Gå til innhold

Burde jeg sterilisere meg for å slippe å stresse med å finne en partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet lyst på familie, men jeg er ikke helt skapt for å lykkes med forhold. Jeg er 30, singel, barnløs og aldri vært i et bra, varig forhold. Det gir så utrolig mye sorg og stress i livet mitt at jeg aldri er bra nok for en passende mann mens alle andre gifter seg og stifter familie.

I det siste så har jeg tenkt at hvis jeg steriliserte meg så kunne jeg ha slappet av og levd et bedre liv, for da hadde den «veien» som jeg bare mislykkes med endelig vært stengt. 

Bør jeg gjøre det?

Anonymkode: 00b23...fb1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk inngrep for å kanskje fikse et psykisk problem høres drastisk ut. Jeg hadde ikke gjort det. Du høres nedbrutt ut og det er ikke et godt utgangspunkt for å ta gode beslutninger.

Anonymkode: 1bb39...0d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Plutselig møtet du en mann du kunne tenkt det barn med, og så blir det din livs største sorg. 

Du er ung enda!

Anonymkode: 52488...cf3

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det ville jeg ikke gjort. Plutselig møtet du en mann du kunne tenkt det barn med, og så blir det din livs største sorg. 

Du er ung enda!

Anonymkode: 52488...cf3

Men jeg ville aldri fått en slik mann uansett. Da slipper jeg å stresse med det. 

Skrevet

Jeg skjønner hvordan du tenker, men jeg tror ikke egentlig du vil føle deg så mye bedre ettersom problemet sitter i hodet ditt. Jeg tror du heller skal jobbe med tankene dine. Du kan akseptere at situasjonen er som den er akkurat nå uten å endre noe som helst på kroppen din.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg ville aldri fått en slik mann uansett. Da slipper jeg å stresse med det. 

Så hvis du faktisk møter han, og du går glipp av han nettopp fordi han vil ha barn, hvordan vil du kjenne på det? 
Sterilisering bør absolutt ikke gjøres med mindre du ikke har lyst på barn, eller av andre grunner ikke bør få barn. 

Ville du ha brukt opp absolutt alle sparepengene dine, for å slippe stresse med egenkapital til boligkjøp? 
Vil du spise deg veldig overvektig, for å slippe stresse med tanken på "sommerkroppen" ? 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er HER prosessen begynner, ikke ved en sterilisering. I stedet for å lukke dørene dine må du begynne å åpne dem. Du trenger å jobbe med selvfølelse og selvtillit, og du trenger å få oversikt over dine egne negative/destruktive tanke- og handlingsmønstre, slik at du kan endre dem.

Så klart kan du også få en god mann! Men da må du jobbe med deg selv først, og til det trenger du nok muligens en psykolog eller en annen dyktig person som kan hjelpe deg med å utforske, sortere og jobbe med litt mentale greier.

• Liker 1
Gjest Refreng
Skrevet

Det vil ikke fjerne de vonde følelsene, nei. Det er bare enda en måte å forsøke rømme fra egne følelser på.

Skrevet

Nei, jeg personlig ville ikke gjort det. Grunnen er at hvis du en eller annen gang finner en samboer og dere lykkes i forholdet lenge, så kan det jo bli en tanke på barn. Jeg ville heller ventet til jeg er helt sikker på avgjørelsen og har prøvd mye mer. Prøv Tinder, skriv at du leter etter et forhold. Hvis det ender opp i et langvarig forhold, så kan dere heller ta praten om barn da.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Du bør heller jobbe med deg selv om bli tilfreds med å være singel. Har flere single venner som stortrives med singellivet, så det er fullt mulig. Sett deg ned og lag en liste over ting som gir deg mening, feks være med venner, gå tur i fjellet, reise etc, og så bestemmer du deg for å fylle livet ditt med det som gjør deg glad. 

Anonymkode: f478e...185

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å sterilisere seg på det grunnlaget du kommer med vil være et totalt feilslag ! 
Du må heller søke hjelp for dine frustrasjoner og hvorfor du ikke godtar deg sjøl som du er. 
Det du prøver på nå er å tilpasse deg til å bli one siize fits all , og det er mentalt ødeleggende 

Anonymkode: e4bca...70c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du ville fått innvilget sterilisering med den begrunnelsen faktisk. Og det hadde nok uansett ikke hjulpet deg psykisk. 

Hvis du ikke har sex, så blir du jo heller ikke gravid. Og ingen bør få barn med tilfeldige ligg.. 

Anonymkode: 9c95e...090

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha barn, så skal man ikke sterilisere deg. Hvis du ikke finner en mann før tien er ute, så er det problemet borte, og da er det ikke vits i å ha en operasjon som er unødvendig.

Anonymkode: 9f436...1bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 40. Når jeg er 42 og det er for sent med barn da kommer jeg til å møte drømmemannen som intenst ønsker å stifte familie.  Med flaksen min så.....

Anonymkode: 48a11...3f3

Skrevet

Nei dette er ingen god idé. Du aner ikke hva som vil skje i framtiden. Veldig dumt å frata deg muligheten til å få barn når du egentlig ønsker det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du behøver ikke å stresse med det nå heller. Hvis du har bestemt deg for at du aldri finner noen slik mann så er du jo ferdig med den saken. Behøver ikke sterilisering av den grunn.

Jeg synes det høres ut som en veldig destruktiv og deprimert tanke. Tror at om du får det litt bedre psykisk så vil du ikke ønske å sterilisere deg lenger.

Anonymkode: d239b...e15

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...