Gå til innhold

Er dusjtoalett verdt pengene?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men den spylearmen drev og flyttet på seg frem og tilbake. Den spylte både helt foran og hele veien bak.
Jeg er kvinne så jeg trykket på kvinnesymbolet på fjernkontrollen. Kanskje den spylearmen står i ro hvis man trykker på mannesymbolet. Men det er jo åpenbart mange kvinner som får til å bruke disse doene, så jeg føler meg kjempedum som ikke fikk det til. 

Anonymkode: 01690...d99

Tipper den hadde stått mer i ro om du bruke mannesymbolet, ja. Kvinnesymbolet betyr som oftest at den skyller både foran og bak, nettopp for damer.

Men det er jo også individuelt. Ei lita dame på 150 cm har jo en helt annen anatomi enn ei større dame på 175 cm. Det er også forskjell på hvordan folk sitter på toalettet. Noen sitter langt bak, mens andre sitter langt fram.

Det beste med sånne toaletter med spyling er å prøve seg frem, plassere seg langt bak først og se hva slags innstillinger spylingen kan ha. Om man ikke får stengt av helt bak kan man holde en håndduk eller en bunt dopapir der det eventuelt er mellomrom, sånn at det ikke spyler rett opp.

Anonymkode: e46c5...d69

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 20.32):

Nei, det er bare bløtt og grisete, man blir ikke ren heller. Er mye bedre med våtservietter. 

Anonymkode: 8c0d0...c46

Hvilken do/merke brukte du? Hadde det ikke føner?

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg enda mer sikker i min sak om aldri å kjøpe et slikt toalett. For å styre med app og fjernkontroll på do aldri i livet.

Anonymkode: ca7b2...eb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå ble jeg enda mer sikker i min sak om aldri å kjøpe et slikt toalett. For å styre med app og fjernkontroll på do aldri i livet.

Anonymkode: ca7b2...eb0

Vi har en plate som er montert på veggen ved doen som vi trykke rop. Det er ikke noe mer styr enn å trekke ned i do (noe vi ikke trenger å gjøre, det gjør doen automatisk når man reiser seg)

Anonymkode: b64a8...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Den håndholdte spyleslangen er mye rimeligere, og mye bedre synes jeg. Forstår ikke folk som ikke ønsker å vaske rumpa rett etter avføring.. 

Anonymkode: 4a191...088

AnonymBruker
Skrevet

Var verdt det for oss. Installerte Geberit Sela når vi totaltenoverte hovedbadet i 2022. Merkostnad på ca 15-18k vs vanlig toalett den gangen. Det er en “budsjettmodell”, uten varme i dosetet, kullfilter, dasslokk som løfter seg selv eller føner. Det har derimot spyling både foran og bak, fjernkontroll der du kan lagre ditt favorittprogram (temperatur, justering fremover/bakover, styrke/trykk), app (!) og lys for de som liker slikt.

Både jeg (mann) samboer og barna er veldig fornøyd. Det er sikkert et til en viss grad “skapt behov”, men det føles nå veldig rart å ikke vaske med vann etter avføring. Har jeg vært på do “hjemmefra” uten å dusjene det naturlig å ta en tur og “spyle over” når jeg kommer hjem.

Nå kommer detaljer ikke alle trenger: det føles litt urent når den spyler “bakfra» og det spruter frem mot pungen som da blir litt våt, såmjeg praktiserer å bruke litt dopapir for å holde rundt/løfte pungen opp og frem for å unngå våte ballehår i prosessen. Ellers er det veldig fint for spontaniteten i samlivet at vi begge stort sett er rene både foran og bak.

Anonymkode: e8041...c3a

AnonymBruker
Skrevet

Her om dagen så jeg på I lomma på Silje med Lisa Tønne, og hun hadde do som spyler deg etter nr to og som tørker i tillegg, kostet 60.000,-. Det var fancy greier det.

Anonymkode: b134e...efc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 20.32):

Nei, det er bare bløtt og grisete, man blir ikke ren heller. Er mye bedre med våtservietter. 

Anonymkode: 8c0d0...c46

Våtservietter? 

AnonymBruker
Skrevet
Himmelen_91 skrev (18 minutter siden):

Våtservietter? 

Hva var det du ikke skjønte?

Anonymkode: 1a731...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...