AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Barnet begynte i barnehage for 6 måneder siden. Vi bor langt ut på bygda i Nord-Norge. Flere timer unna nærmeste tettsted. Må flytte fra barnefar, har egentlig lyst å flytte til Kristiansand-området. En eller annen plass i sør langs kysten, hvor det ikke er 10 måneder vinter i året. Vet ikke om jeg har lov å flytte så langt unna far med barnet? Det er ingen muligheter for meg å få meg noe jobb som er relevant for utdanningen min der som vi bor nå og det er utrolig slitsomt for meg å måtte pendle 4 timer til jobb og måtte overnatte der og jobbe intensivt i flere døgn i strekk, for så å kjøre 4 timer hjem igjen fordi det ikke er noe jobb der vi bor. Far kommer til å sette seg på bakbena hvis jeg forsøker å flytte bort med barnet. Barnet begynte i en liten privat barnehage for 6 måneder siden. Kan det bli vanskeligere for meg å få med meg barnet siden barnet allerede har begynt i barnehagen? Anonymkode: 69fc7...de9
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet begynte i barnehage for 6 måneder siden. Vi bor langt ut på bygda i Nord-Norge. Flere timer unna nærmeste tettsted. Må flytte fra barnefar, har egentlig lyst å flytte til Kristiansand-området. En eller annen plass i sør langs kysten, hvor det ikke er 10 måneder vinter i året. Vet ikke om jeg har lov å flytte så langt unna far med barnet? Det er ingen muligheter for meg å få meg noe jobb som er relevant for utdanningen min der som vi bor nå og det er utrolig slitsomt for meg å måtte pendle 4 timer til jobb og måtte overnatte der og jobbe intensivt i flere døgn i strekk, for så å kjøre 4 timer hjem igjen fordi det ikke er noe jobb der vi bor. Far kommer til å sette seg på bakbena hvis jeg forsøker å flytte bort med barnet. Barnet begynte i en liten privat barnehage for 6 måneder siden. Kan det bli vanskeligere for meg å få med meg barnet siden barnet allerede har begynt i barnehagen? Anonymkode: 69fc7...de9 Du må melde fra til han. Bostedsforelderen har flere rettigheter i forhold til å ta beslutninger enn samværsforelderen, og kan ta beslutninger om barnets dagligliv samt om valg av barnehage, SFO, fritidsaktiviteter og flytting innenlands. Flytting må varsles senest 3 måneder i forkant og den andre forelderen kan ta til motmæle og kreve at barnet blir boende ved at omsorgen overføres til den som ikke skal flytte.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Ja men ville vært ferdigflytta før skolestart. Anonymkode: 4131f...135
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja men ville vært ferdigflytta før skolestart. Anonymkode: 4131f...135 Kan ikke ta med ungen uten å melde fra til far🙄
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Svar på spørsmålet ditt i emne: Ja. Ikke melde fra til far: nei. Anonymkode: 1b982...c5c 2
Millimani Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet begynte i barnehage for 6 måneder siden. Vi bor langt ut på bygda i Nord-Norge. Flere timer unna nærmeste tettsted. Må flytte fra barnefar, har egentlig lyst å flytte til Kristiansand-området. En eller annen plass i sør langs kysten, hvor det ikke er 10 måneder vinter i året. Anonymkode: 69fc7...de9 Det er ikke ti måneder vinter i Nord-Norge
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Svar på spørsmålet ditt i emne: Ja. Ikke melde fra til far: nei. Anonymkode: 1b982...c5c 👆 TS: Hvorfor fokuserer du på at barnet har begynt i barnehagen? Det er det minste problemet. Problemet er jo at man ikke kan flytte som man selv vil når man har barn med en annen. Anonymkode: fd553...f72 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 Millimani skrev (15 timer siden): Det er ikke ti måneder vinter i Nord-Norge I 2020 begynte det å snø i september og snødde til juni 2021… ikke uvanlig. Anonymkode: 69fc7...de9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 At barnet har begynt i barnehage, er det minste problemet du har. Barnehagen er et frivillig tilbud og du kan bytte når du ønsker det, forutsatt at du får plass i en ny. MEN, du kan ikke uten videre flytte langt i fra barnefaren. Ingen av dere har noe mer rett på barnet enn den andre. Men barnet har rett til dere begge. Å flytte tvers over landet, er dårlig gjort overfor barnet. Er du villig til å la barnet bli igjen hos far og flytte uten? Hvorfor skal far finne seg i noe mindre? Anonymkode: ea8a7...780 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå