AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Hatt øresmerter i 3 dager som kommer og går, og når det står på er det kanskje en 7 på smerteskalaen. Vært forkjølet i 5 dager, men forkjølelsen er nesten gått over selv om øresmertene vedvarer. Det kan være greit i flere timer før det kommer tilbake. Har prøvd å blåse ut trommehinnen med å klemme på nesa da jeg trodde det kunne være lufttrykk inni der som gjorde det (som når man er ute å flyr f.eks), men det har ingen effekt på smertene når de står på selv om trommehinnen "popper". Har også nedsatt hørsel på det øret, er svimmel litt på og av. Temperatur i dag er 37,7. Har lurt på om det er ørebetennelse, men synes det er rart at det isåfall ikke blir verre når jeg ligger. Har lest at voksne med ørebetennelse bør få antibiotika med en gang i motsetning til barn med ukomplisert antibiotika. Føler bare det er så teit å gå til legen hvis øret ser helt fint ut. Anonymkode: 73e71...303
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Er bare 3 dager, så du må jo selv vurdere etterhvert om du vil oppsøke lege. Er aldri teit å sjekke ut noe om man går over flere uker å plages. Anonymkode: 956b8...8c0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er bare 3 dager, så du må jo selv vurdere etterhvert om du vil oppsøke lege. Er aldri teit å sjekke ut noe om man går over flere uker å plages. Anonymkode: 956b8...8c0 Man bør vel ikke vente til det har vedvart i flere uker om det er ørebetennelse som voksen pga at det er en mye større risiko for komplikasjoner som voksen har jeg lest, blant annet vedvarende hørselstap eller at infeksjonen sprer seg til andre deler av hodet? Men du mener kanskje at det sikkert ikke er ørebetennelse da eller? -TS Anonymkode: 73e71...303
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå