AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Dere sykepleiere som jobber 100% i 3-delt turnus... Hvis dere melder dere til en ekstravakt noen dager frem i tid, får dere da denne vakten som overtid eller er hovedregelen at dere da får forskjøvet vakt(dvs får fri en annen dag, mot å ta ekstravakten der det er behov for folk). Hvor i regler/lovverk kan jeg finne noe om NÅR en kan få overtid og NÅR en får forskjøvet vakt.? Står ikke noe speisifikt om dette i vår overenskomst, kun generelt om hvilke tillegg som gjelder ved forskjøvet /overtid/helligdager etc. Anonymkode: 16456...46b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Du kan velge å jobbe vakten som overtidsvakt. Dersom arb.giver spør deg om du kan bytte vakt fra en dag til en annen, er dette forskyvning. Hvis du tilbyr arb.giver om å bytte vakt fra en dag til en annen, blir dette lagt som bytte. Forskyvning gis kun når arb.giver spør. Dette står i tariffavtalen din Anonymkode: 97ff0...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 ok, så om jeg melder meg til en ekstravakt..., uten at jeg og min leder har snakket om å forskyve noe.... så er det en overtidsvakt.? Anonymkode: 16456...46b
Ullakrula Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ok, så om jeg melder meg til en ekstravakt..., uten at jeg og min leder har snakket om å forskyve noe.... så er det en overtidsvakt.? Anonymkode: 16456...46b Ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå