Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

eldstemann er ca 20 mnd når neste blir født. Dere med samme lengde mellom, hva gjorde dere med vogn? 

vi har egentlig landet på sånn brett med sete som man klikker på vognen, men da må vi kjøpe universal og satse på at den passer da det ikke finnes slikt ekstrautstyr til vognmerket vi har fra før. Har generelt ymse erfaringer med sånne universal-produkter, så er litt skeptisk. I tillegg virker hjulene på brettet ikke av den beste typen, og vi bor slik at vi må gå i snø store deler av vinteren. Noen med erfaringer de vil dele? 

Det andre alternativet er selvsagt tvillingvogn, med en bagdel og en sittedel. Men da må jeg gå rundt med den svære vognen med et tomt sete når jeg skal trille baby på dagtid når eldste er i barnehagen. Det virker litt styrete med en så stor vogn inn på busser osv, men de et kanskje mer hendige enn de ser ut? Sittedelen må jo være stor nok til en på snart to år. Så kan ikke ha de minste typene heller. Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: 93670...52c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi går for søskenbrett. Nå trenger ikke vi universalt da, vi bruker det som hører til vognen(bugaboo).

Vår to åringen sitter sjeldent i vogn, så får vår del er det helt unødvendig med søskenvogn.

Anonymkode: ede85...132

• Liker 1
Skrevet

Hva med bugaboo donkey, hvis det var det den het. En vogn man kan utvide til søskenvogn, og ta sammen til singelvogn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mumsmums skrev (4 minutter siden):

Hva med bugaboo donkey, hvis det var det den het. En vogn man kan utvide til søskenvogn, og ta sammen til singelvogn.

Trodde ikke det fantes 👏👏 Takk. Skal sjekke ut

Anonymkode: 93670...52c

AnonymBruker
Skrevet

Eldste hata vogn, kjøpte søskenbrett(men uten sete), det ville han bare sitte på 🙈 den dagen han bestemte seg for å krabbe hjem fra barnehagen bestemte jeg meg for å kjøpe søskenvogn! 
Fant en bugaboo søskenvogn billig på Finn.no. Den kan du enkelt slå sammen til enkeltvogn med praktisk kurv/veske ved siden av. Vi beholdt den andre vogna fordi eldste sov fremdeles i vogn på dagen. Etter ca et halvt år var ikke eldste lenger interessert i å sitte i søskenvogna. Vi brukte den noen måneder til før jeg solgte den igjen for omtrent samme pris, og gikk tilbake til den gamle vogna. 

Anonymkode: 4969b...6e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en Uppababy Vista til første barn som kunne gjøres om til søskenvogn med bag og sittedel eller to sittedeler, hvis vi kjøpte til en ekstra del som ikke kostet så mye. Men vi endte med å ikke kjøpe den delen. 

Det varierte litt hvordan vi løste det, men vi hadde ofte med oss både bag- og sittedel i bilen, og det var lett å veksle mellom dem. Så noen ganger lå babyen i vogna og den eldste gikk selv. Hun satt i bæretøy på ryggen min om hun ble sliten, og hun fikk plass i bagasjekurven, eller hva en skal kalle det under vogna, og syntes det var fryktelig stas å sitte på der. Eller så hadde vi sittedel på vogna, så den eldste satt der når hun var sliten eller hvis vi skulle raskt fram, mens babyen var i bæretøy. 

Søskenbrett tror jeg kunne vært veldig kjekt, men vi klarte oss fint uten. Søskenvogn ville vært en unødvendig utgift for oss, men jeg kjenner andre med ca. 20 mnd. mellom barna som syns det er uvurderlig. Så noe fasit finnes ikke.

Anonymkode: a9e86...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har uppababy vista v2 og er kjempe fornøyd! Har ca samme aldersforskjell (under 2 år), og fikk yngste i fjor. Begge mine barn er barn som elsker å sitte/sove i vogn så det har vært helt uvurdelig. Nå som eldste er 2,5 år så liker hun av og til å gå et stykke etter barnehagen men som oftest vil hun sitte å slappe av. Sittedelen som brukes som hoveddel (øverst) er kjempe lang og eldste passer den godt enda selvom hun er over gjennomsnittet i lengde. Ekstra sittedelen er kortere så er litt for liten til henne i lengden, men går fint å sitte der - eller så sitter yngste der som gjerne sover og det er derfor best å ha han der. 
Trill tross for at vogna ofte er over 30 kg å trille er den kjempe enkel å trille og stor handlekurv under 🙏🏻 beste vogna synes jeg, for den er så lett å trille. Testet en bugaboo donkey også, eneste positive er at man kunne ha barna ved siden av hverandre ellers synes jeg den er tung. I tillegg er den bredere som enkeltvogn enn uppababy.

Anonymkode: c296b...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en Uppababy vista v2, men er ikke komfortabel med å «stable i høyden». Så vi har kjøpt en Bugaboo Donkey så vi kan ha de i bredden ved behov. Men, jeg kjenner jeg savner Vistaen allerede, og andremann er ikke født engang. 😂 nå står den som sovevogn i barnehagen (de har isolert vognskur, så ingen fare for jordslag osv), og eldste skal få ha den der så lenge han trenger. Kanskje yngste Vistaen når eldste er ferdig med soving og vogn generelt. Det er virkelig en god vogn!

Anonymkode: 25e2f...021

Skrevet

Vi hadde Bugaboo Donkey og var kjempefornøyd med den (19 mnd mellom). Solgte den litt for tidlig, fordi det var et veldig bra marked for å selge, og har angret i ettertid, for nå kommer vi oss ikke noe sted hvis det er rundt begge barnas sovetid. 

+ 1 for Donkey Duo der altså! 

Skrevet

For øvrig er det ganske stor forskjell på å ha en nyfødt og en som allerede har fylt to år, sammenlignet med 20 måneder mellom. Søskenbrett er neppe veldig aktuelt på lengre turer for en som er rett over 1,5 år... 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 13 mnd mellom, men hadde allikevel ingen periode der begge ville sitte i vogn samtidig - yngste mislikte vogn veldig sterkt de første 6-8 månedene, ville bare sitte i bæresjal, og når storesøster var rundt 18-20 måneder så ville hun ikke sitte i vogn lenger, bare gå selv. Så søskenvogna vi kjøpte har blitt brukt omtrent 3 ganger. 

Anonymkode: a55db...335

AnonymBruker
Skrevet

Blir 22 mnd. mellom våre når lillesøster kommer i juni🥰 vi har slått fra oss tanken på søskenvogn, tror ikke eldstemann har tålmodighet til å sitte i vogn så mye lengre når han passerer to år. Har dere lang vei til barnehagen? Vi bor bare 3 minutter unna, så søskenbrett passer oss bra, så får han gå litt om han ønsker det også. I tillegg har vi en liten sykkel (sånn med håndtak så voksne også kan styre😅) som vi tror han er stor nok til å bruke i sommer :) regner også med at lillesøster kommer til å ligge litt i bæresele i starten, krysser bare fingrene for at hun aksepterer det like godt som storebror😅

Anonymkode: 0e070...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ha en vogn som kan være både enkel og dobbelvogn, f.eks emmaljunga nxt90, babyjogger city select osv 

Anonymkode: d7246...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...