Gå til innhold

Ute på date, og møter bekjent. Presentere daten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man er ute på en første eller andre date, f eks på middag eller tur, og tilfeldigvis møter man på en venn/bekjent som man hilser på. Er det da vanlig å presentere daten og den bekjente for hverandre?

Anonymkode: e5bf0...bc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. Den ene gangen sa hun ingenting. Den andre var ganske fort unnagjort, med "dette er xxx, og vi er på date". Da spurte ikke den andre mer om det 😊

Anonymkode: 875e6...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er normal høflighet å presentere den man er på date med ja.

Man trenger ikke si «vi er på date». Og hold samtalen litt kort så man faktisk rekker være på date tenker jeg :) 

Anonymkode: eedbd...71d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke vanlig å presentere 

Anonymkode: cdfd3...33e

• Liker 2
Skrevet

Om det er date, mor, kompis, barndomsvenn spiller ingen rolle - man presenterer folk for hverandre når man stopper opp og slår av en prat. Det er vanlig høflighet. Om jeg hadde vært på en date, og daten min hadde møtt en bekjent hvor han ikke presenterte oss for hverandre, ville jeg ha tenkt at han var veldig uhøflig, og hadde revurdert en ny date.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har skjedd meg noen få ganger, og jeg har presentert vedkommende, og vice verca, men uten å si noe om at vi er på date eller hvem han er utover navn :) For meg hadde alt annet vært unaturlig 

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Nei ikke vanlig å presentere 

Anonymkode: cdfd3...33e

Det tror jeg på, i Norge, folkeskikkens ødeland.

Anonymkode: a8e67...a98

AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hvem man møter, men hvis man stopper opp og prater så presenterer man dem selvfølgelig for hverandre. Det er jo det samme hvis du hadde hatt med deg en venn eller venninne. Eller en kollega for den saks skyld. Men man trenger jo ikke si noe mer.

Anonymkode: f8caf...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke ønsket å bli presentert og hadde ikke presentert noen selv heller, hverken venn eller date om det bare var en kjapp kort prat med en tilfeldig venn eller bekjent. Om man blir stående å prate lenge må man inkludere tredjemann i samtalen men kan gjøre det på andre måter enn å presentere. Jeg presenterer kun der jeg tenker at det er to personer som kommer til å ha mer med hverandre å gjøre i fremtiden. 

Anonymkode: 929c8...1ef

AnonymBruker
Skrevet

Presenterer da daten som ev venn

Anonymkode: 971b5...d9f

Skrevet

Det spørs situasjonen. Men normalt sett : Nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...