Gå til innhold

Katten har begynt å angripe barna våre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna har aldri fått lov til å løfte på han, leke med han på en voldsom måte eller gjøre andre ting som kan forklare dette. Likevel har altså katten gått til angrep på dem flere ganger nå, helt uten foranledning. Det er snakk om små barn, så det hele har blitt veldig ekkelt. Barna har blitt redde for katten. 

Noen som har råd?

Anonymkode: 74cd6...817

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katten er en hissig pels.

Anonymkode: e5603...27f

Skrevet

Katter bør svartelistes som det skadedyret og fremmedarten de er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde det samme med katten her. Helt ut av det blå så angrep han de. Ene barnet krabbet på gulvet og ble klort. Tok han med til dyrlegen for en sjekk og det viste seg at han var syk. Kreft. Så her ble det avlivning. 

Mitt råd er å sjekke om katten har vondt en plass. Jeg tror katten her hadde det vondt, og derfor ikke orket barn/mas og passe seg for krabbende barn. 

Anonymkode: d1f4f...284

• Liker 11
  • Hjerte 5
Skrevet

Kanskje det er det som er feilen.. at de ikke har fått leke med katten osv. Kanskje dere kan leke og lære ungene, og gi katten noe godt eller la ungene gi katten mat.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Snok1 said:

Flere hunder som har gjort skade på mennesker enn katter, skal vi da avlive alle hunder?

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff, sjekk om den er syk først. Er du helt sikker på at den ikke har blitt plaget av barna? 

Anonymkode: 1e297...0e3

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Morten1 skrev (8 minutter siden):

Flere hunder som har gjort skade på mennesker enn katter, skal vi da avlive alle hunder?

1: Hunder er nær slektning til ulven og avlet fra ulv og sånn sett ikke en fremmedart.

2: Katter er selvsagt ikke en fare for mennesker. Mennesker kan beskytte seg. Katter dreper fugler for moro skyld. De er lystmordere.

AnonymBruker
Skrevet

Min blir aggressiv når han får floker som lugger. Så sjekk om katten kan være syk eller noe. 

Anonymkode: 33f95...a79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (24 minutter siden):

Mennesker burde svartelistes som de udyret  dem er

Anonymkode: 423d5...d05

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

1. Få katten sjekket hos vet, at den ikke er syk eller plages med noe.

2. Er det helt umulig at noen har vært ufin mot katten mens dere ikke har sett det? Enten ved uhell eller fordi de ble fristet til å være bortpå katten?

Mine katter ble jagd av noen barn for over 10 år siden, og de er fortsatt livredd barn. 

Anonymkode: 32630...c4a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mennesker burde svartelistes som de udyret  dem er

Anonymkode: 423d5...d05

Det udyret eller de udyrene. 

AnonymBruker
Skrevet

Min katt angriper når han ikke får viljen sin. Det vil si når han er inderstimulert. Lek mer med pus.

Anonymkode: b7d7f...47a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Barna har aldri fått lov til å løfte på han, leke med han på en voldsom måte eller gjøre andre ting som kan forklare dette. Likevel har altså katten gått til angrep på dem flere ganger nå, helt uten foranledning. Det er snakk om små barn, så det hele har blitt veldig ekkelt. Barna har blitt redde for katten. 

Noen som har råd?

Anonymkode: 74cd6...817

Det er veldig trist. Men du har jo hatt disse barna lenge. Kanskje det er like greit å adoptere dem bort?

• Liker 4
Skrevet

Katten vi hadde da vi fikk barn gjorde det; var snakk om spebarn som lå der du la der fra deg så hadde naturlig nok aldri plaget katten. Turde aldri gå bra babyen mens katten var inne, den siktet seg rett mot strupen/halsen til den lille

Min teori er at den var vant til å være alene og for den så ble babyen en konkurrent og et uromoment pga gråting og jaktinnstinket slo inn. Katten var fysisk frisk og i sin beste alder

Valgte å omplassere katten, tante og onkel tok over den. Godt voksne uten barn i hus

Uansett hvor glad jeg er i kattene og hunden vår så ville lista vært lav for omplassering for å sikre barna. Enkelte liker ikke barn, selv barna ikke har gjort noe. Ene katten vår vil ut når tantebarn kommer på besøk pga den er ikke komfortabel med  støynivå og uforutsigbarhet barn medfører. 

• Liker 2
Skrevet

Katten vi hadde tidligere ble plutselig slik. Den hadde fått flåttbitt og et stort blålilla området rundt. Var syk og måtte få medisin. Oppførselen ble ikke bedre, så svigermor tok over katten 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil du beskrive hva du legger i å angripe?

Det å leke jakt/angrep ligger i instinktet deres. Særlig på denne tiden når det fortsatt er vinter, men lysere, opplever jeg at de lett blir understimulerte, og lar det gå utover oss. Riktignok uten klør og tenner, men man kvepper jo en del. 

Anonymkode: 583e6...ae4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Enig med de som sier at det kan være lurt å starte med en tur til dyrlegen og sjekke for sykdom/smerter. 50% av alle katter over 5 år har en tannsykdom som kan være svært smertefull. 

Endret av Tabris
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor små er barna og hva gjør de når katten angriper? Er det barn som kryper og leker på gulvet? Hva gjør katten før den angriper? Altså har den sett på dem, ligger den i skjul etc? Er det innekatt eller katt som går ut?

Det kan være så enkelt som vårkåt katt i leke/jaktmodus eller at den ser på barn som kanskje nylig har begynt å krype som noen som invaderer territoriet dens. Hvis man klarer å forstå hvorfor katten angriper og hva som trigger, er det enklere å gjøre noe med problemet.  Trenger katten kanskje mer lek og stimuli foran barna? 

Anonymkode: 40411...45e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er nok stor sjanse for at det barna har vært borti katten, har gjort vondt for katten. Et lite barn tar tak der de får tak. Om det er et øre eller en hale spiller ingen rolle.

Anonymkode: 7127f...61c

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...