Gå til innhold

Spiral på avveie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt spiral som "forsvant" gjennom livmor og ut i buken? Merket dere noe til det eller ble det oppdaget tilfeldig? Hvor lenge hadde dere hatt spiralen før det skjedde?

Anonymkode: 077e8...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det skje?? 

Jeg har hørt om dem som har mista spiralen men jeg har da gått ut fra at spiralen er mistet ut av vagina.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen som har hatt spiral som "forsvant" gjennom livmor og ut i buken? Merket dere noe til det eller ble det oppdaget tilfeldig? Hvor lenge hadde dere hatt spiralen før det skjedde?

Nei nå ble jeg stressa her, kan dette virkelig skje?

Var vondt nok å sette den inn, jeg vil helst ikke ha min på avveie. 

Anonymkode: 26964...b79

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (Akkurat nå):

Kan det skje?? 

Jeg har hørt om dem som har mista spiralen men jeg har da gått ut fra at spiralen er mistet ut av vagina.

Har en venninne som skulle fjerne spiralen, legen fant den ikke ved vanlig undersøkelse.  Hun ble henvist til gyn som fant den med ul i buken på henne 😱 hun hadde ikke merket en dritt. Jeg skjønner ikke at det er mulig 😆 lurer derfor på om flere har lignende historier. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det kan ikke skje. 

Anonymkode: 49960...2db

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en venninne som skulle fjerne spiralen, legen fant den ikke ved vanlig undersøkelse.  Hun ble henvist til gyn som fant den med ul i buken på henne 😱 hun hadde ikke merket en dritt. Jeg skjønner ikke at det er mulig 😆 lurer derfor på om flere har lignende historier. 

Steike... Ikke rart enkelte blir gravide med spiral om slikt kan skje.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det kan ikke skje. 

Anonymkode: 49960...2db

Jo, det kan absolutt skje at man perforerer livmoren når man setter inn spiral. Det er derfor det skal gå minimum 6 uker og helst 12 uker etter fødsel fordi livmorveggen er ekstra skjør etter fødsel. Jeg skjønner ikke hvordan du bastant kan skrive at det ikke kan skje når det er feil. 

Perforasjon av livmorveggen

En spiral kan perforere, det vil si trenge gjennom livmorveggen og komme ut i bekkenet. Hvis det skjer, er det gjerne i forbindelse med innsettingen. En slik spiral må fjernes med en operasjon, men er for øvrig ufarlig.

https://sml.snl.no/spiral_-_prevensjonsmiddel

Anonymkode: ba8b2...136

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...