Gå til innhold

Overreagerte jeg fordi jeg ikke vil på tur med en fremmed gutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matchet med en kar som er ett år eldre enn meg. ( vi er 20 og 21)

Vi hadde en kort samtale på datingappen før han spurte om nummeret mitt, noe jeg stusset litt over fordi jeg ikke gir ut nummeret mitt til hvem som helst. Likevel ga jeg ut nummeret til fyren. Senere, altså samme dagen spurte han om å ringe meg. Personlig synes jeg det er litt rart å ringe noen du aldri har møtt før for «å bli kjent», men tenkte det ikke kunne skade. Vi hadde en ganske grei samtale som varte godt over 30 minutter, selv om det for det meste var han som snakket. Neste dag spurte han om vi skulle gå tur i skogen. Jeg nølte, og var ærlig om mine tanker ettersom det var dårlig vær (både regnet + tåkete). Det endte med at jeg sa nei rett ut, og likevel ga han seg ikke. Neste dag var været like ille, og han spurte meg om vi skulle gå tur i skogen IGJEN. Det eneste som gjorde meg irritert denne gangen, var at jeg sa ifra om at jeg hadde jobb den dagen. Fyren brydde seg tydeligvis ikke, da han sendte meg melding to timer før jeg skulle på jobb for å spørre om jeg vil gå tur «med en ekte kjekkas som meg», var det han sa! Jeg sa klart ifra om at jeg hadde jobb, og hadde da ikke anledning til å gå tur i det dårlige været. Til svar fikk jeg, «Er du redd for tåka eller?», samt «når er du klar?» når jeg TYDELIGVIS har sagt gang på gang at jeg ikke ønsker og gå tur i skogen i dårlig vær med en fremmed fyr. Så oppgitt som jeg ble, svarte jeg ikke på meldingen. Var det ikke tydelig nok? Neste dag ringer han meg. I tillegg sender han melding om hvordan jeg har det, hva jeg gjør, og om jeg har planer i dag. Det føltes nesten ut som at han prøvde å komme på godsiden min, eller smiske med meg før han eventuelt spurte om jeg ville på tur nok en gang. Jeg sa nei, da det fremdeles er tåkete og ekkelt vær. Vi kan vel si at det hele endte med at han kalte meg en «weirdo». Hva tenker dere om dette? Jeg har ikke noe imot en tur som en date, men ikke i skogen og i dårlig vær med en fremmed for å bli «bedre kjent». Jeg svarte «Jo, takk. Hade!» og unmatchet han fra datingappen. Jeg har null behov for å forklare meg selv, og mitt ståsted når jeg gang på gang har uttrykt mine tanker om en date i skogen. Det er ikke min stil, og det må få være lov. Hadde jeg takket ja, så føler jeg at han på alvor hadde prøvd seg på meg mot min vilje, og en slik situasjon vil jeg aldri sette meg selv i selv om det aldri er jenta sin feil. Jeg bare stoler ikke på desperate mennesker med slike unormale humørsvingninger. Spørsmålet er vel om jeg overreagerte? Alle mine venninner mener jeg tok det riktige valget, og at det virker som at han manglet et par sosiale antenner. Hva tenker dere? Skulle jeg ha bitet tennene sammen og dratt på tur? 

Anonymkode: f5f9b...f58

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For tungt å lese uten avsnitt.

Anonymkode: 9008b...6dc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Orket ikke å lese ikke siste halvdel eller tredjedel pga. mangelen på avsnitt, men han høres jo ikke god ut. 

Hadde jeg vært i ditt sted hadde jeg sagt farvel til ham lenge før du gjorde. Unormal-lampene blinket leeenge 

Anonymkode: cf506...a6d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsket å treffe fyren kunne du foreslått noe annet enn tur? 

Hvis du ikke ønsket å treffe han noen steder så er det også ok. Men kanskje enklere å si det, enn å skylde på været.. 

Anonymkode: 741aa...a0c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For tungt å lese uten avsnitt.

Anonymkode: 9008b...6dc

MED AVSNITT! 

Matchet med en kar som er ett år eldre enn meg. ( vi er 20 og 21)

Vi hadde en kort samtale på datingappen før han spurte om nummeret mitt, noe jeg stusset litt over fordi jeg ikke gir ut nummeret mitt til hvem som helst. Likevel ga jeg ut nummeret til fyren. Senere, altså samme dagen spurte han om å ringe meg. Personlig synes jeg det er litt rart å ringe noen du aldri har møtt før for «å bli kjent», men tenkte det ikke kunne skade. Vi hadde en ganske grei samtale som varte godt over 30 minutter, selv om det for det meste var han som snakket.

Neste dag spurte han om vi skulle gå tur i skogen. Jeg nølte, og var ærlig om mine tanker ettersom det var dårlig vær (både regnet + tåkete). Det endte med at jeg sa nei rett ut, og likevel ga han seg ikke. Neste dag var været like ille, og han spurte meg om vi skulle gå tur i skogen IGJEN. Det eneste som gjorde meg irritert denne gangen, var at jeg sa ifra om at jeg hadde jobb den dagen. Fyren brydde seg tydeligvis ikke, da han sendte meg melding to timer før jeg skulle på jobb for å spørre om jeg vil gå tur «med en ekte kjekkas som meg», var det han sa! Jeg sa klart ifra om at jeg hadde jobb, og hadde da ikke anledning til å gå tur i det dårlige været. Til svar fikk jeg, «Er du redd for tåka eller?», samt «når er du klar?» når jeg TYDELIGVIS har sagt gang på gang at jeg ikke ønsker og gå tur i skogen i dårlig vær med en fremmed fyr.

Så oppgitt som jeg ble, svarte jeg ikke på meldingen. Var det ikke tydelig nok? Neste dag ringer han meg. I tillegg sender han melding om hvordan jeg har det, hva jeg gjør, og om jeg har planer i dag. Det føltes nesten ut som at han prøvde å komme på godsiden min, eller smiske med meg før han eventuelt spurte om jeg ville på tur nok en gang. Jeg sa nei, da det fremdeles er tåkete og ekkelt vær. Vi kan vel si at det hele endte med at han kalte meg en «weirdo». Hva tenker dere om dette? Jeg har ikke noe imot en tur som en date, men ikke i skogen og i dårlig vær med en fremmed for å bli «bedre kjent». Jeg svarte «Jo, takk. Hade!» og unmatchet han fra datingappen.

Jeg har null behov for å forklare meg selv, og mitt ståsted når jeg gang på gang har uttrykt mine tanker om en date i skogen. Det er ikke min stil, og det må få være lov. Hadde jeg takket ja, så føler jeg at han på alvor hadde prøvd seg på meg mot min vilje, og en slik situasjon vil jeg aldri sette meg selv i selv om det aldri er jenta sin feil. Jeg bare stoler ikke på desperate mennesker med slike unormale humørsvingninger. Spørsmålet er vel om jeg overreagerte? Alle mine venninner mener jeg tok det riktige valget, og at det virker som at han manglet et par sosiale antenner. Hva tenker dere? Skulle jeg ha bitet tennene sammen og dratt på tur? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ønsket å treffe fyren kunne du foreslått noe annet enn tur? 

Hvis du ikke ønsket å treffe han noen steder så er det også ok. Men kanskje enklere å si det, enn å skylde på været.. 

Men det var jo ganske dårlig vær, i tillegg til at det var utrolig tåkete. Hvorfor ikke heller bare ta det når været er bedre, eller innendørs? TS

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men det var jo ganske dårlig vær, i tillegg til at det var utrolig tåkete. Hvorfor ikke heller bare ta det når været er bedre, eller innendørs? TS

Da må du jo skrive det.. Han høres ut som en dust, men du er rimelig uklar selv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han høres helt dust ut, men du høres også veldig uklar og diffus ut. 

Anonymkode: 1fe0d...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må du jo skrive det.. Han høres ut som en dust, men du er rimelig uklar selv. 

Jeg skrev jo det til han minst 3 ganger. Leste du ikke innlegget?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gå på tur med en fremmed psycho når det fins normale menn?

Det hadde jeg tenkt om jeg var deg.

Anonymkode: f81a7...088

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns du tok et trygt og klokt valg

Bra du tilfeldigvis ikke kunne, været var dårlig, du ikke foreslo noe annet i mellomtiden, så du fikk se denne siden av han før dere møttes, å slippe unna denne mistenkelige og pressende fyren 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han hørtes ikke helt god ut, spør du meg. Påtrengende, intens og med liten respekt for grensene dine allerede i oppstartsfasen. Like greit at du er kvitt ham.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Mymlenn
Skrevet

Jeg synes du gjorde rett, det er rart han ikke hørte på deg når du sa nei + tydelig skrev du var på jobb. Og i tillegg skrev han flere meldinger. Det er lurt å møtes på cafe eller offentlig rundt andre mennesker på første date. Opplevelsen hørtes ekkel ut. Er bra du satte grenser ts. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Matchet med en kar som er ett år eldre enn meg. ( vi er 20 og 21)

Vi hadde en kort samtale på datingappen før han spurte om nummeret mitt, noe jeg stusset litt over fordi jeg ikke gir ut nummeret mitt til hvem som helst. Likevel ga jeg ut nummeret til fyren. Senere, altså samme dagen spurte han om å ringe meg. Personlig synes jeg det er litt rart å ringe noen du aldri har møtt før for «å bli kjent», men tenkte det ikke kunne skade. Vi hadde en ganske grei samtale som varte godt over 30 minutter, selv om det for det meste var han som snakket. Neste dag spurte han om vi skulle gå tur i skogen. Jeg nølte, og var ærlig om mine tanker ettersom det var dårlig vær (både regnet + tåkete). Det endte med at jeg sa nei rett ut, og likevel ga han seg ikke. Neste dag var været like ille, og han spurte meg om vi skulle gå tur i skogen IGJEN. Det eneste som gjorde meg irritert denne gangen, var at jeg sa ifra om at jeg hadde jobb den dagen. Fyren brydde seg tydeligvis ikke, da han sendte meg melding to timer før jeg skulle på jobb for å spørre om jeg vil gå tur «med en ekte kjekkas som meg», var det han sa! Jeg sa klart ifra om at jeg hadde jobb, og hadde da ikke anledning til å gå tur i det dårlige været. Til svar fikk jeg, «Er du redd for tåka eller?», samt «når er du klar?» når jeg TYDELIGVIS har sagt gang på gang at jeg ikke ønsker og gå tur i skogen i dårlig vær med en fremmed fyr. Så oppgitt som jeg ble, svarte jeg ikke på meldingen. Var det ikke tydelig nok? Neste dag ringer han meg. I tillegg sender han melding om hvordan jeg har det, hva jeg gjør, og om jeg har planer i dag. Det føltes nesten ut som at han prøvde å komme på godsiden min, eller smiske med meg før han eventuelt spurte om jeg ville på tur nok en gang. Jeg sa nei, da det fremdeles er tåkete og ekkelt vær. Vi kan vel si at det hele endte med at han kalte meg en «weirdo». Hva tenker dere om dette? Jeg har ikke noe imot en tur som en date, men ikke i skogen og i dårlig vær med en fremmed for å bli «bedre kjent». Jeg svarte «Jo, takk. Hade!» og unmatchet han fra datingappen. Jeg har null behov for å forklare meg selv, og mitt ståsted når jeg gang på gang har uttrykt mine tanker om en date i skogen. Det er ikke min stil, og det må få være lov. Hadde jeg takket ja, så føler jeg at han på alvor hadde prøvd seg på meg mot min vilje, og en slik situasjon vil jeg aldri sette meg selv i selv om det aldri er jenta sin feil. Jeg bare stoler ikke på desperate mennesker med slike unormale humørsvingninger. Spørsmålet er vel om jeg overreagerte? Alle mine venninner mener jeg tok det riktige valget, og at det virker som at han manglet et par sosiale antenner. Hva tenker dere? Skulle jeg ha bitet tennene sammen og dratt på tur? 

Du vet svaret allerede . Man går ikke på tur i skogen med et fremmed menneske som ikke respekterer et nei. Grenseoverskridende person du gjorde helt rett i å avvise. Mulig han manglet noe. ( mellom ørene ) . 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes du har gjort det helt riktig. Er det noe du kunne gjort annerledes, er det litt tidligere å si at du ikke vil ha kontakt. 

Ikke en grei måte han oppfører seg på. 

Lykke til med neste. 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Du vet svaret allerede . Man går ikke på tur i skogen med et fremmed menneske som ikke respekterer et nei. Grenseoverskridende person du gjorde helt rett i å avvise. Mulig han manglet noe. ( mellom ørene ) . 

Nettopp, og man kan faktisk bare legge på røret hvis ikke man blir hørt.

Anonymkode: 55266...4e6

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan DETTE er ditt hovedargument, forstår jeg ikke. Den største, og viktigste, grunnen til å ikke si ja til hans forespørsel, er jo fordi man ikke vet om man er trygg med en fremmed kar i en skog! 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du bite tenna sammen og gå på tur eller treffe en fremmed? Du skylder ingen noe som helst. Han hørtes påtrengende ut på telefonen, så man kan jo bare forestille seg hvordan han kunne blitt alene med en ung jente inne i skogen! 

Har du blokkert telefonnummeret hans?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ikke ha første møte alene med en person ute i skogen. Jeg tenker det var bra at det var dårlig vær, så du avstod. Neste gang så venter du også med å gi fra deg mobilnummeret. For nå kan han jo enkelt sjekke hvor du bor.

Pass på deg selv og ikke ta unødige sjangser. 

Endret av Hulderen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skal du bite tenna sammen og gå på tur eller treffe en fremmed? Du skylder ingen noe som helst. Han hørtes påtrengende ut på telefonen, så man kan jo bare forestille seg hvordan han kunne blitt alene med en ung jente inne i skogen! 

Har du blokkert telefonnummeret hans?

Du har helt rett! Jeg har både unmatchet og blokkert nummeret hans. TS

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...