Gå til innhold

Jeg er lei meg i dag og føler at jeg ikke er bra nok.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han jeg dater, som jeg har vært ganske begeistret for, sa tydelig i fra at han «ikke ser etter noe seriøst». Jeg hadde ikke bedt om noe avklaring av forholdet, han sa det uoppfordret. Han vil imidlertid gjerne fortsette å treffes. 

Hvis det er en ting jeg har lært i livet mitt, så er det at «ikke ser etter noe seriøst», bare betyr «ikke ser etter noe seriøst med deg».

Jeg er ganske lei meg på grunn av dette og føler at jeg ikke er bra nok. Det går ofte mange år mellom hver gang jeg finner en jeg kan like, men sånt som dette skjer alltid til slutt. Jeg har aldri opplevd gjensidige følelser og jeg begynner å bli godt voksen.

Jeg blir sint på meg selv for at jeg ikke er bra nok. Andre kvinner er penere, morsommere, mer interessante, har mindre bagasje. Jeg har alltid visst det innerst inne, og selv om jeg trodde det endelig skulle bli annerledes denne gangen så fikk jeg det bekreftet igjen. Jeg er bare en som kan tas til takke med midlertidig. Annensorterings. 

Jeg har jo ikke noe annet valg enn å gå etter en sånn beskjed. Jeg er ikke verdt et seriøst forhold, tydeligvis. Bruk og kast. Det er jeg egnet til. 

Skal vedde på at han er i et forhold med noen han liker bedre enn meg innen et halvår.

Anonymkode: e28a7...202

• Hjerte 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare meningen til den eller de. Hvorfor skal de bestemme hva du er for alle andre? Hva synes du selv om deg? Hva synes venner/familie? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. Jeg har ingen problemer med å finne meg menn, men de jeg virkelig liker å ønsker noe seriøst med vil aldri det med meg. Jeg føler meg som en midlertidig løsning for disse mennene, jeg er kjekk å ha for jeg booster egoet deres med komplimanger bra sex og gode samtaler, men det stopper der å utvikler seg ikke til noe mer.. Det skjer hver eneste gang, hvorfor vil ingen bli min liksom..

Anonymkode: d5e58...58b

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som kan gi deg bedre selvbilde er at du begynner å ha mer selvrespekt! Dvs dumpe han, ikke fortsette som sædbøtta hans! Stå opp for deg selv og forstå at det er mange andre menn som ville gjort alt for å få gå på date med deg! 

Anonymkode: fe0c0...63e

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett viktig at du står for det du føler. «Det var synd, for jeg ser etter noe seriøst. Og da er du ikke aktuell for meg. Du kan ta kontakt igjen hvis du forandrer mening.»

For det er ikke mange som gidder noe seriøst hvis de uansett både kan ha fast knullevenn og flere paralelle flørter ved siden av.

For ordens skyld: det er ikke deg det er noe galt med, det er han.

Anonymkode: b064b...b99

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du som ikke er bra nok, det er jo han som ikke er bra nok for deg ❤️

Anonymkode: cac37...302

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det eneste som kan gi deg bedre selvbilde er at du begynner å ha mer selvrespekt! Dvs dumpe han, ikke fortsette som sædbøtta hans! Stå opp for deg selv og forstå at det er mange andre menn som ville gjort alt for å få gå på date med deg! 

Anonymkode: fe0c0...63e

Kun menn som jeg heller ville vært død enn sammen med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. Jeg har ingen problemer med å finne meg menn, men de jeg virkelig liker å ønsker noe seriøst med vil aldri det med meg. Jeg føler meg som en midlertidig løsning for disse mennene, jeg er kjekk å ha for jeg booster egoet deres med komplimanger bra sex og gode samtaler, men det stopper der å utvikler seg ikke til noe mer.. Det skjer hver eneste gang, hvorfor vil ingen bli min liksom..

Anonymkode: d5e58...58b

Det er akkurat sånn jeg har det. 

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Er jeg dum? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Åh, så bra! Ikke jeg heller, du føles ikke ut som den riktige partneren for meg på lang sikt.»

neida, men det er jo veldig leit å høre. har ingen gode ord eller kloke råd, men håper du føler deg bedre. du er absolutt bra nok!

Anonymkode: 6f975...124

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

«Åh, så bra! Ikke jeg heller, du føles ikke ut som den riktige partneren for meg på lang sikt.»

neida, men det er jo veldig leit å høre. har ingen gode ord eller kloke råd, men håper du føler deg bedre. du er absolutt bra nok!

Det kan du jo ikke vite. Dette ville ikke skjedd hver gang hvis det ikke var noe alvorlig galt med meg. Et helt liv med samme mønster gjør det soleklart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan du jo ikke vite. Dette ville ikke skjedd hver gang hvis det ikke var noe alvorlig galt med meg. Et helt liv med samme mønster gjør det soleklart.

«Samme mønster.» er det noe grunn til du går i det samme mønsteret, da? Ofte så ser vi mennesker etter det som føles trygt, og det vi er vant med. Hvis det å bli behandlet dårlig (kort forklart og satt på spissen.) er noe du er vant med, så vil du fortsette å oppsøke relasjoner hvor du blir behandlet på den måten.

Så nei, det er ikke noe galt med deg, selv om dette har skjedd hele livet ditt, som du sier. Det er mange forskjellige faktorer som kan spille inn her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Samme mønster.» er det noe grunn til du går i det samme mønsteret, da? Ofte så ser vi mennesker etter det som føles trygt, og det vi er vant med. Hvis det å bli behandlet dårlig (kort forklart og satt på spissen.) er noe du er vant med, så vil du fortsette å oppsøke relasjoner hvor du blir behandlet på den måten.

Så nei, det er ikke noe galt med deg, selv om dette har skjedd hele livet ditt, som du sier. Det er mange forskjellige faktorer som kan spille inn her.

Jeg synes egentlig at jeg har blitt behandlet bedre enn noen gang helt til han plutselig slapp denne bomba. Jeg må ha mistolket situasjonen totalt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

jeg tipper det handler mer om hva slags mannfolk du går etter og mindre om deg.

Anonymkode: b93c0...068

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

jeg tipper det handler mer om hva slags mannfolk du går etter og mindre om deg.

Da er det vel seksualiteten min det er noe galt med da.

Jeg har prøvd å like de som liker meg. Alle mine forhold har faktisk vært med folk jeg ikke en gang ville vært venn med, var 0 tiltrukket av og hadde 0 følelser for. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd. Måtte ty til rusmidler og alkohol for å makte å ligge med dem. Ble suicidalsk til slutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har prøvd å like de som liker meg. Alle mine forhold har faktisk vært med folk jeg ikke en gang ville vært venn med, var 0 tiltrukket av og hadde 0 følelser for. Det er ikke det at jeg ikke har prøvd. Måtte ty til rusmidler og alkohol for å makte å ligge med dem. Ble suicidalsk til slutt.

Men det er jo skikkelig usunt, du kan jo ikke gå inn i forhold med folk bare fordi de liker deg. Går du til psykolog? Du hadde nok hatt godt av å komme deg ut av det mønsteret du har vært i hele livet. Det er mønsteret det er noe feil med, det er ikke deg, du trenger bare litt drahjelp til å endre mønsteret.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det er jo skikkelig usunt, du kan jo ikke gå inn i forhold med folk bare fordi de liker deg. Går du til psykolog? Du hadde nok hatt godt av å komme deg ut av det mønsteret du har vært i hele livet. Det er mønsteret det er noe feil med, det er ikke deg, du trenger bare litt drahjelp til å endre mønsteret.

Har prøvd. Det finnes ingen medisin mot å være meg. 

• Hjerte 2
Gjest sokrat
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det handler om at kvinner blir veldig påvirket av mediene, der er det stort sett veldig kjekke menn, og fordi de tror at de har et hav av menn å velge i pga tinder og andre datingapper. Nei, dere har ikke sjanse på alle som trykker liker, bare for sex.

Om du hadde levd for 50 år siden ville du sikkert kastet deg over mennene du ikke er interessert i, i dag. Kanskje du hadde satt pris på en god mann, heller enn bare tøffhet og utseende.

Endret av sokrat
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå til sengs med noen du ikke er kjæresten til, så slipper du dette tullet...

Anonymkode: 0ded6...839

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
sokrat skrev (35 minutter siden):

Det handler om at kvinner blir veldig påvirket av mediene, der er det stort sett veldig kjekke menn, og fordi de tror at de har et hav av menn å velge i pga tinder og andre datingapper. Nei, dere har ikke sjanse på alle som trykker liker, bare for sex.

Om du hadde levd for 50 år siden ville du sikkert kastet deg over mennene du ikke er interessert i, i dag. Kanskje du hadde satt pris på en god mann, heller enn bare tøffhet og utseende.

De fleste kvinner gråt hver dag hele livet sitt på grunn av overgrep samfunnet utsatte dem for med tvangsekteskap. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han jeg dater, som jeg har vært ganske begeistret for, sa tydelig i fra at han «ikke ser etter noe seriøst». Jeg hadde ikke bedt om noe avklaring av forholdet, han sa det uoppfordret. Han vil imidlertid gjerne fortsette å treffes. 

Hvis det er en ting jeg har lært i livet mitt, så er det at «ikke ser etter noe seriøst», bare betyr «ikke ser etter noe seriøst med deg».

Jeg er ganske lei meg på grunn av dette og føler at jeg ikke er bra nok. Det går ofte mange år mellom hver gang jeg finner en jeg kan like, men sånt som dette skjer alltid til slutt. Jeg har aldri opplevd gjensidige følelser og jeg begynner å bli godt voksen.

Jeg blir sint på meg selv for at jeg ikke er bra nok. Andre kvinner er penere, morsommere, mer interessante, har mindre bagasje. Jeg har alltid visst det innerst inne, og selv om jeg trodde det endelig skulle bli annerledes denne gangen så fikk jeg det bekreftet igjen. Jeg er bare en som kan tas til takke med midlertidig. Annensorterings. 

Jeg har jo ikke noe annet valg enn å gå etter en sånn beskjed. Jeg er ikke verdt et seriøst forhold, tydeligvis. Bruk og kast. Det er jeg egnet til. 

Skal vedde på at han er i et forhold med noen han liker bedre enn meg innen et halvår.

Velkommen i klubben jeg har bestandig aldri fått gjensidig følelser for noen. Det er enten jeg som er interessert og han ikke, eller han er interessert og jeg ikke. Så sånn er det. Er noe dritt og ja man føler at man ikke er bra nok i det heletatt.  Jeg er 55 og single på 14 året.. hurra!!! Og eller jeg er kun bra nok til sex med noen jeg er interessert i.. så ja da føler seg automatisk som en b-vare.  Pluss at når jeg leser om hva menn ser etter så er det damer som har en perfekt fortid som aldri har trått skeivt eller rota seg borti noe. Noe jeg har gjort så da ser jeg jo at jeg er sjanseløs. 

Kvinne. 

Anonymkode: 5ba55...6d6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...