Gå til innhold

Hva bruker dere kjøttdeig til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utenom karbonader, kjøttkaker, kjøttboller.

Anonymkode: 482e4...02d

Skrevet

Taco, gryteretter, spaghetti og kjøttsaus,kjøttpudding,  nachos, pizza, hjemmelagede pølser og ikke minst hakk (men da MÅ det være viltkjøtt). 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pizza og lasagne.

Anonymkode: 0a8ff...3b4

• Liker 3
Skrevet

Bruker i grunn svært sjeldent kjøttdeig nå, i forhold til tidligere.

Men det jeg bruker kjøttdeig til er til pasta bolognese og taco. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pizza og lasagne.

Anonymkode: 0a8ff...3b4

Lasagne ja! Det glemte jeg. Og moussaka, men da bruker jeg lam eller reinsdyr. 

Gjest Lykkedykker
Skrevet

taco, lasagne, spaghetti bolognese, burger

Skrevet

Jeg bruker kun kjøttdeig (14% fett) i f.eks. kjøttkaker av vilt hvor det er behov for å tilsette mer fett. Til karbonader, gryteretter etc. brukes det karbonadedeig (5% fett). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kjøttdeig til mye, det er en ingrediens som har et bredt nedslagsfelt hos oss. Fra bakepotet, lasagne, taco, pitabrød, wraps, chili con carne, burger, gryteretter, pizza, kjøttboller, tacopai, pizzasnur mm

Anonymkode: 0c28c...4b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kjøttdeig til spaghetti. Surrer løk, har i kjøttdeig, og blander inn tomatsaus, tomatpure eller tomater, pluss urter som basilikum, oregano, salvie, rosmarin, timian... Her er en Bolognese-oppskrift, man kan gjøre den mye enklere, trenger i alle fall ikke kjøttkraft: https://www.godt.no/oppskrifter/pasta/314/spagetti-bolognese-paa-30-min

Og så har man moussaka: https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/moussaka/

Og igjen - man kan gjøre det enklere. Man trenger ikke la auberginene ligge i 15 minutter med salt på før man bruker dem, og man trenger ikke lammekjøttdeig, man kan fint bruke storfe.

Anonymkode: fe0de...23a

AnonymBruker
Skrevet

Bruker aldri kjøttdeig. Alt for mye fett. Bruker heller karbonadedeig. Mye bedre for helsa. 

Anonymkode: 0b03e...607

AnonymBruker
Skrevet

Egg roll /wok. Børek. Fylt paprika. I bakt potet. Frokost patties. Tacopizza. Tacosuppe. Kålruletter. Chiligryter i alle varianter. Gyoza og dumplings. Piroger. 

Og kjøttboller må du ikke spise alene. Lager små kjøttboller til pizza, i supper. Lager kjøttboller og gratinerer med tomater og ost og spiser med hvitløksbrød. 

Kjøper kvernet kjøtt fra Reko eller slakter. Mulig ikke vanlig kjøttdeig med mye fett gjør seg like godt i alle disse rettene. 

Anonymkode: 87a62...a86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun kyllingkjøttdeig. Blir da enten bolognese, lasagne eller vårruller. Med andre ord ganske sjeldent.

Anonymkode: b5c36...128

AnonymBruker
Skrevet

Taco. En sjelden gang lasagne eller pizza. 

Anonymkode: 715a0...3eb

Skrevet (endret)

Taco, spaghetti og kjøttsaus, andre pastaretter, nachos, i lapskaus, hjemmelaget pizza, Taco pai, gryteretter, kålrulletter.

Endret av tussi84
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pizza og pastasaus, og til taco og enchiladas

Anonymkode: a6316...8ff

AnonymBruker
Skrevet

Brukte mer før , nå syns jeg det er for dyrt. Men bruker det til lasagne, pizza, gryterett. Kjøper heller kyllingdeig eller lammedeig, for det koster litt mindre. 

Anonymkode: 87404...401

AnonymBruker
Skrevet

Diverse gryteretter og pastaretter, pizza, taco og mye mer.

Anonymkode: 53f02...98d

AnonymBruker
Skrevet

Lasagne,Taco, spaghetti, Gryterett. Minipizza

Anonymkode: cf6a9...815

AnonymBruker
Skrevet

Taco, enchiladas, quesadillas, lasagne, nachos, meksikansk gryte/andre gryteretter, pizza, spagetti og kjøttdeig, lasagne, moussakka, kålruletter, i wraps, i salater, sheperdspie, altså, det er noe av det mest allsidige som finnes:P

Anonymkode: 869c0...c2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Utenom karbonader, kjøttkaker, kjøttboller.

Anonymkode: 482e4...02d

Bruker heller kjøttdeig erstatning av vegetarvariant.

I type taco, lasagne, spaghetti merker jeg overhodet ingen forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...