Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd utroskap selv, i alle fall ikke som jeg vet om. Men har tenkt litt på det og jeg forstår egentlig ikke hvordan man skal få trøkt inn i pappen på folk en gang for alle at de må avslutte det forholdet de er i, før de går til nestemann. 

Det er ikke det at jeg tenker så mye på at de dere er utro mot skal bli så lei seg. For jeg tenker at det er jo ikke noe sørgelig å bli kvitt et utro og uærlig menneske. Håper de feirer når de oppdager hvem dere er.  De flotteste kvinner og menn opplever jo at partnere er utro, så det er ingen som trenger å kjenne på fall i selvtilliten av en utro drittsekk. 
Det jeg synes er bedrøvelig er at dere kaster bort tiden dems. Egentlig stjeler tid fra dem. For de har faktisk muligheten til å finne seg en ny partner, som ikke er så veik i biologien sin at de bare MÅ hoppe til sengs med noen de ikke burde. De er ikke dyr, har litt selvkontroll liksom. Og det at dere tar fra dem vissheten om at dere ikke er noe å samle på og stjeler verdifull tid de kunne brukt med andre aktuelle partnere, ja det gjør dere jo ekstra patetiske  og kvalme. Og er det klisjeen om at dere har barn, familie og felles venner så går det greit altså. Det er ingen som er avhengig av dere, livet går videre uten dere. Det er nok en sann glede å bli kvitt dere, hvis dere går og sikler på andre. Tror dere noen vil ha dere da? Det er jo bare ekkelt. 
Synes det er på tide å få utryddet utroskap. Lei av å se flotte kvinner og menn få dette i fleisen pga ørten idiotiske unnskyldninger. 

Får dere ikke nok sex, GÅ.

Har dere mistet de «riktige følelsene», GÅ

Blir dere av plikt til unger og felles økonomi, GÅ

Blir dere kjeftet på og kritisert hele tiden, GÅ

Har dere dårlig selvtillit og trenger bekreftelse fra andre, GÅ

Mister dere kontrollen i fylla og bare må pule andre, GÅ

Bare gå, gå, forsvinn. La disse stakkars menneskene få slippe å få i fleisen en patetisk unnskyldning. Si grunnen din, forsvinn og deretter kan du kose deg med 500 ONS og ingen bryr seg. Men ikke hold folk for narr, de har nemlig muligheten til å bytte deg ut med noen de fortjener. Og de fortjener alle bedre enn ett utro svin. 

Anonymkode: 8e435...90a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Jeg antar nå som du har opprettet tråd nr 693 på forumet med akkurat dette budskapet, så forsvinner nok problemet for godt. Verden over.

Anonymkode: 06a3b...f3d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Jeg antar nå som du har opprettet tråd nr 693 på forumet med akkurat dette budskapet, så forsvinner nok problemet for godt. Verden over.

Anonymkode: 06a3b...f3d

Nei. Men kanskje noen tar det til seg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De vil ikke ta det til seg, når man har så mangel på empati og samvittighet, så klarer de ikke se det selv. Må nok bare innse at det er ekstremt mange stygge folk der ute

Anonymkode: ade7f...0d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men du utelukker at folk som er utro kan ha det kjempebra i forholdet de er i. Du fremstiller det som at utro mennesker er ulykkelige i forholdet, syns noe mangler, ikke har sex eller what not, mens mange som er utro har forholdet de drømte om og mangler ingenting. At utroskapen ikke har noe med forholdet å gjøre i det hele tatt, men egne holdninger og moral. Såklart bør de slå opp før de er utro men de vil jo ikke kvitte seg med noe som er bra, de vil ha i pose og sekk. 

Anonymkode: f11d1...86d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En vakker dag TS så er det din tur.

Du ender opp med 100 forklaringer og unnskyldninger på hvorfor du var utro, og tenker tilbake hvordan det kunne skje. 

Du var jo så imot det. 

Om det er noen trøst, du er ikke første som står på pidestallen og moraliserer for deretter å bryte dine egne moralske regler. 

Lær deg å lev med at folk generelt lett kan la seg forføre av andre når de selv er i et forhold. Og det er lettere å la seg bli forført hvis alt ikke stemmer helt på hjemmebane. 

Så leveregelen er enkel, behandler du partneren din bra, viser at du er der for han eller henne, viser omsorg, skaper glede, ta initiativ til intimitet osv, så minimerer du sannsynligheten for at partneren din blir en del av statistikken. 

Anonymkode: 9a379...988

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

"til dere som er (..)"

eller

"til dem som er (..)" 

ikke

"til de (..) " 

Anonymkode: a694a...e98

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"til dere som er (..)"

eller

"til dem som er (..)" 

ikke

"til de (..) " 

Anonymkode: a694a...e98

Ja så det med en gang jeg postet innlegget. Fullstendig klar over det og får ikke endret på det. Hadde 5 + i norsk på hele vgs. 😊Kanskje det var sånne dumme småfeil som gjorde at jeg aldri nådde toppen. Også begikk jeg konstant orddelingsfeil. Takk for korrekturen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men du utelukker at folk som er utro kan ha det kjempebra i forholdet de er i. Du fremstiller det som at utro mennesker er ulykkelige i forholdet, syns noe mangler, ikke har sex eller what not, mens mange som er utro har forholdet de drømte om og mangler ingenting. At utroskapen ikke har noe med forholdet å gjøre i det hele tatt, men egne holdninger og moral. Såklart bør de slå opp før de er utro men de vil jo ikke kvitte seg med noe som er bra, de vil ha i pose og sekk. 

Anonymkode: f11d1...86d

Da har de en personlighetsforstyrrelse og bør søke hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du ender opp med 100 forklaringer og unnskyldninger på hvorfor du var utro, og tenker tilbake hvordan det kunne skje. 

Du var jo så imot det. 

Om det er noen trøst, du er ikke første som står på pidestallen og moraliserer for deretter å bryte dine egne moralske regler. 

Lær deg å lev med at folk generelt lett kan la seg forføre av andre når de selv er i et forhold. Og det er lettere å la seg bli forført hvis alt ikke stemmer helt på hjemmebane. 

Så leveregelen er enkel, behandler du partneren din bra, viser at du er der for han eller henne, viser omsorg, skaper glede, ta initiativ til intimitet osv, så minimerer du sannsynligheten for at partneren din blir en del av statistikken. 

Nei jeg skal ikke være utro. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er akkurat dette som skal til!

AnonymBruker
Skrevet

Ts og dere andre som ser så svart hvitt på slike dilemmaer. Søk opp Esther Perel.  Dette er ikke så enkelt som dere tror. 

Anonymkode: cd381...d34

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var det for en del år tilbake, og ja jeg prøvde å GÅ, slå opp osv. Men han lot meg ikke gjøre det.

Så er ikke bare å GÅ 

Anonymkode: 9ee21...1e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🙊

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke trykke din subjektive mening inn i pappen til folk og forvente at de skal være enige med ditt syn på dette når de har et annet syn på det.

Anonymkode: 7c521...776

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I så fall feil fremgangsmåte.

Anonymkode: 7c521...776

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er nok en sann glede å bli kvitt dere, hvis dere går og sikler på andre. Tror dere noen vil ha dere da? Det er jo bare ekkelt. 

Er desverre ikke så enkelt. Følelser gjør at man av og til godtar tillitsbrudd, og håper at det ikke skjer igjen. Vi er vel så dumme at vi lever i håpet om at alt skal bli bra igjen. 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror deg på denne, jeg er av akkurat samme personlighet. Jeg hadde sjansen flere ganger men avsto, selv når jeg og eksen hadde det vanskelig. Det kunne ikke falle meg inn å gjøre noe slikt mot en person som står meg nærmest.

1 hour ago, AnonymBruker said:

De vil ikke ta det til seg, når man har så mangel på empati og samvittighet, så klarer de ikke se det selv. Må nok bare innse at det er ekstremt mange stygge folk der ute

Tror ikke det er det at det mangler empati og samvittighet. Kan jo være det at de ikke klarer å ha kontroll på egne følelser og ikke skjønner hva de gjør, etterpå når de skjønner hva de har gjort så prøver de kanskje å rettferdigjøre det overfor seg selv og partner ved å "finne" på "gode" grunner til hvorfor det hendte. Noen gjør det nok fordi de ikke har empati og samvittighet, men de aller fleste tror jeg gjør slike ting fordi de ikke selv innser i øyeblikket hva de gjør og hvilke konsekvenser det har, de er på en måte følelsesmennesker som ikke har kontroll, selv om de kanskje der og da vet det er galt, så klarer de ikke å stoppe pga eksempelvis; spenning, forelskelse, oppmerksomhet osv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du var jo så imot det. 

Egne morale løfter? Du får det til å høres ut som det handler om en selv. Utroskapens konsekvens er å såre partner og som ts sier, kaste bort folks tid hvor de kunne hatt det bedre med en annen.

Om det ikke stemmer på hjemmebane, slå opp? Blir man forført si, hold den tanken, så slår du opp. Om det ikke er mulig, gå til partner etter utroskapet, enten slå opp uten å si det, eller vær åpen om det så får dere ta steget videre sammen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var det for en del år tilbake, og ja jeg prøvde å GÅ, slå opp osv. Men han lot meg ikke gjøre det.

Så er ikke bare å GÅ 

Lot deg ikke gjøre det? Det er da ditt valg, og ditt valg alene. Bestemmer du deg for at det er slutt, så er det slutt, uansett hva han mener og tror, og da er det heller ikke utroskap

Anonymkode: ade7f...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så er ikke bare å GÅ 

Det høres ut som en sak som burde bli tatt med politiet. Ingen skal holdes som fange i et forhold

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...