Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vet emnet har vært opp her før jul, men bare må spørre igjen. Har nettopp feiret jul hos min bror og hans familie, de har 3 barn. Fikk helt sjokk når jeg så hva de fikk i gaver på julaften. Pr barn fikk gaver for ca 3500 HVER...

Selv har jeg 1 barn og endte på ca 1200 kroner.

:nissevink:

Må visst tilføye at de er i jobb begge 2, men klager støtt og stadig over dårlig råd. Og de synes at jula er en pengesugermaskin...

Endret av Helene
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte ca. 500 kroner på gave til datteren min. Synes det absolutt var nok.

Skrevet

Hva andre gir til barna sine får være deres valg, men vi gir ut i fra våres lommebok. I år havnet vi på ca 500 per barn.

Skrevet
Hva andre gir til barna sine får være deres valg, men vi gir ut i fra våres lommebok. I år havnet vi på ca 500 per barn.

samme her.i år hadde jeg for en gangs skyld råd til å punge ut

for noe han virkelig ønsket seg og det ble 2500 kroner.

den minste fikk gave for 400 kr.helt greit syns jeg.

da kan man jo si et gjennomsnitt på 1500 pr barn.

men som sagt,det kommer an på økonomien og ønskelista.

Skrevet

Jeg har to barn og gir dem det de ønsker seg til jul. Iår fikk de gaver til ca. 3.000 kroner hver. Yngstemann ønsket seg PSP - i tillegg fikk han noe annet. Eldstemann fikk en Creative Zen Sleek av oss - i tillegg til noe annet.

Synes det er kjekt å gi ungene det de ønsker seg og trenger til jul. Ifjor ønsket eldstemann seg doble pedaler til slagverket sitt - disse kostet nesten 4.000 kroner - da fikk yngstemann snowboard.

Vi har en ganske romslig økonomi og da synes jeg det er greit å gi barna skikkelige julegaver. Må legge til at ungene mine er 14 og 19 år gamle.

Gjest Gjesta
Skrevet

Våre unger fikk for nesten to tusen kroner hver i år. Jeg syns det er mye, men det er min mann som ønsker å ta i litt når det er jul. Men vi har opplevd så mange "fattig-juler" så når jeg nå har "rik mann" som ønsker å bruke penger, så hvorfor ikke. Men vi kjøper alltid ordentlige julegaver, aldri noe ræl.............

Skrevet

Vi pleier å gi barna gaver for ca 1000 kr, men denne julen slo vi på stortromma siden økonomien tilsa at vi kunne det. Kjøpte PS2 med singstar og lite TV med innebygd videospiller til min datter. Samboers sønn fikk digitalkamera å klær for tilsvarende beløp.

Skrevet

Min datter fikk 1 fin gave som hun ønsket seg (støvletter), pluss mange andre "nyttige" gaver. I år trengte hun snowboard, så da var det under treet sammen med smågaver som sminke, ny mobil, renseserie til huden osv.

Fra meg og sambo fikk hun for ca. 6.000,- når man tar med de 200,- pr. mnd i mobilutgifter.

Hun er overhode ikke bortskjemt og hvis hun kun hadde fått støvlettene så hadde hun vært fornøyd med det + noen smågaver da (men det er jeg som ikke klarer å la være å kjøpe til henne)..... :sjenert:

Gjest allium
Skrevet

Iår var det ingen gaver til over 500 kroner under treet, verken fra meg eller fra andre i familien.

Selv brukte jeg vel ca. 600 kroner pr. barn, fordelt på tre pakker til hver.

Julaften var ekstremt vellykket, og alle var glade for det de fikk - uten at jeg skal påstå at det hadde noen sammenheng med de lave prisene.

Jeg skjeler ikke nødvendigvis til pris; den dyreste gaven vi har hatt under treet noen gang var vel en slalåmpakke - men da var det fordi barnet trengte det. Prøvde heller ikke å kompensere med noe dyrere til de andre, det jevner seg ut over tid.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Trekker opp denne jeg.

Vi har bestemt oss for å bruke 500 pr. barn.

Enn dere andre?

Klem Guapa

Skrevet

Tipper at det kommer til å ligge på rundt 1200-1500 pr barn i år, kommer jo litt an på årets ønsker.

Skrevet

Vi ligger som oftest på mellom 500-1000! Blir alltid noe hun virkelig ønsker seg.Kjøper som oftest flere gaver...blir vel fort 2-3 under treet + et par små i julestrømpen om morningen ;)

Skrevet

Vet faktisk ikke jeg... har begynt å kjøpe kalendergaver, og det blir fort et par-tre hundrelapper selv om det er mye småting... hun ønsker seg ikke lego/dukketing/osv lenger og da blir det mer begrenset....

Prøver å lage så mye som mulig selv, og gi henne noe hun har bruk for. Utenom kalendergavene blir det vel ca 4-500 tenker jeg... kommer an på hva hun ønsker seg. Dersom jeg ender opp med å lage mye selv, og kjøpe noe til 200 er det ok for min del... ;)

Gjest Gjest_Ninni_*
Skrevet

I fjor tok vi litt av når det kom til julegavekjøp til ungene, det ble gaver for mer enn 2000 på hver og det synes jeg strengt tatt er litt for mye. Så i år har vi bestemt oss for å moderere oss noe. Sønnen vår får ny vinterjakke som nyttig ting og kanskje en lego eller playmopakke eller spill til Gameboy i tillegg. Dattra vår ønsker seg CD spiller så hun får sannsynligvis det. Og en barbiedukke til. Tenker det kommer på 1000 per unge og det er fint. Dessuten skal vi reise bort i romjula og det koster litt...

• 2 uker senere...
Skrevet

Lilleeple får så utrolig mange og flotte gaver, at hittil har han gjerne "bare" fått en bok - han elsker bøker! Så har jeg heller satt inn 500 kr på kontoen hans, han tenker allikevel ikke over hva han får. I år får han (Spiderman-)klær for 600 kr, det blir han nok veldig glad for :)

Har en ca makspris på 500 kr, nekter å henge meg på kjøpekarusellen. Selv om jeg mener at folk må få gjøre som de vil, syns jeg mange er med på å hause opp kjøpepress og -forventning når de kjøper gaver for tusenvis av kroner til barna sine. Barn spør alltid hverandre hva de har fått til jul, og tenk hvordan den føler seg som "bare" har fått fornuftige og billige (i kroner) gaver til jul.

Skrevet

I år får lillemann gaver for langt over 2000, men alt er kjøpt på tilbud til halv pris :)

Skrevet
I år får lillemann gaver for langt over 2000, men alt er kjøpt på tilbud til halv pris :)

Og jeg trodde jeg var "the bargain queen"! :ler:

Skrevet

hi hi det er ikke meg, det er gubben :ler:

Han har kjøpt en GIGApakke med StarWars lego i utlandet, den er ENORM! Og i dag var han og kjøpte en GIGApakke med Geomag, satt ned fra 1300 til 600......... :sjarmor: -blir kroner av sånt ;)

Skrevet

Søster`n og jeg får gaver for ca 3000 hver. Nøyaktig lik sum, mamma er veldig nøye på det.

Verken søster`n eller jeg har egne barn, men vi har tantebarn og de får gaver for ca 500-700 kr hver. Vi bruker de pengene på tantebarna, som skulle vært brukt på egne barn.

Skrevet

Ungene her pleier å få for ca 1500. MER enn nok!! Men det er nyttige gaver. I fjor fikk de saccosekker og surfakebrett, bl.a.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...