Gå til innhold

Mor nekter å skrive under på samarbeidsavtale.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi går i møter på familievernkontoret, og fikk i «lekse» å ordne en avtale om ferier til neste gang, men mor skriver ikke under. Samtidig forventer hun at jeg skal følge det som står i avtalen.

Jeg kjenner jeg blir veldig frustrert over hele samarbeidet og ønsker ikke lenger å måtte kommunisere da jeg ofte får veldig stygge meldinger.

Hva er alternativene?

Anonymkode: 4ac65...8cf

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Saken tas til retten

Dersom en barnefordelingssak ikke løses utenrettslig og den tas til retten, følger saken en rettslig prosess som er spesielt tilrettelagt denne typen saker. Sakene skal berammes raskt, og det innkalles til rettsmøte så snart som mulig. I de første rettsmøtene mekles det mellom partene dersom det anses å være hensiktsmessig. Retten oppnevner i de aller fleste tilfeller en sakkyndig psykolog som skal bistå i prosessen. Psykologen gjør et arbeid mellom rettsmøtene og kan høre foreldre, barn og også andre komparenter. Kommer man ikke til enighet etter ett eller flere rettsmøter der den sakkyndige bistår, går saken til hovedforhandling og det blir avsagt dom.

Rettslige prosesser om barnefordeling skal være ryddige og gode. Advokater som påtar seg slike saker bør ha god erfaring, da barnerett i liten grad er basert på juss og teori. Barnefordelingssaker skal løses ut fra det som til det enkelte barns beste, og er for en stor del styrt av psykologi, der retten og advokatene trenger den rettsoppnevnte sakkyndige for å vurdere barnets i den konkrete sak.

https://familie-advokater.no/barnefordeling_foreldretvist?gclid=CjwKCAjwq-WgBhBMEiwAzKSH6MrojD-AmLbALYxQSE_QaHaNvxRWmBRZ4WATY7A0R392hKrafE2rUhoC9coQAvD_BwE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...