Gå til innhold

Sminketips til nybegynner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har aldri brukt særlig mye sminke. Når jeg skal pynte meg drar jeg det til mascara og kanskje bittelitt øyeskygge 😅 
Til daglig bruker jeg ingenting annet enn en lett concealer under øynene noen dager.

Kunne gjerne tenkt meg å lære meg litt. Er 35 nå og ser jo at det hadde ikke skadet med litt glød i ansiktet, se litt freshere ut.
Men hvor begynner jeg? Jeg aner ca ingenting. 

Kan legge til at hudpleie bruker jeg mye tid og penger på, alltid gjort det. Renser og pleier huden hver dag, går regelmessig til hudpleier. Har fin hud, ingen urenheter. 

Noen tips til hva/hvor/hvordan jeg starter?
Er kanskje best med en time og veiledning hos noen? Men har prøvd dette en gang før. Endte da opp med masse produkter fra bare minerales som jeg ikke bruker. Ble ikke så bra hjemme som jeg trodde der skulle bli og tok for lang tid, selv om alt virket så enkelt når hun viste meg. Må ha noe kjapt og enkelt liksom. 

Så hvor begynner jeg? Tips?

Anonymkode: 047c3...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje sjekke ut typ "Mature new beginner makeup" på YT? 🙂

Håper du finner noen knep her og der :filer: 🤞 :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min rutine er som følger:

morgen:

*vask/rens. (Leser at dette er du flink med, så bra).

*Smør med øyekrem og dagkrem.

*tegner opp øyebrynene med tilpasset øyebrynsblyant. Jeg passer på at jeg ikke bruker overdrevent mørk farge/størrelse.

*concealer på "problemområder" du vil dekke litt. 

*god foundation tilpasset alder og hud og farge. (Ikke velg FOR dekkende foundation). Jeg bruker fingrene til å smøre utover og noen bruker sminkesvamp til å dytte foundation inn i huden. 

*pudder for å "sette" foundationen. Ikke ta for hardt i. Dytt pudderet lett med en egnet sminkepute. 

*så tegner jeg på eyeliner på øvre øyelokk. Samt tar på lys øyenskygge etterpå. Ta øyenskyggefargen du ønsker. 

*mascara 

*rouge. Tar lys rosa rouge på øvre kinnben/øvre øyelokk og opp i tinningen på begge sider (såklart). 

*lett farge på leppene. Liker best lippgloss/lypsyl aktige greier. 

*til slutt: ta litt dagkrem på fingertuppene og dytt litt inn der du synes det ser litt "tørt" ut i ansiktet. Da ser det fuktet ut, synes jeg. 

Dette er min rutine. Som jeg syns ser naturlig ut og er ikke FOR sminket.  Til fest tar jeg gjerne mer øyenskygge i litt sånn "smokey-eye" aktig. I sort. Jeg er 53 år hvis det skulle være relevant🫶

Lykke til. Du finner såklart mye på YouTube også🤗

Anonymkode: 30b32...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...