Gå til innhold

Føler helgepartner snikinfører kjæresteforhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en fast helgepartner i snart to år. Vi er  litt utrolig gode venner på denne tiden. Vi har begge barn fra før og vi har vært veldig enige om at vi bare skal være helgepartnere og at introdusering av barna er en no'go. 

Men nå en stund har han hintet om at vi kan la barna treffes i helger, kanskje feriere sammen, som venner. Han argument er at vi sitter to ensomme foreldre med unger i hvert vårt hus, når vi kunne fått mye kjekkere om vi hadfe vært sammen disse dagene/ukene det er snakk om. 

Og jeg føler at vi går over en grense over hva vi ble enige om, og jeg er livredd for at om jeg slakker på denne grensen, så er det liten margin for at neste grense også blir krysset og videre. 

Er det andre som har hatt elskere/helgepartnere som har truffet barna, og som klarer å fortsette som bare helgepartnere etterpå?  Jeg er redd vi ødelegger/forandrer det gode vi har... 

Eller er jeg overtenkende kanskje? Kanskje det ikke er så "farlig"? 

Anonymkode: 707cc...1d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh, selvfølgelig er det "farlig". 

Barna vil selvfølgelig skjønne at dere ikke er bare venner. Å introdusere barna for en elsker er ikke ok, og de vil skjønne at dere lyver om vennskap 

Anonymkode: 747ab...71b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere blander barna i dette, kan dere like godt flytte sammen.

Anonymkode: 0eeea...4ff

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men nå en stund har han hintet om at vi kan la barna treffes i helger, kanskje feriere sammen, som venner. Han argument er at vi sitter to ensomme foreldre med unger i hvert vårt hus, når vi kunne fått mye kjekkere om vi hadfe vært sammen disse dagene/ukene det er snakk om. 

Det er da ikke hinting. Men forslag. Og i alle fall ikke snikinnføring, det hadde det jo vært om barna stod der i det du dukket opp en helg. 

Anonymkode: bfbf0...e46

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Dere bør ha en skikkelig samtale om dette igjen hvor du forklarer hvorfor du bare vil fortsette som før.

• Liker 4
Skrevet

Han vil være kjæreste. Hvorfor vil ikke du det? 

• Liker 11
Skrevet

Tenker at avtalen dere har hatt er på tide å ta en ny prat om. Han virker som han egentlig kan tenke seg noe mer enn helgepartner. 

Hva er det du vil? Er det farlig å bli mer enn helgepartner? Frykt for å ødelegge kan også føre til at en ikke velger den beste veien, som kan være at dere ser fremtiden sammen? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har holdt på sånn der med to single fedre før (jeg er singel mor). Det gikk til helvete begge gangene dessverre, etter ca 3 år begge to. Han ene bare blokkerte meg ut av det blå og hadde før det hintet om å treffes utenfor helger og finne på mer og at han ble lei seg når jeg bare ringte i helgene selv om det var avtalen, han andre begynte å komme med stygge stikk og beskyldninger om jeg nevnte andre menn i uskyldig sammenheng, noe så uskyldig som kollegaer og jobblunsj. Alt startet så fint som bare gode venner som har sex. Ta mitt råd å dropp det, han der kan nok og bli ubehagelig mot deg om han merker du ikke vil dra det lenger

Anonymkode: 4594f...1e5

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er gode venner og dere har sex, hvem er det du vil lure når du sier dere ikke er kjærester? Og hvor lenge kan man skjule slik for unger? Gå all in eller bryt tvert , syns jeg. 

Anonymkode: 14670...3f1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (38 minutter siden):

Frodi jeg kommer fra et 10 år ekteskap med en sårbar narsissist (diagnostisert narsissist, jeg mener han er av den sårbare varianten, men den diagnosen er isd10) som de siste tre årene etter skilsmisse har blitt mer og mer høykonflikt. Og jeg vil ikke inn i noe nytt før lovet mitt er blitt stabilt og jeg kan se fremover. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frodi jeg kommer fra et 10 år ekteskap med en sårbar narsissist (diagnostisert narsissist, jeg mener han er av den sårbare varianten, men den diagnosen er isd10) som de siste tre årene etter skilsmisse har blitt mer og mer høykonflikt. Og jeg vil ikke inn i noe nytt før lovet mitt er blitt stabilt og jeg kan se fremover. 

Er ikke i isd10 skulle det stå.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke i isd10 skulle det stå.. 

A

Eller ICD-10

Endret av Solsikke34
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da må du nesten snakke med helgepartneren din. Hvis han ønsker mer enn å være helgepartner må du avslutte forholdet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt en fast helgepartner i snart to år. Vi er  litt utrolig gode venner på denne tiden. Vi har begge barn fra før og vi har vært veldig enige om at vi bare skal være helgepartnere og at introdusering av barna er en no'go. 

Og jeg føler at vi går over en grense over hva vi ble enige om, og jeg er livredd for at om jeg slakker på denne grensen, så er det liten margin for at neste grense også blir krysset og videre. 

Er det andre som har hatt elskere/helgepartnere som har truffet barna, og som klarer å fortsette som bare helgepartnere etterpå?  Jeg er redd vi ødelegger/forandrer det gode vi har... 

Eller er jeg overtenkende kanskje? Kanskje det ikke er så "farlig"? 

Jeg synes det høres ut som at han savner deg i helgene sine og har lyst å blande familier og bli mer seriøst / offisielle. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. Dere har jo være kjærester i 2 år. "Helgepartner" wtf..😂

Anonymkode: 19696...491

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så nå er det liksom slemt og «snikete» å spørre åpent og ærlig om man ikke kan ta forholdet et trinn videre også nå da?

Stort sett alle forhold utvikler seg i en eller annen retning. Enten ved at det blir sterkere og mer seriøst (noe de aller fleste ønsker, da gode partnere helst vil stille opp for hverandre i hverdagen også), eller så dør det gradvis ut. Ingen har «helgepartner» i 5-10-15 år. Så da må du være forberedt på å avvikle forholdet, TS, når alt du vil ha er en elsker.

Anonymkode: cbf76...3dc

• Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, så nå er det liksom slemt og «snikete» å spørre åpent og ærlig om man ikke kan ta forholdet et trinn videre også nå da?

Stort sett alle forhold utvikler seg i en eller annen retning. Enten ved at det blir sterkere og mer seriøst (noe de aller fleste ønsker, da gode partnere helst vil stille opp for hverandre i hverdagen også), eller så dør det gradvis ut. Ingen har «helgepartner» i 5-10-15 år. Så da må du være forberedt på å avvikle forholdet, TS, når alt du vil ha er en elsker.

Man kan helt fint være særboere til barna er store. Synes det forøvrig er en god løsning når begge har barn.

Ferier sammen kan gå, men på ferier er det jo aller mest kos. Hverdagen er den mest sårbare for der er sannsynligheten stor for at man må ha en oppdragende rolle ovenfor den andres barn, og plutselig er romantikken borte og bare hverdag igjen. 

Anonymkode: 57663...d99

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenkte det samme. Dette er da verken snikete eller hinting, det er veldig direkte kommunikasjon om at han ønsker noe mer 

TS, Hvis du ikke klarer, eller ønsker et seriøst forhold, så burde du avslutte dette, det vil ende i at en eller begge blir veldig såret. Og nå har han sagt tydelig at han ønsker mer, så vil det skape dårlig stemning om dere skal prøve å fortsette å være "helgepartnere", for det vil nok bli veldig vanskelig for han når han har følelser for deg 

Anonymkode: 46979...8ee

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (5 timer siden):

Sikkert som fwb av menn som ikke vil bli kjæreste heller men vil ha bare den lille ekstra spenningen. 

Anonymkode: c72e0...a29

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter TO ÅR er det jo kjæresten din.

Med mindre dere begge kan date andre da?

Virker mer som om du har en tvangstanke om hva kjæreste er. Eller må være.

Anonymkode: 0e017...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...