Gå til innhold

Sammen med en dame på 36 år som er Alkoholiker. Jeg er 27 år!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sammen med en dame på 36 år som er Alkoholiker. Jeg er 27 år!

Vil først starte med å si hvordan jeg er som person... har bra økonomi, veldig mye sosial med venner og familie i blant.

har alltid blitt lært opp at i uke dagene så er det ikke noe alkohol, men i helgene kan man kose seg. Men jeg har aldri hatt det problemet med å drikke meg helt til jeg blir dritings. når jeg først drikker så drikker jeg for å kose meg, Drikker ikke for å gi meg selv en terapi time.

Min Kjæreste som er 36 år gammel dame som er alkoholiker. Vi startet med en kalender der jeg skulle spandere en hyggelig tur som hun selv har lyst til å gjøre med meg. Men eneste som er unntaket er at det ikke er noe alkohol i ukedagene eller når hu skal på jobb dagen etter. Når hu først drikker så er det så sykt mye løgner og mye prat om å gjøre ting med live sitt men jeg er meget lei å høre det. Hun er utrolig flink til å fortelle andre hvordan de skal ordne opp i sitt eget liv... Men jeg blir flau fordi jeg veit hu selv sliter noe helt enormt. Jeg er aldri sur eller irritert på problemet hennes jeg er veldig forståelsesfull. Tilbake til kalenderen, Den var ment til en motivasjon som startet bra, men etter en stund så begynte å dra til ei venninne som er verre enn henne som er veldig kontrollerende og jeg liker ikke måten hun er på, hun setter alltid ord i munnen på meg og endrer på alt det jeg sier for at det skal høres helt jævlig ut. Hu skal alltid krangle med meg og prøve å vise Kjæresten min at jeg er en dårlig person. Hun har selv sagt at hu ikke liker meg, å det er helt greit for min del. Men dagen etterpå så får jeg høre masse unnskyldninger på hvorfor hu sa det og det høres helt likt ut som Kjæresten min når hu sier dumme ting og slemme ting. 

Jeg elsker min kjæreste hu er utrolig snill og veldig god. Hun er faktisk den jenta jeg har drømt om. Men visste ikke om alkohol problemet hennes før 1 år i ettertid. Hun har på en måte skjult det, men på en måte ikke. Jeg har bare ikke latt merke til det. når jeg kommer på besøk skal hun alltid rydde og når jeg kommer så skal hu alltid rydde vekk alkoholen noe jeg veit hu gjør og jeg blir meget sur og lei meg når hun lyver til meg mitt oppi trynet mitt. Hun spiser hvitløksbrød for å skjule smaken av alkoholen. Skjønner ikke hvorfor hun bare ikke kan være ærlig og si at hun har gjort det og slutte å lage dårlig stemning. Jeg verter hu opp skikkelig og etter mine venner er jeg en faktisk kjæreste man skulle drømt opp. 

i det siste har hun begynte å skrive på kalenderen hennes at hu ikke har drukket da skriver hun "hvit" og når hun har drukket er kun når hun har fri i helgene da er det "V". Det som har skjedd er at hu har dratt til hennes kontrollerende venninne som skal alltid komme med en sur kommentar om hun ikke vil møte henne og spiller veldig på dårlig samvittighet. det ender ofte med at Kjæresten må dra til henne og kommuniserer ikke med meg når vi er sammen og hun bare pluselig kan dra uten og si ifra. Jeg jobber mye nattevakter og kan jobbe i helger og når jeg har hatt en nattevakt så ligger jeg og sover når hun er våken og når jeg våkner er det alltid jeg som må spørre henne hvor hun er. Det er ikke sånn at jeg vil kontrollere henne men jeg føler det er greit å vite når man er i et forhold og hvertfall når man er i samme hus. Vi bor ikke sammen men prater en god del på telefon. 

problemet jeg sliter med  er hvorfor hu må lyve om små ting. Hvorfor sier hun at hun ser sine problemet og prøver å komme seg ut av det men det tar tid fordi hun har slitet med det helt siden hun var 14 år gammel. Jeg har til og med sagt ifra at hvis du forsetter sånn her så klarer jeg det ikke lengre. Da må jeg gjøre det slutt med deg. Men når jeg sa det så er det som at hun stenger alle sine følelser og hun hater å diskutere om ting. 

Jeg har til og med fått med min advokat som ble med meg hjem til henne på en middag der jeg ba han prate litt om hvordan det hadde vært får henne om hun hadde kjørt i rusa tilstand og hva som eventuelt hadde skjedd med henne. Det fungerte i noen dager men etter en 1-2 uker så begynte å kjøre i fylla igjen. og på jobb. Jeg har til og med ringt inn til Politiet og de bryr seg ikke.

ofte kommer hu med sånn negative kommentarer og når hu gjør det blir det utrolig dårlig stemning, hun veit jeg blir sur av det. Når jeg først tar ting opp så vil hun alltid dra bort og unngå og snakke om det. Så jeg må alltid planlegge å dra på hyttetur for å prate om sliketing... Jeg har sagt det til hun at jeg vil gjerne prate om de små tingene før jeg legger meg. Men hun viser svært lite følelser og bare holder det inne.

Hun snakker veldig mye om barndommen og hva som har skjedd i hennes tidligere forhold osv.  Men hennes unnskyldninger er ikke greit uansett hva som har skjedd før. Hun vil ikke snakke med noen som muligens kan hjelpe med sine problemer fordi hun ikke vil miste lappen hun vil heller ikke gå i gruppesamtale. Jeg føler jeg har jobbet veldig mye med forholdet vårt men hun skal ofte være negativ og ta det tilbake til meg. Hun skal alltid prøve å snakke om et annet tema og det gjør det utrolig vanskelig for meg siden jeg er alt for omtenksom og vil gjerne at forholdet vårt skal fungere uten at problemet hennes kommer i veien å det er alkoholen.

Jeg trenger virkelig hjelp med dette. Jeg vil ikke prate med mine venner om dette. 

Anonymkode: 89610...6a7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp til hva egentlig? Å innse at fremtiden din sansynligvis alltid vil være preget av alkoholisme hvis du ikke setter sluttstrek nå? Man kan ikke få en misbruker til å slutte, denne må ønske å slutte - det eneste man kan gjøre om man velger å bli er å leve i en evinnelig karusell av misbruket selv også. Spørsmålet blir da hvilken fremtid ønsker du for deg selv? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kom deg bort. Du fortjener bedre og du kommer til å finne deg noe bedre. Dette ender ikke godt.

Skrevet

Du er ung og trenger ikke leve med dette. Dette forholdet tjener deg ikke godt. Google medavhenginghet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som syns det er ts som virker som den kontrollerende her ?

man er ikke alkoholiker fordi om man tar seg et glass vin i ukedagene! At hun skal rapportere tilbake til deg ved å skrive ned hvilke dager hun har tatt et glass vin og ikke, er for meg rødt flagg! Jeg skjønner godt at venninna hennes ikke liker ts! Jeg skjønner heller ikke hvorfor det liksom er venninna som er kontrollerende ? Høres ut som projisering for meg. 

Anonymkode: 86463...0d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

man er ikke alkoholiker fordi om man tar seg et glass vin i ukedagene! At hun skal rapportere tilbake til deg ved å skrive ned hvilke dager hun har tatt et glass vin og ikke, er for meg rødt flagg! Jeg skjønner godt at venninna hennes ikke liker ts! Jeg skjønner heller ikke hvorfor det liksom er venninna som er kontrollerende ? Høres ut som projisering for meg. 

hvis man føler man må drikke hver dag for å "kosse seg" og attpåtil lyver for å få det behovet dekket til så er man i allefall ikke IKKE alkoholiker.... 

De som lever med misbrukerere vil etterhvert bli kontrollerende, det er en av ringvirkningene og en dårlig sirkel å komme i fordi man da har blitt dratt inn i misbruket selv også, så nei - syns ikke det er det minste rart evt at TS føler for å ta kontroll i håp om å hjelpe, men det som er synd er at det jo overhode ikke er noe TS kan si eller gjøre som hjelper dersom partneren har et "behov" for alkohol hver dag, annet enn å forlate situasjonen.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vell om det kun hadde vært et glass vin hadde jeg ikke brydd meg. Vi snakker 2-3 Vinflasker eller 15-20 øl bokser på 0.5Liter. 

Hvorfor vi startet med kalanderen var for hennes motivasjon og vi ble enig om det. Hun blir utrolig glad når hun ser så mange "hvit" dager på kalenderen og det rører meg skikkelig og jeg blir glad. Jeg lovet henne etter 14 Dager unntak i helger når hu har fri så kan vi dra på en SPA på min regning.  Lengste hu har klart er 10 Dager og det har jeg gitt hu masse ros og ære for! Du aner ikke. De 10 Dagene var helt Fantastiske. Men det blir alt for mye alkohol de dagene når hu drikker det er det som gjør det slitsomt for min del. 

• Hjerte 1
Skrevet

Løp, mann. Hun velger avhengigheten sin over deg om du utgjør en trussel mot alkoholen. Alle rusmisbrukere gjør det.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man får det aldri bra i forhold med en alkohol/rusmisbruker. Til og med i perioder hun er edru og lovet å slutte så vil det være løgner og manipulasjon og skuffelser gang på gang. 

Kom deg vekk 

Anonymkode: 5322f...e66

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har vært livet hennes siden hun var 14 år og har blitt en del av henne, og det er INGENTING du kan si som kan endre på hennes personlighet.

Anonymkode: cd54e...02d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje det, er nok mange lag i dette. Høres uansett ikke ut som et godt og sunt forhold. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vell om det kun hadde vært et glass vin hadde jeg ikke brydd meg. Vi snakker 2-3 Vinflasker eller 15-20 øl bokser på 0.5Liter. 

Hvorfor vi startet med kalanderen var for hennes motivasjon og vi ble enig om det. Hun blir utrolig glad når hun ser så mange "hvit" dager på kalenderen og det rører meg skikkelig og jeg blir glad. Jeg lovet henne etter 14 Dager unntak i helger når hu har fri så kan vi dra på en SPA på min regning.  Lengste hu har klart er 10 Dager og det har jeg gitt hu masse ros og ære for! Du aner ikke. De 10 Dagene var helt Fantastiske. Men det blir alt for mye alkohol de dagene når hu drikker det er det som gjør det slitsomt for min del. 

Ikke f... at hun har hvite dager 10 dager på rad med det inntaket der. Du har blitt lurt

Anonymkode: 9b55a...ca9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier hun på mange måter er drømmedama. God og snill. Tviler ikke på du syns det. Men har du tenkt på at det antagelig er den rusede versjonen av henne du har falt for? Du har nok helt rett i at hun er alkoholiker. Alkoholikere er ofte kjekke de, så lenge de får drikke. En alkoholiker som klarer å ha 10 hvite dager på rad sliter. Og de viser neppe sine beste sider. At hun liksom skal klare dette så fint og i tillegg være drømmedama, tyder på at hun lurer deg og drikker i smug. Hun har nok funnet ut et konsum der du ikke klarer å avsløre henne. Feks 3-5 enheter, og så drikker hun de store mengdene når du ser det slik at du dermed merker en stor forskjell.

Svaret mitt er basert på egne erfaringer.

Anonymkode: da356...c2f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste fornuftige for deg å gjøre, ts, er å avslutte forholdet og aldri se deg tilbake!

Hun har drukket siden hun var 14 år, hun vil ikke ha behandling. Hun er stygg med deg.

Hun kommer aldri ut av rusmisbruket uten profesjonell hjelp. Trolig greier hun det ikke med profesjonell hjelp heller, for hun er ikke motivert til å slutte eller ta imot hjelp.

Du må ikke tro at du kan endre henne. Heller ikke hjelpe henne, for du viser flere tegn til å være medavhengig (google det om du ikke kjenner uttrykket), og du vil bli ødelagt av å forsøke å hjelpe henne.

Du har gjort alt du kan for henne. Hun kan ikke hjelpes mer av deg.

Nå må du hjelpe deg selv. Og det betyr at du må avslutte forholdet!

En siste ting bør du imidlertid gjøre, og det er å ringe kommunelegen, om du ikke vet hvilken fastlege hun har - og så melde fra om hvor enormt mye hun drikker og at hun ikke vil ha hjelp for alkoholismen fordi hun er redd for å miste sertifikatet. Vet du at hun kjører bil når hun ikke er edru, da ringer du politiet hver eneste gang.

Men du kan ikke redde henne, du kan ikke hjelpe henne mer.

Redd deg selv - og meld fra til lege, og gjerne politi en gang til, om at hun er stordrikkende alkoholiker som ikke vil ha behandling fordi hun er redd for å miste lappen. Da kan du kanskje redde både uskyldige andre mennesker og henne fra å bli drapskvinne eller selv bli drept.

Ikke kast bort mer tid av livet ditt på en person som ikke vil endre seg, ikke vil ut av alkoholismen.

Du fortjener langt bedre!

Anonymkode: 07174...98d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...