AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Har et problem med at føttene blir varme, som fører til varme i skoa og grusom lukt. Noen tips? Hvordan funker skodeo? Det tar det vel bare der og der? Anonymkode: c8977...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Femigutt Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har et problem med at føttene blir varme, som fører til varme i skoa og grusom lukt. Noen tips? Hvordan funker skodeo? Det tar det vel bare der og der? Anonymkode: c8977...918 Gå inn på nettsiden fotbut....der får du kjøpt fotkremer av beste kvalitet som hemmer fotsvette, du får også skospray av god kvalitet som hjelper mot lukt og sopp, selv bruker jeg disse produktene bare for velvære, er alltid tørr på føttene selv om jeg ikke bruker sokker.Kan anbefale produkter fra ge..w..Ta gjerne kontakt på pm visst du trenger nettadressen, kunne ikke skrive den i sin helhet da dette ikke er lov. Endret 21. mars 2023 av Femigutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Del Skrevet 22. mars 2023 Bruk sokker i naturmateriale. Kjøp sko som puster, ikke plastikk. Vask føttene (med såpe). Bytt sko, slik at de får tørket opp. Bytt sokker hver dag. Jeg svetter mye på føttene, men det lukter sjeldent, så lenge jeg bruker tynne ullsokker, sko i skinn og skifter sko ofte. Om sommeren bruker jeg sko i bomull eller joggesko i mesh, som er luftige og kan hives i vaskemaskin. Og bomullssokker. Anonymkode: 5b336...3be 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #4 Del Skrevet 22. mars 2023 Vask føttene godt med såpe og skrubb når du dusjer, også mellom tærne. Mange gjør ikke dette, og går rundt med gammel lukt. Den setter seg naturligvis i sokker - og dermed sko. Bytt sokker HVER dag, og straks etter trening. Bruker du sokker av gode materialer? Polyester og andre billige/dårlige stoff puster ikke, og lukten setter seg fort. Bruk kun sokker av bomull og ull. Ellers må du aldri la våte sko stå uten å tørke. Ta ut sålen om det går, og legg både såler og sko på varmekablene, eller bruk skotørker. Bytt ut gamle såler som lukter surt dersom skoene fortsatt er brukendes. Skodeo vil bare maskere problemet, da er det bedre å finne ut hvorfor det lukter og finne tiltak for å unngå dette. Du kan dryppe noen dråper tetre-olje i skoene i blant, dette er bakteriedrepende og fjerner noe vond lukt. Ha også kaffebønner i skoene over natten (eller helgen for den del). Har oppdratt 3 fotballgutter. Anonymkode: b59c4...01f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bruk sokker i naturmateriale. Kjøp sko som puster, ikke plastikk. Vask føttene (med såpe). Bytt sko, slik at de får tørket opp. Bytt sokker hver dag. Jeg svetter mye på føttene, men det lukter sjeldent, så lenge jeg bruker tynne ullsokker, sko i skinn og skifter sko ofte. Om sommeren bruker jeg sko i bomull eller joggesko i mesh, som er luftige og kan hives i vaskemaskin. Og bomullssokker. Anonymkode: 5b336...3be Men blir du varm på føttene? Da kommer lukta grusomt i skoa. Hjelper lite at skoene puster da. Anonymkode: c8977...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vask føttene godt med såpe og skrubb når du dusjer, også mellom tærne. Mange gjør ikke dette, og går rundt med gammel lukt. Den setter seg naturligvis i sokker - og dermed sko. Bytt sokker HVER dag, og straks etter trening. Bruker du sokker av gode materialer? Polyester og andre billige/dårlige stoff puster ikke, og lukten setter seg fort. Bruk kun sokker av bomull og ull. Ellers må du aldri la våte sko stå uten å tørke. Ta ut sålen om det går, og legg både såler og sko på varmekablene, eller bruk skotørker. Bytt ut gamle såler som lukter surt dersom skoene fortsatt er brukendes. Skodeo vil bare maskere problemet, da er det bedre å finne ut hvorfor det lukter og finne tiltak for å unngå dette. Du kan dryppe noen dråper tetre-olje i skoene i blant, dette er bakteriedrepende og fjerner noe vond lukt. Ha også kaffebønner i skoene over natten (eller helgen for den del). Har oppdratt 3 fotballgutter. Anonymkode: b59c4...01f Men hva spiller det rolle om jeg vasker føttene? Problemet er når jeg går med sko, så blir føttene grusomt klamme og gjør at skoa stinker. Ja skoa puster. Anonymkode: c8977...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Del Skrevet 22. mars 2023 Femigutt skrev (17 timer siden): Gå inn på nettsiden fotbut....der får du kjøpt fotkremer av beste kvalitet som hemmer fotsvette, du får også skospray av god kvalitet som hjelper mot lukt og sopp, selv bruker jeg disse produktene bare for velvære, er alltid tørr på føttene selv om jeg ikke bruker sokker.Kan anbefale produkter fra ge..w..Ta gjerne kontakt på pm visst du trenger nettadressen, kunne ikke skrive den i sin helhet da dette ikke er lov. Hva snakker du om? Selvfølgelig er det lov å linke til butikker her, når folk spør etter tips om varer og råd! Jeg har linket til sikkert hundrevis av butikker opp gjennom årene og aldri fått beskjed om at det ikke er lov. Anonymkode: 5f49e...44a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #8 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva spiller det rolle om jeg vasker føttene? Problemet er når jeg går med sko, så blir føttene grusomt klamme og gjør at skoa stinker. Ja skoa puster. Anonymkode: c8977...918 Poenget er at svette lukter ikke. Bakterier som lever av svette lukter. Anonymkode: 5b336...3be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Poenget er at svette lukter ikke. Bakterier som lever av svette lukter. Anonymkode: 5b336...3be Funker disse fot deodorantene mot det? Anonymkode: c8977...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #10 Del Skrevet 1. april 2023 Jeg bare kaster skoene hvis de begynner å lukte og kjøper nye Anonymkode: 1d15b...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma21 Skrevet 1. april 2023 #11 Del Skrevet 1. april 2023 Brenn dem opp. Å hov asken på skjøen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet lørdag kl 20:57 #12 Del Skrevet lørdag kl 20:57 Elsker lukten i skoene mine inhalerer skikkelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekumseh79 Skrevet lørdag kl 21:09 #13 Del Skrevet lørdag kl 21:09 Legg skoa et døgn i fryseren fikk jeg høre en gang. Da dør luktbakteriene. Jeg bytter ofte sokker midt på dagen på vinteren, da jeg blir klam og kald. Da blir jeg varm igjen og "renere." Man kan også vaske sko (inn- og utvendig) med diverse produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:16 #14 Del Skrevet lørdag kl 21:16 Tekumseh79 skrev (6 minutter siden): Legg skoa et døgn i fryseren fikk jeg høre en gang. Da dør luktbakteriene. Jeg bytter ofte sokker midt på dagen på vinteren, da jeg blir klam og kald. Da blir jeg varm igjen og "renere." Man kan også vaske sko (inn- og utvendig) med diverse produkter. Eg har testa frysar-trikset. Det funka ikkje for mine treningssko. Etterkvart som skoene tina, så stinka det meir og meir i gangen min Anonymkode: 292a1...51d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:17 #15 Del Skrevet lørdag kl 21:17 Trikset mitt er å ikkje gå med samme sko to dagar på rad. Det gjer susen. Anonymkode: 292a1...51d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:18 #16 Del Skrevet lørdag kl 21:18 AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 18.11): Funker disse fot deodorantene mot det? Anonymkode: c8977...918 Nei, men å vaske føttene = å minimere antall bakterier. Anonymkode: 292a1...51d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet lørdag kl 21:25 #17 Del Skrevet lørdag kl 21:25 AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 16.40): Jeg bare kaster skoene hvis de begynner å lukte og kjøper nye Anonymkode: 1d15b...059 Hva med å vaske dem i stedet og bruke pengene du sparr på noe fornuftig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svett.svele Skrevet lørdag kl 21:28 #18 Del Skrevet lørdag kl 21:28 Har dere noen tips om merker som produserer gode sokker I 100 % bomull eller tynne ull sokker? Syns det er så vanskelig å finne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet lørdag kl 21:33 #19 Del Skrevet lørdag kl 21:33 Vintersko er tette og man svetter uansett hva. Her bruker vi Smell well (kan kjøpes flere steder) og de fjerner lukten veldig bra. Tørker de innimellom og da varer de lenge. Anbefales! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:36 #20 Del Skrevet lørdag kl 21:36 Jeg tar 50/50 med eddik og varmt vann og sprayer i skoen. Legger de til tørk i frisk luft. Anonymkode: e8170...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå