Gå til innhold

Blir ikke gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, går rett på sak. Jeg er 26år, kjæresten min er snart 27år og vi vil ha barn, vi har være sammen nå i 4år. Bor sammen osv… Begge har jobb og god inntekt, eneste er at vi ikke eier hus enda.

men vi har prøvd en stund nå (slutta på prevensjon oktober 2021) Jeg har mensen hver måned, men jeg blir ikke gravid. Jeg har blitt gravid før, når jeg var 19 og tok en abort.. Men nå begynner jeg å bli beskymret. Jeg fikk nå mensen 1 uke før tiden🙈 Noen som har hatt samme problem? 

Anonymkode: 7d5dc...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste her inne har utfordringer med å bli gravide, så det er du ikke alene om i alle fall. :)

Hva har du gjort av undersøkelser? Letteste er å teste mannen først, spesielt hvis du har regelmessig mens.

Anonymkode: f9d23...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt eggløsningstester? Anbefaler clear blue med smiley🥰

Anonymkode: 679bb...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste her inne har utfordringer med å bli gravide, så det er du ikke alene om i alle fall. :)

Hva har du gjort av undersøkelser? Letteste er å teste mannen først, spesielt hvis du har regelmessig mens.

Begge er testet, alt bra🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du brukt eggløsningstester? Anbefaler clear blue med smiley🥰

Anonymkode: 679bb...42c

Åhh! Takk!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Begge er testet, alt bra🙈

Ok, men er dere i kø for prøverør? Det er lang ventetid, så det er egentlig bare å komme seg inn i køen hvis dere ikke allerede er det. 

Ellers er det jo dessverre umulig for noen å vite hvorfor dere ikke blir gravide. Mitt råd er kanskje å prøve å ikke la prøvingen ta overhånd når det tar lang tid, og fortsette å pleie forholdet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere er testet, altså blitt utredet, så har dere vel også fått forslag til behandling?

Men hvis du med testet mener en vanlig tur til gynekolog, så er ikke det nok.

Anonymkode: 317d0...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker du når du har eggløsning, logger syklus på f.eks en app, måler temp eller sjekker EL-slim, eller annet? Hvilke ressurser tar du i bruk for å bli gravid tenker jeg på sånn generelt?:) Det tar vel gjennomsnittlig ett års tid å bli gravid når man prøver, så du er godt innenfor der. Men du bør ta noen grep for å vite hva som skjer i/med kroppen din hvis du er eller blir utålmodig eller mistenker at dere "bommer". Ikke obsessivt, men sånn for å se om det klaffer. Det er ikke nød å stresse såklart, jeg gjorde disse tingene uten å involvere typen for å være ærlig - ga ham mest bare beskjed om at "nå er det liv i leiren" og da skjønte han at det var rundt eggløsning. Håper det klaffer for deg:)

Anonymkode: d217e...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis dere er testet, altså blitt utredet, så har dere vel også fått forslag til behandling?

Men hvis du med testet mener en vanlig tur til gynekolog, så er ikke det nok.

Anonymkode: 317d0...331

Ånei, bare vært til vanlig gynekolog🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sjekker du når du har eggløsning, logger syklus på f.eks en app, måler temp eller sjekker EL-slim, eller annet? Hvilke ressurser tar du i bruk for å bli gravid tenker jeg på sånn generelt?:) Det tar vel gjennomsnittlig ett års tid å bli gravid når man prøver, så du er godt innenfor der. Men du bør ta noen grep for å vite hva som skjer i/med kroppen din hvis du er eller blir utålmodig eller mistenker at dere "bommer". Ikke obsessivt, men sånn for å se om det klaffer. Det er ikke nød å stresse såklart, jeg gjorde disse tingene uten å involvere typen for å være ærlig - ga ham mest bare beskjed om at "nå er det liv i leiren" og da skjønte han at det var rundt eggløsning. Håper det klaffer for deg:)

Anonymkode: d217e...d17

Logger alt via en app, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ok, men er dere i kø for prøverør? Det er lang ventetid, så det er egentlig bare å komme seg inn i køen hvis dere ikke allerede er det. 

Ellers er det jo dessverre umulig for noen å vite hvorfor dere ikke blir gravide. Mitt råd er kanskje å prøve å ikke la prøvingen ta overhånd når det tar lang tid, og fortsette å pleie forholdet. 

Ikke i kø for prøverør🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mye.. Ville startet med å teste for EL - med eggløsningstester eller temping alt etter hva som passer deg best. Dere har prøvd en stund selv, så en samtale med lege og henvisning til gyn for full fertilitetssjekk kan også være påtide. Det er ventetid på eventuell IVF behandling, men man kan jo teste ut hormon støtte i mellomtiden mens man fortsetter å prøve selv 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til at du ikke har blitt gravid enda. Som andre skriver; prøv eggløsningstester først og fremst. Masse lykke til😊

Anonymkode: 5fea3...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, har dere prøvd i snart 1,5 år uten å gjøre noen tiltak når det ikke går?

Anonymkode: 77d3f...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...