AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Gutten min på 4 år har vært sår i nesa siden september ifjor. Det ble bedre i november men i januar ble han sår igjen. Mannen min mente kanskje det er pga kulde. Vi smurte olje i nesa hans hver morgen og kveld i 2 måneder nå uten at det har hjulpet. Før var såret i ene neseboret mens nå har han det i begge. Han er plaget av sår i nesa og hvis han begynner å pirke på det så kan det komme en del blod også. Tok med han til legen i går og legen tok oss ikke så seriøs. Han sa at det er normalt i den alderen. Det vil gå over etter hvert..ikke tenk så mye på det osv. Legen gjorde ingen ting. Tenkte å spørre her om noen andre også har vært i samme situasjon? Anonymkode: cc617...4b8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Jeg har, men det er herpes da. Går ut fra at du hadde sett det, om det var det? Anonymkode: fa9f8...e91
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har, men det er herpes da. Går ut fra at du hadde sett det, om det var det? Anonymkode: fa9f8...e91 Aner ikke hvordan herpes ser ut Anonymkode: cc617...4b8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har, men det er herpes da. Går ut fra at du hadde sett det, om det var det? Anonymkode: fa9f8...e91 Googlet nå...ja ligner på herpes🤨. Hvordan behandler du det?? Anonymkode: cc617...4b8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Googlet nå...ja ligner på herpes🤨. Hvordan behandler du det?? Anonymkode: cc617...4b8 Det er ikke så mye å gjøre... Jeg sliter med angst, og det bryter ut når jeg har dårlige perioder, eller stresser. Eller hvis jeg er syk og kroppen allerede sloss mot noe annet. Du kan kjøpe denne her https://www.apotek1.no/produkter/antix-5-krem-2g-18243p til å smøre på forebyggende når man merker det kommer/før blemmene sprekker, men det funker egentlig best å la det være i fred eller smøre med olje som du sier. Det kan være fryktelig vondt, synes synd på gutten din om det er det. Er han veldig plaget finnes det også medisin man kan få på resept (forebyggende det også, så vidt jeg vet) men i følge min lege er ikke jeg nok plaget for at det skal være verd bivirkningene. Jeg har utbrudd 6-8 ganger i året tipper jeg. Anonymkode: fa9f8...e91
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke så mye å gjøre... Jeg sliter med angst, og det bryter ut når jeg har dårlige perioder, eller stresser. Eller hvis jeg er syk og kroppen allerede sloss mot noe annet. Du kan kjøpe denne her https://www.apotek1.no/produkter/antix-5-krem-2g-18243p til å smøre på forebyggende når man merker det kommer/før blemmene sprekker, men det funker egentlig best å la det være i fred eller smøre med olje som du sier. Det kan være fryktelig vondt, synes synd på gutten din om det er det. Er han veldig plaget finnes det også medisin man kan få på resept (forebyggende det også, så vidt jeg vet) men i følge min lege er ikke jeg nok plaget for at det skal være verd bivirkningene. Jeg har utbrudd 6-8 ganger i året tipper jeg. Anonymkode: fa9f8...e91 Han har det hele tiden nesten. Lar meg ikke tørke/pusse nesa si fordi det er vondt for han. Når blemmene sprekker så begynner han å blø. Kan prøve den kremen du anbefaler Ts Anonymkode: cc617...4b8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han har det hele tiden nesten. Lar meg ikke tørke/pusse nesa si fordi det er vondt for han. Når blemmene sprekker så begynner han å blø. Kan prøve den kremen du anbefaler Ts Anonymkode: cc617...4b8 Vil anbefale legetime også, dersom han har det så ofte!! Legen min snakket om bivirkninger, men ikke HVA de er, så det kan jo godt hende det er aktuelt for gutten din. Anonymkode: fa9f8...e91
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 Ungen peller seg i nesa når dere ikkeser det og lager da sår fordi det irriterer huden. Så hadde heller fokusert på det og begynt med saltvannspray. Anonymkode: cfe27...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 Var hos legen med min 4 åring som har hatt blødende sår i nesa en uke nå. Skal smøre med Bacimycin 2 ganger om dagen og prøve å holde fingeren ute av nesa. Anonymkode: b3f52...ee3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Var hos legen med min 4 åring som har hatt blødende sår i nesa en uke nå. Skal smøre med Bacimycin 2 ganger om dagen og prøve å holde fingeren ute av nesa. Anonymkode: b3f52...ee3 Kan dra til legevakta. Fastlegen gjorde jo ingen ting så ingen vits i å dra tilbake til han Ts Anonymkode: cc617...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå