Gå til innhold

Barnetrygd ved 50:50 fordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar halv barnetrygd på 527 kr i mnd for barnet mitt etter samlivsbrudd. Hun bor hos meg annenhver uke. Vi har delt fast bosted. Etter en samtale med en på jobb viser det seg at han får tre ganger så mye som meg, han har og barnet annenhver uke. Mor får også samme.

hva får dere andre som har annenhver uke i barnetrygd? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om de har to barn, ett registrert på hver adresse, kan det nok stemme.  Om barnet til din kollega er under 6 år, vil han få mer ettersom det kan se ut til at ditt er over 6 år.

Ellers så kommer jo ekstra utvidet barnetrygd fra og med denne måneden for å erstatte aleneforsørgerfradraget. Det skal deles i ditt tilfelle siden dere har delt fast bosted.,

Anonymkode: 59a3d...a04

• Liker 2
Skrevet

Er dere skilt skal dere ha en «ekstra» barnetrygd. Dvs at dere begge skulle hatt mer i mnd.

Skrevet

Takk for svar. Jeg mistenker at vi mottar feil sats. Jeg har søkt på nytt og får se hva utfallet blir. Da jeg spurte på Facebook fikk jeg utrolig nok tilbakemelding av flere som kun mottok halv som meg. Og flere som mottok tre ganger så mye?! Og da lurer jeg på hva som er korrekt. Noe feil må det jo være et sted 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Om dere har 50/50 fordeling er det kun vanlig barnetrygd dere skal ha, og ikke utvidet som aleneforsørgere får. Så din sats er riktig 

Anonymkode: 59032...9b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dere har 50/50 fordeling er det kun vanlig barnetrygd dere skal ha, og ikke utvidet som aleneforsørgere får. Så din sats er riktig 

Anonymkode: 59032...9b5

Dette er feil. Delt utvidet barnetrygd kan man ha rett på ved delt bosted forutsatt at man ikke er gift eller har vært samboer med ny partner mer enn 12 måneder (eller har fått nytt felles barn med samboer). 

Har du søkt om Utvidet barnetrygd TS? Den kommer ikke av av seg selv men må søkes om.. 

Anonymkode: f9394...8c4

AnonymBruker
Skrevet

Og det er ikke 3 ganger så mye, men man får én ekstra barnetrygd. Som dere får halve av hver.

Anonymkode: a367c...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...