AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #21 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 19.27): Må bare spørre: Har noen av dere mistet sexlysten og evnen til å bli kåt? For det skjedde meg. Jeg trodde kanskje det barevar forbigående, men har nå manglet sexlyst i 3 år og vurderer å bare sterilisere meg istedenfor. Anonymkode: cdbe6...a0f Jeg mistet alt av sexlyst. Jeg hadde ikke hørt om den bivirkningen, så jeg trodde at ekteskapet mitt var over. Da jeg fjerner den, så kom alle følelsene og lysten tilbake. Etter det har jeg ikke brukt hormonprevensjon. Veldig synd, for jeg hadde ingen andre problemer med den. Anonymkode: d1bf0...057
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #22 Skrevet 25. mars 2023 Har hormonspiral på fjerde året. Veldig fornøyd. Jeg grudde meg til å sette den inn, da jeg ikke har født barn. Gynekologen gav meg derfor lokalbedøvelse. Anonymkode: 9c0e3...106
Rebecca30 Skrevet 25. mars 2023 #23 Skrevet 25. mars 2023 For å være ærlig, jeg elsker hormonspiralen min! Jeg slipper å bekymre meg for å glemme å ta en pille, og jeg har ikke hatt noen problemer med vondt under sex. Å sette den inn var ikke akkurat en dans på roser, men det var definitivt verdt det fordi nå kan jeg ha sex uten å bekymre meg for å bli gravid!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #24 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 17.38): Fikk hormonspiral etter mitt siste barn, kyleena: masse bivirkninger det første året og litt etter halvannet, men verdt det. Er nå på min andre runde med et annet merke, mirena. Skal ha hormonspiral til jeg bikker 50 år 😄så deilig å slippe mensen og murringene hver mnd Anonymkode: bcc04...fab Hvilke bivirkninger? Mistet du også utfloden på kyleena? Anonymkode: 0064a...2d2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #25 Skrevet 25. mars 2023 Har dere med hormonspiral merket bivirkninger som økt vekt, kviser og humørsvingninger? Eller har noen fått motsatt / positiv effekt? Jeg trenger ikke prevensjon men vurderer hormonspiral for å minske på PMS-plagene, men når jeg leser om bivirkningene av spiralen så er de minst like ille 😳 Anonymkode: 5bc0d...333
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #26 Skrevet 25. mars 2023 Jeg er nå på min 5. og sannsynligvis siste hormonspiral og har ikke hatt noe bivirkninger. Men jeg har en bra runde ved skifte. De tre siste gangene med full narkose, da jeg har en knekk på livmora som gjør at de ikke får tak i gammel eller får satt inn ny på vanlig vis. Uansett vil jeg anbefale denne prevensjonen til hvem som helst. Anonymkode: 516c8...cc6 1
Andro Skrevet 25. mars 2023 #27 Skrevet 25. mars 2023 Veldig fornøyd! Ikke blødd en dråpe etter at jeg fikk den inn, og den kan være der i sju år. Hipp hurra. Ingen smerter da de satte den inn, og ikke noe ubehag i etterkant heller. Max flaks. Har prøvd mange andre remedier før dette, som jeg ikke var fornøyd med. (P-piller, p-stav, kobberspiral) Det eneste som faktisk har vært ok utenom spiralen er p-plaster. Å slippe månedlige hormonsvingninger er en gave. Ville ha valgt den mye tidligere om jeg hadde innsett hvor bra det er.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #28 Skrevet 25. mars 2023 Veldig vond å sette inn, hadde fortsatt blødninger og mer pms enn på p-ring. Så når den måtte ut satte jeg ikke inn noen ny. Anonymkode: 8f3f0...77c
miss summers Skrevet 25. mars 2023 #29 Skrevet 25. mars 2023 Det har vært et mareritt, så aldri igjen. Hadde Mirena.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #30 Skrevet 25. mars 2023 miss summers skrev (1 time siden): Det har vært et mareritt, så aldri igjen. Hadde Mirena. Uff leit å høre 😔 Vil du dele hvilke plager du fikk? Anonymkode: 5bc0d...333
miss summers Skrevet 25. mars 2023 #31 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Uff leit å høre 😔 Vil du dele hvilke plager du fikk? Anonymkode: 5bc0d...333 Smerter og blødninger. Det har vært slitsomt.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. mars 2023 #32 Skrevet 25. mars 2023 Jeg er veldig fornøyd med hormonspiral. Synes ikke den er spesielt vond å sette inn. Hos meg ble menstruasjonene svakere og svakere, og helt borte etter rundt et år. Den eneste bivirkningen her er mer utflod. Mirena heter spiralen jeg bruker.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #33 Skrevet 25. mars 2023 Middels fornøyd. Hadde tilfeldige spotblødninger ca seks mnd. etter innsett. Merker også at jeg er mer sint. Vurderer å få fen fjernet. Hadde Kobberspirsl tidligere, og likte det bedre selv om jeg hadde mensen litt kraftigere. Ifølge legen bruker man stort sett ikke kobberspiral lenger, og derfor fikk jeg hormonspiral. Vet ikke hvorfor kobberspiral ikke brukes lenger. Anonymkode: f64a5...b86
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #34 Skrevet 26. mars 2023 Er det noen av dere som har opplevd å gå opp i vekt etter å ha satt inn hormonspiral? Anonymkode: 5bc0d...333
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 26. mars 2023 #35 Skrevet 26. mars 2023 Måtte på sykehuset og sjekke om den var i orden da jeg slet med masse blødning og smerte for mange år siden. Den var langt fra der den skulle være, prøvde å presse seg ut eller noe virket det som. Satt ikke inn ny for å si det sånn. Ikke fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå