AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #21 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dusjtoalett?Hvordan funker det egentlig?Dusjer du dassen? Anonymkode: 9df74...1b9 Det heter vel bidét. Uttales bidé. Anonymkode: 0149b...cd9
Rosa Dartle Skrevet 1. august 2023 #22 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 15.01): Det heter vel bidét. Uttales bidé. Anonymkode: 0149b...cd9 Bidét er noe helt annet. Dette er en do som spyler deg etterpå. Man blir ren med det vi har i alle fall. Du kan stille på hardhet og temperatur.
Maskinfører Skrevet 1. august 2023 #23 Skrevet 1. august 2023 Aner ikke er storfornøyd med dassen min fra 1978 😀 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #24 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 20.32): Nei, det er bare bløtt og grisete, man blir ikke ren heller. Er mye bedre med våtservietter. Anonymkode: 8c0d0...c46 Enig! Jeg liker ikke disse spylerne. Anonymkode: f8f34...ce6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #25 Skrevet 16. desember 2023 Hvordan bruker man egentlig en sånn spyledo? Jeg trenger en bruksanvisning med tegninger og symboler🤣 Prøvde en sånn på et hotell, men den spylte masse vann opp på ryggen min og utover hele baderommet. Skikkelig treningsøkt å tørke opp alt vannet på gulv og vegger, så endte opp med å ta en dusj🤣 Anonymkode: 01690...d99
Trolltunge Skrevet 16. desember 2023 #26 Skrevet 16. desember 2023 senior skrev (På 19.7.2023 den 20.36): Hva med en lite hånddusj, sånn som de bruker i Thailand . . ? Jeg synes den er både billig og praktisk. Men i Norge er vannet iskaldt, så den må ha blandebatteri. Dette har vi i feriebolig i utlandet også, og lurer egentlig på hvorfor det ikke er vanlig i Norge. Veldig ok!
Baktus2024 Skrevet 16. desember 2023 #27 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 20.59): Hvis det er sånt toalett som spyler og tørker deg, liker ikke jeg det så godt. Jeg MÅ liksom tørke meg fysisk med papir. Klarer ikke stole på at jeg er tørr 😜😅 Anonymkode: f8f34...ce6 brukerhåndkle jeg da...ikkke vant med at flusjen i toalkettet dusjer meg....p
Rosa Dartle Skrevet 16. desember 2023 #28 Skrevet 16. desember 2023 Har prøvd hånddusj også etter å ha reist mye i Asia, men må si dusjtoalett er veldig mye bedre, og slippe den slangen og dusjen ved siden av do.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #29 Skrevet 16. desember 2023 Airfryer og dusjtoalett, de to beste investeringene jeg har gjort i år. Anonymkode: ef0c2...37f 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #30 Skrevet 16. desember 2023 Men husk å gå over med papir først for å fjerne de verste bæsjeklattene. Om du bruker dusj med en gang uten å fjerne klumpene skal det bare sprute utover rumpa. Anonymkode: 766de...9fb
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #31 Skrevet 16. desember 2023 Vi pusset opp et bad for et par år siden og fikk installert dusjtoalett. Vi gikk for Geberit Sela, som kostet oss ca 25k ekstra vs vanlig toalett. Dette av budsjettårsaker. Toalettet har spyling foran og bak og du kan justere posisjon, temperatur og intensitet via både mobilapp (!) og fjernkontroll. Det har ikke føning, varme i ringen , automatisk løfting av doringen eller luktfilter, som vi kunne fått om vi hadde lagt i 15k til, men det føles unødvendig. Føning kunne vært greit. Vi hadde egentlig null erfaring med dusjtoalett før dette, utenom at jeg prøvde et på en mellomlanding i Japan en gang og ikke ble helt overbevist. Men: Vi er veldig fornøyde med vårt toalett. Det er sikkert et “skapt behov”, men om jeg er på reise/borte og ikke får dusjet etter å ha hatt avføring, så føler jeg meg plutselig skitten. Det kjennes veldig naturlig ut å vaske seg med vann og ikke bare papir. Rutinen min er papir - spyling - tørking/klapping med papir (siden vi ikke har føner). Har personlig innstilling for hvordan dysen står, hvor varmt vannet er, og hvor strålen treffer. Et par små “ruggebevegelser” under spyling, så blir det så rent at. Skånsomt er det også. Det er slutt på smårifter/fissurer og blod på papiret. At alt er gullende rent før en runde på soverommet er også en fin bonus. Anonymkode: e8041...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #32 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi pusset opp et bad for et par år siden og fikk installert dusjtoalett. Vi gikk for Geberit Sela, som kostet oss ca 25k ekstra vs vanlig toalett. Dette av budsjettårsaker. Toalettet har spyling foran og bak og du kan justere posisjon, temperatur og intensitet via både mobilapp (!) og fjernkontroll. Det har ikke føning, varme i ringen , automatisk løfting av doringen eller luktfilter, som vi kunne fått om vi hadde lagt i 15k til, men det føles unødvendig. Føning kunne vært greit. Vi hadde egentlig null erfaring med dusjtoalett før dette, utenom at jeg prøvde et på en mellomlanding i Japan en gang og ikke ble helt overbevist. Men: Vi er veldig fornøyde med vårt toalett. Det er sikkert et “skapt behov”, men om jeg er på reise/borte og ikke får dusjet etter å ha hatt avføring, så føler jeg meg plutselig skitten. Det kjennes veldig naturlig ut å vaske seg med vann og ikke bare papir. Rutinen min er papir - spyling - tørking/klapping med papir (siden vi ikke har føner). Har personlig innstilling for hvordan dysen står, hvor varmt vannet er, og hvor strålen treffer. Et par små “ruggebevegelser” under spyling, så blir det så rent at. Skånsomt er det også. Det er slutt på smårifter/fissurer og blod på papiret. At alt er gullende rent før en runde på soverommet er også en fin bonus. Anonymkode: e8041...c3a Luftfilteret er verdt alle pengene etter samboer har vært der. Vår har ikke toalettsete som går opp automatisk, det virker unødvendig. Men er ellers storfornøyd med vårt også! Føles mye renere og skånsomt Anonymkode: 5c586...a9b
bvp Skrevet 16. desember 2023 #33 Skrevet 16. desember 2023 Jeg synes det er veldig praktisk med spyl og tørk, hev og senk brukes ikke mye her da.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #34 Skrevet 16. desember 2023 Alle dere som er så fornøyde, kan ikke dere forklare meg hvordan man skal bruke den uten å få spylt tak og vegger? 🤣 Jeg prøvde å sette meg helt bakerst på doringen men måtte lene meg frem for at den skulle spyle fremfre del men den spylearmen svingte brått bakover og spylte hele baderommet. Helt umulig for meg etter en uke på hotell med sånn do å forstå at folk er fornøyde med en sånn. Anonymkode: 01690...d99 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #35 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alle dere som er så fornøyde, kan ikke dere forklare meg hvordan man skal bruke den uten å få spylt tak og vegger? 🤣 Jeg prøvde å sette meg helt bakerst på doringen men måtte lene meg frem for at den skulle spyle fremfre del men den spylearmen svingte brått bakover og spylte hele baderommet. Helt umulig for meg etter en uke på hotell med sånn do å forstå at folk er fornøyde med en sånn. Anonymkode: 01690...d99 Du må posisjonere deg slik at strålen treffer "bulls eye" midt i kaviarstjerna. Anonymkode: 8dfd6...601
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #36 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle dere som er så fornøyde, kan ikke dere forklare meg hvordan man skal bruke den uten å få spylt tak og vegger? 🤣 Jeg prøvde å sette meg helt bakerst på doringen men måtte lene meg frem for at den skulle spyle fremfre del men den spylearmen svingte brått bakover og spylte hele baderommet. Helt umulig for meg etter en uke på hotell med sånn do å forstå at folk er fornøyde med en sånn. Anonymkode: 01690...d99 Dette lurer jeg også på. Jeg har såpass liten bakdel at jeg på ingen måte forsegler doringen når jeg sitter på den. Ser for meg at jeg får en hårvask i bakhodet i stedet og det er jo ikke spes digg. Anonymkode: 6537e...536 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #37 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette lurer jeg også på. Jeg har såpass liten bakdel at jeg på ingen måte forsegler doringen når jeg sitter på den. Ser for meg at jeg får en hårvask i bakhodet i stedet og det er jo ikke spes digg. Anonymkode: 6537e...536 Se mitt svar over. Det er fasit. Anonymkode: 8dfd6...601
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #38 Skrevet 16. desember 2023 Sikkert dumt spørsmål, men er det ikke fare for å få spylt «rumpevann» opp i underlivet? 🙈 klarer ikke se for meg hvordan det her funker faktisk. Anonymkode: 4d7a7...94b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #39 Skrevet 16. desember 2023 Bare tull. Anonymkode: 93392...69e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #40 Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du må posisjonere deg slik at strålen treffer "bulls eye" midt i kaviarstjerna. Anonymkode: 8dfd6...601 Men den spylearmen drev og flyttet på seg frem og tilbake. Den spylte både helt foran og hele veien bak. Jeg er kvinne så jeg trykket på kvinnesymbolet på fjernkontrollen. Kanskje den spylearmen står i ro hvis man trykker på mannesymbolet. Men det er jo åpenbart mange kvinner som får til å bruke disse doene, så jeg føler meg kjempedum som ikke fikk det til. Anonymkode: 01690...d99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå