Gå til innhold

Bo på Veitvet eller Kalbakken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å flytte til Veitvet eller Kaldbakken. Jeg har hørt både og om de stedene. Vi har 3 barn og katt. 

Anonymkode: ba203...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med å bo på Veitvet, men ikke med barn så jeg kan ikke kommentere på kvalitet på skoler etc. Vi hadde aldri noe problem med å bo der, kort vei til t-banen, greie naboer og grøntareal i nærheten. Vi flyttet dit hovedsakelig fordi man fikk ok størrelse bolig til en grei pris sammenlignet med andre steder i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer å flytte til Veitvet eller Kalbakken. Jeg har hørt både og om de stedene. Vi har 3 barn og katt. 

Anonymkode: 4d1f0...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vurderer å flytte til Veitvet eller Kalbakken. Jeg har hørt både og om de stedene. Vi har 3 barn og katt. 

Anonymkode: 4d1f0...ffd

Født og oppvokst på Kalbakken og mamma bor der fortsatt. Hadde også 3 katter på det meste og både små og store tobeinte og firbeinte trivdes. Kort vei til marka og godt kollektivtilbud mot sentrum :) 

Anonymkode: 54335...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært på Veitvet én gang, og tenkte at det var det siste stedet i Oslo jeg ville bosatt meg. Sykt trist plassering mellom to kjempetrafikkerte veier og utrolig stygt område. 

Anonymkode: d5656...8f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde droppa Veitvet. Kalbakken er veldig koselig. Rødtvet virker også veldig greit. 

Anonymkode: e5046...dc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kalbakken er fint, om du kommer ovenfor Trondheimsveien. Kort vei til marka. Men jeg har ikke hatt barn på skole det, så det kan jeg ikke si noe om. 

Anonymkode: e8606...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ingen av stedene, men måtte jeg velge så hadde jeg gått for Kalbakken. Kommer også veldig an på intern beliggenhet i området, såklart. Kan ikke uttale meg om skoler o.l. 

Du kan jo også lese denne tråden 

Anonymkode: 1d6f9...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bodde på Kalbakken før, i nærheten av Nordtvet gård, og vi savner det masse! Stortrivdes der. Herlig å ha den besøksgården (våre barn kalte alle dyrene der for sine dyr for vi var der hver dag), det er bibliotek og svømmehall der, godt utvalg av dagligvarer (billig, dyrt og søndagsåpent), masse lekeplasser, barnehage, skole. Kort vei til badevann og turer i Lillomarka og Nordmarka. Gode kollektivmuligheter og var også uproblematisk få parkringsplass der vi bodde. Bare hyggelige naboer ❤️ Vi flyttet for å få større hus og mer plass, men vurderer stadig å flytte tilbake, eller til Rødtvet som vi også syntes er fint. 

Anonymkode: 6550a...df6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bodde på Kalbakken før, i nærheten av Nordtvet gård, og vi savner det masse! Stortrivdes der. Herlig å ha den besøksgården (våre barn kalte alle dyrene der for sine dyr for vi var der hver dag), det er bibliotek og svømmehall der, godt utvalg av dagligvarer (billig, dyrt og søndagsåpent), masse lekeplasser, barnehage, skole. Kort vei til badevann og turer i Lillomarka og Nordmarka. Gode kollektivmuligheter og var også uproblematisk få parkringsplass der vi bodde. Bare hyggelige naboer ❤️ Vi flyttet for å få større hus og mer plass, men vurderer stadig å flytte tilbake, eller til Rødtvet som vi også syntes er fint. 

Anonymkode: 6550a...df6

Er det bibliotek på Kalbakken?? (Ellers er jeg enig, er fint å bo her). 

Anonymkode: daa2c...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kalbakken! 100%. Veitvet er et høl.
Vi bor på Flaen, her er det kjempekoselig og stille, og vi har stor hage 😎 både Rødtvet og Nordtvet er bra skoler. 

Anonymkode: c4e5d...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men egentlig anbefaler jeg mest Rødtvet. Blokkene ser helt jævlige ut fra tbanen/RV4, men det er et veldig koselig sted. Nær marka, stor variasjon i boligtyper, mange fine eneboliger. Aktivt lokalmiljø.

Anonymkode: c4e5d...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også valgt Kalbakken👍 jeg har både jobbet og bodd i disse områdene du vurderer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bodde på Rødtvet før (lavblokk 2 minutter unna Kalbakken T-banestasjon. Var helt fint det. Ville holdt meg på "oversiden" av R4 som flere påpeker, nærmere skogen, noen (4 var det vel) store blokker, en del lavblokker og eneboliger.

Anonymkode: 6c69d...ba7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er også godt kjent i området.

Som andre vil jeg anbefale Kalbakken og Rødtvet over Veitvet.

Ammerud er også trivelig og nærme marka (dog er det veldig forskjell på boligene der). 

Dersom du har muligheten til å vurdere et større område, ville jeg også ha sett på Haugen (ikke nedre!) og Høybråten. 

Der er det store grøntarealer, og mye av området er veldig skjermet for biltrafikk (regner med at det er et poeng mtp. katten, dersom det er en utekatt). Jeg har ingen betenkeligheter med å slippe barna alene ut i akebakken her, bare roper på dem når det er mat. Det kunne jeg aldri ha gjort da jeg bodde på Majorstua 😱

Anonymkode: 90ad7...87e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kalbakken! Har bodd noen år på Grorud og syntes alltid det var så fint å gå tur rundt i området på Kalbakken. :)

Anonymkode: 66e41...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så fan av noen av stedene, bodde på Kalbaklen studietiden og Veitvet den første tiden i arbeid. Bor nå på Lindeberg med to barn og utekatt i 4 etasje (har heis) og trives veldig mye bedre her. Var helt tilfeldig at jeg traff mannen som allerede bodde her. Får veldig mye bolig for pengene, nærhet til marka, tbane, buss og det man trenger i hverdagen. Er veldig fornøyd med barnehagetilbudene og barne/ungdom-skolen. Om du bosetter deg på den siden av åsen nærmest marka merker man ingenting til E6 som alle tror liksom er den "store stygge ulven". Det er en perle flere får øynene opp for, så jeg vil trygt anbefale å bo her 😊

Anonymkode: 71150...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...