Gå til innhold

ME og innetemperatur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et av mine mange symptomer som ME pasient, er sterkt nedsatt kroppstemperatur og fryser unormalt mye. Jeg kler meg godt, men varmen må opp, opp. Kan godt ha 25 grader inne og må ha dundyne i tillegg. Særlig på ekstra dårlige dager er det ille. Folk svetter ihjel hvis de kommer til meg :ler:

Hvordan er det for dere? 

Anonymkode: b6e7f...ece

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange fine facebook-grupper for ME-syke med rause, snille mennesker som veldig gjerne deler av sine erfaringer og innsikt som pasienter. Jeg hadde spurt der i stedet for, kvinneguiden er veldig sjeldent et hyggelig sted å være om du nevner ordet ME, dessverre.

Anonymkode: ae708...4e4

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Et av mine mange symptomer som ME pasient, er sterkt nedsatt kroppstemperatur og fryser unormalt mye. Jeg kler meg godt, men varmen må opp, opp. Kan godt ha 25 grader inne og må ha dundyne i tillegg. Særlig på ekstra dårlige dager er det ille. Folk svetter ihjel hvis de kommer til meg :ler:

Hvordan er det for dere? 

Jeg er en frysepinne året rundt, og må enten kle på meg masse eller ha det varmt.

Og det merker alle jeg er med, både på jobb og her hjemme, når jeg er borte etc.

Jeg har alltid på meg en ekstra varm jakke over genseren, sånn i tilfelle det er kaldt dit jeg skal.

Jeg hater å fryse, blir energiløs av det å fryse, så jeg gjør alt jeg kan for å ikke fryse.

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Jeg er en frysepinne året rundt, og må enten kle på meg masse eller ha det varmt.

Og det merker alle jeg er med, både på jobb og her hjemme, når jeg er borte etc.

Jeg har alltid på meg en ekstra varm jakke over genseren, sånn i tilfelle det er kaldt dit jeg skal.

Jeg hater å fryse, blir energiløs av det å fryse, så jeg gjør alt jeg kan for å ikke fryse.

Har du ME, eller er du "bare" frysepinn? Ganske vesentlig for tråden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ME, eller er du "bare" frysepinn? Ganske vesentlig for tråden. 

Jeg har ME. Derfor jeg svarte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn i en del år, i starten av sykdommen især. Kunne hakke tenner i badstua nærmest.

Men det har endret seg over tid, sakte men sikkert.

Nå plages jeg heller om det er for varmt inne. Helt merkelig, for meg som pleide å være avhengig av elektrisk varmepledd, ull over og under osv. 

Anonymkode: 3f4b2...6e8

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (5 minutter siden):

Jeg har ME. Derfor jeg svarte.

OKey, siden du er på jobb og "farter" så ble jeg usikker. Men det var temperatur jeg var ute etter, hvor varmt folk må ha det inne mtp grader. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var sånn i en del år, i starten av sykdommen især. Kunne hakke tenner i badstua nærmest.

Men det har endret seg over tid, sakte men sikkert.

Nå plages jeg heller om det er for varmt inne. Helt merkelig, for meg som pleide å være avhengig av elektrisk varmepledd, ull over og under osv. 

Anonymkode: 3f4b2...6e8

oKey, der er ikke jeg :ler: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

OKey, siden du er på jobb og "farter" så ble jeg usikker. Men det var temperatur jeg var ute etter, hvor varmt folk må ha det inne mtp grader. 

Jeg hadde moderator grad ME når jeg fikk diagnose, etter å ha hatt alvorlig grad.

Etter noen år har den nå brent ut til å være mild.

Men det med kulde og varme er noe jeg har hatt siden jeg ble syk. Ute trives jeg når det er rundt 20-25, over og under det blir feil for kroppen. Inne må det være over 22 grader, hvis ikke begynner jeg å fryse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...