AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Eggløsning hadde jeg ganske nøyaktig 2 uker etter mensen og ubeskyttet sex denne dagen. Jeg tester på 14 dpo men testen er negativ.. kan det det være at hvis egget ikke fester seg før 12dpo, altså 2 dager før IKM så vil ikke testen bli positiv rundt IKM ? -kontra hvis egget fester seg 6dpo? Skjønner ikke hvordan man kan tenke utifra dpo når man ikke vet når egget fester seg?🤷🏼♀️ håper noen kan forklare.. jeg har regelmessig syklus. Negativ test og er på IKM. Anonymkode: 55846...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 Det tar ca 6-8 dager etter EL for ett egg å nå livmor. Etter 6-8 dager «klekkes» egget og fester seg. Og da vil egget finne et sted å «vokse» rimelig fort. Det sies at 6-8 dpo er da det er normalt at et befruktet egg fester seg til livmorveggen. Men det er mulig at det fester seg så sent som 10dpo, men det er mer uvanlig, og ofte et dårlig tegn. Stor sannsynlighet for spontanabort om egget fester seg etter 10dpo. Virker som du har kontroll på syklusen din. Om du er på IKM og har negativ test betyr det mest sannsynlig at det ikke gikk denne mnd 😕 Beklager om det var dårlig forklart 🙈 Anonymkode: 70c26...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Det tar ca 6-8 dager etter EL for ett egg å nå livmor. Etter 6-8 dager «klekkes» egget og fester seg. Og da vil egget finne et sted å «vokse» rimelig fort. Det sies at 6-8 dpo er da det er normalt at et befruktet egg fester seg til livmorveggen. Men det er mulig at det fester seg så sent som 10dpo, men det er mer uvanlig, og ofte et dårlig tegn. Stor sannsynlighet for spontanabort om egget fester seg etter 10dpo. Virker som du har kontroll på syklusen din. Om du er på IKM og har negativ test betyr det mest sannsynlig at det ikke gikk denne mnd 😕 Beklager om det var dårlig forklart 🙈 Anonymkode: 70c26...a53 Jeg mener å ha lest at 10 dpo er den vanligste dagen der egget fester seg? Men at det kan skje mellom dag 6-12… hvis man først tester positiv 12 dpo er ikke det et faresignal for spontanabort. Det er helt normalt. Anonymkode: e01ba...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 Det kommer ann på en del ting, blant annet hvor egget blir befruktet, hvor raskt det kommer ned i livmor, når egget fester seg etter det kommer ned i livmoren - egget kan "flyte" rundt der noen dager før det fester seg, og hvor raskt hcg stiger hos den enkelte. Alt vil variere for den enkelte, fra gang til gang.. Så selv om noe er " normalen", kan det gå raskere eller ta lengre tid for alle. Jeg har fått positiv test at i fra 5 dager før forventet mensen, til ett par dager etter forventet mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå