AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Vil gjerne vite hvordan dere opplevde livet etterpå. Ble livet bedre? Jeg har blitt anbefalt å fjerne den grunnet endometriose. Jeg er 37 år gammel og har 2 barn. Singel. Jeg føler ikke jeg har noe grunn til å beholde den om den kan gjøre livet mitt enklere. Jeg har jo fått to friske og nydelige barn. Det eneste jeg står litt fast med er om jeg er ferdig med barn. Jeg føler personlig jeg er det, men hva om jeg møter en mann som ikke er det. Kan jo ikke få barn bare fordi han vil det heller…. Og hva om denne mannen aldri kommer? Heller veldig mot å bare gjøre det.. Anonymkode: baa56...18e
Sophie-Ann Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Jeg har. Gjorde det i februar 2021. Ingen blødninger lenger, er så fornøyd 😎. Jeg har tre barn og er veldig veldig ferdig med barn. Ikke har jeg livmorhals heller, så den kreftfaren er helt eliminert 😊 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Sophie-Ann skrev (8 minutter siden): Jeg har. Gjorde det i februar 2021. Ingen blødninger lenger, er så fornøyd 😎. Jeg har tre barn og er veldig veldig ferdig med barn. Ikke har jeg livmorhals heller, så den kreftfaren er helt eliminert 😊 Takk for svar Har du eggstokkene enda? Hvorfor fjernet du den? Pga blødninger? Anonymkode: baa56...18e
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Jeg fjernet livmor og eggstokkene for et halvt år siden. Veldig fornøyd, så deilig å slippe å fossblød konstant. Men jeg føler det samme som deg angående barn. Er singel og har to små barn. Men kjipt å ikke kunne bære fram flere barn, selv om det ikke hadde vært aktuelt uansett. Men rart å vite at det ikke går. Anonymkode: 0eb8f...fde
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fjernet livmor og eggstokkene for et halvt år siden. Veldig fornøyd, så deilig å slippe å fossblød konstant. Men jeg føler det samme som deg angående barn. Er singel og har to små barn. Men kjipt å ikke kunne bære fram flere barn, selv om det ikke hadde vært aktuelt uansett. Men rart å vite at det ikke går. Anonymkode: 0eb8f...fde Veldig rart å tenke på at den delen av livet er over…. Selv om det er noe jeg har tenkt lenge uansett så ble det rart å få det bekreftet på en måte Anonymkode: baa56...18e
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Fjernet i 2014, beholdt en eggstokk. Hadde dyp endometriose. Så fikk livet tilbake da jeg hadde blitt så syk at jeg tilbrakte mesteparten av dagen på badet (nærme do) men har forsatt noe smerter osv, men ikke i forhold til slik det var. Jeg har ikke barn, men det hadde jeg nok ikke fått slik det så ut i meg uansett. Men du må jo være sikker på dette med barn først da. Men jeg var så syk at noe annet ikke var aktuelt, den måtte ut.
Sophie-Ann Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar Har du eggstokkene enda? Hvorfor fjernet du den? Pga blødninger? Anonymkode: baa56...18e Eggstokkene er intakt, så jeg er ikke kommet i overgangsalderen. Jeg fjernet den pga blødninger ja. Jeg har en veldig god gynekolog.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Skrevet 22. mars 2023 IneT skrev (9 timer siden): Fjernet i 2014, beholdt en eggstokk. Hadde dyp endometriose. Så fikk livet tilbake da jeg hadde blitt så syk at jeg tilbrakte mesteparten av dagen på badet (nærme do) men har forsatt noe smerter osv, men ikke i forhold til slik det var. Jeg har ikke barn, men det hadde jeg nok ikke fått slik det så ut i meg uansett. Men du må jo være sikker på dette med barn først da. Men jeg var så syk at noe annet ikke var aktuelt, den måtte ut. Kan jeg spørre hvilke symptomer du ble bedre på? Utenom smertene? Jeg har ikke så alvorlige smerter men mange andre ting som gjør livet vanskelig for meg Anonymkode: baa56...18e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Sophie-Ann skrev (9 timer siden): Eggstokkene er intakt, så jeg er ikke kommet i overgangsalderen. Jeg fjernet den pga blødninger ja. Jeg har en veldig god gynekolog. Ble du bedre på andre områder enn blødningen? Eller var den det eneste? Anonymkode: baa56...18e
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hvilke symptomer du ble bedre på? Utenom smertene? Jeg har ikke så alvorlige smerter men mange andre ting som gjør livet vanskelig for meg Anonymkode: baa56...18e Det var smerter og store blødninger som var mitt problem.
Pakkesporing Skrevet 22. mars 2023 #11 Skrevet 22. mars 2023 (endret) Hei! Jeg gikk nettopp inn på KG for å spørre om akkurat dette, også poppet dette innlegget opp øverst!! Jeg vurderer selv å fjerne kun livmor. Er 29 år og gift, vil ikke ha barn (aldri villet), mannen er sterilisert for et par år siden. Vi har vært trygge i valget vårt i alle år, vært sammen i 10 år og gift 3 av de. Ikke meningen å kuppe tråden altså, men vil gjerne følge med på erfaringer med å fjerne kun livmor og ikke eggstokker. Har aldri vært i narkose eller noe, så det er selve operasjonen som skremmer meg. Men jeg er drittlei mensen, jeg har ikke endometriose, men ser virkelig ikke poenget med å beholde den og ha mensen i +20 år til, når jeg virkelig ikke vil ha barn. Å fjerne livmorkreft-risikoen ser jeg også på som et stort pluss. Erfaringer? Endret 22. mars 2023 av Pakkesporing 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #12 Skrevet 22. mars 2023 Pakkesporing skrev (3 timer siden): Hei! Jeg gikk nettopp inn på KG for å spørre om akkurat dette, også poppet dette innlegget opp øverst!! Jeg vurderer selv å fjerne kun livmor. Er 29 år og gift, vil ikke ha barn (aldri villet), mannen er sterilisert for et par år siden. Vi har vært trygge i valget vårt i alle år, vært sammen i 10 år og gift 3 av de. Ikke meningen å kuppe tråden altså, men vil gjerne følge med på erfaringer med å fjerne kun livmor og ikke eggstokker. Har aldri vært i narkose eller noe, så det er selve operasjonen som skremmer meg. Men jeg er drittlei mensen, jeg har ikke endometriose, men ser virkelig ikke poenget med å beholde den og ha mensen i +20 år til, når jeg virkelig ikke vil ha barn. Å fjerne livmorkreft-risikoen ser jeg også på som et stort pluss. Erfaringer? Du kan bare glemme å få fjernet livmoren pga ingen symptomer og alder. Sett opp hormonspiral så slipper du mensen Anonymkode: 56a7c...6ed 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #13 Skrevet 22. mars 2023 Pakkesporing skrev (4 timer siden): Hei! Jeg gikk nettopp inn på KG for å spørre om akkurat dette, også poppet dette innlegget opp øverst!! Jeg vurderer selv å fjerne kun livmor. Er 29 år og gift, vil ikke ha barn (aldri villet), mannen er sterilisert for et par år siden. Vi har vært trygge i valget vårt i alle år, vært sammen i 10 år og gift 3 av de. Ikke meningen å kuppe tråden altså, men vil gjerne følge med på erfaringer med å fjerne kun livmor og ikke eggstokker. Har aldri vært i narkose eller noe, så det er selve operasjonen som skremmer meg. Men jeg er drittlei mensen, jeg har ikke endometriose, men ser virkelig ikke poenget med å beholde den og ha mensen i +20 år til, når jeg virkelig ikke vil ha barn. Å fjerne livmorkreft-risikoen ser jeg også på som et stort pluss. Erfaringer? Hvorfor tror du at du kan bare fjerne den? Man må ha en god grunn for det.. Anonymkode: baa56...18e 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #14 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan bare glemme å få fjernet livmoren pga ingen symptomer og alder. Sett opp hormonspiral så slipper du mensen Anonymkode: 56a7c...6ed Går det bra med deg? Med mindre du er med og avgjør hvem som får fjernet livmor eller ikke, så syns jeg du skal spare deg, uansett hva slags humør du er i. Anonymkode: ff1fb...840 1
Pakkesporing Skrevet 22. mars 2023 #15 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvorfor tror du at du kan bare fjerne den? Man må ha en god grunn for det.. Anonymkode: baa56...18e Selvfølgelig kan man få fjernet den. Hva som er "grunn" for deg, trenger ikke være "grunn" for meg. Dette er mellom meg og lege/gyn. Jeg spurte etter erfaringer med å fjerne den, jeg trenger ikke tilbakemeldinger på om det faktisk er mulig eller ikke. Beklager hvis jeg har ordlagt meg misvisende.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #16 Skrevet 22. mars 2023 Pakkesporing skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig kan man få fjernet den. Hva som er "grunn" for deg, trenger ikke være "grunn" for meg. Dette er mellom meg og lege/gyn. Jeg spurte etter erfaringer med å fjerne den, jeg trenger ikke tilbakemeldinger på om det faktisk er mulig eller ikke. Beklager hvis jeg har ordlagt meg misvisende. Jeg skjønner bare ikke, for man kan jo ikke bare få den fjernet uten en god grunn. Iallefall det min gyn har sagt.. praktiserer forskjellig rundt om da. Anonymkode: baa56...18e 1
Pakkesporing Skrevet 22. mars 2023 #17 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner bare ikke, for man kan jo ikke bare få den fjernet uten en god grunn. Iallefall det min gyn har sagt.. praktiserer forskjellig rundt om da. Anonymkode: baa56...18e Nei, men hva som er en god grunn eller ikke, har da ingenting med spørsmålet mitt å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #18 Skrevet 22. mars 2023 Pakkesporing skrev (4 minutter siden): Nei, men hva som er en god grunn eller ikke, har da ingenting med spørsmålet mitt å gjøre. Nei. Men hva er din grunn da? Du kan jo gjerne si det, jeg vil jo høre ifra alle som har tanker om dette. Anonymkode: baa56...18e
Sophie-Ann Skrevet 22. mars 2023 #19 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ble du bedre på andre områder enn blødningen? Eller var den det eneste? Anonymkode: baa56...18e Ingen menssmerter mer, ingen smerter ved dype samleier..rett og slett et bedre liv 😊
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #20 Skrevet 22. mars 2023 Har fjernet livmor, eggstokker og livmorhals. Kom i overgangsalder med det som følger med. Hetetokter "muffins mage" og skjeggvekst. Livet nå er helt fantastisk, ikke blødninger, humørsvingninger eller andre mensrelaterte plager. Fjerned det da jeg var 32 år. Anonymkode: 55ac9...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå