiemedlemmer som jeg har forpliktet meg til å ta vare på, og det innebærer å gjøre alt jeg kan for å hjelpe dem, men også la dem få slippe når de er for syke eller skadet til å leve videre. Anonymkode: 9bff1...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå