Gå til innhold

Klokke til 14 åring - med eller uten tall?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

14 åringen har bursdag om noen uker og ønsker seg klokke. Har ikke valgt seg ut noen spesiell klokke, men jeg har funnet en fra Guess som jeg syns er skikkelig fin, men denne er uten tall. Bare 4 ''diamanter'' i selve skiven. Problematisk?🤷‍♀️ Jeg har foreslått å vise henne en klokke jeg har sett ut, men hun vil bli overrasket og vil ikke vite hva hun får eller eventuelt hvilken klokke hun får. 

Anonymkode: 37d29...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

14 åringen har bursdag om noen uker og ønsker seg klokke. Har ikke valgt seg ut noen spesiell klokke, men jeg har funnet en fra Guess som jeg syns er skikkelig fin, men denne er uten tall. Bare 4 ''diamanter'' i selve skiven. Problematisk?🤷‍♀️ Jeg har foreslått å vise henne en klokke jeg har sett ut, men hun vil bli overrasket og vil ikke vite hva hun får eller eventuelt hvilken klokke hun får. 

13e27b075c9701377f777a48a9f4e779.avif?wi

Sånn ser den ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel spørre henne om det er viktig for henne med tall på urskiven, uten å trenge å vise akkurat hvilken du ser for deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville spurt henne om det er viktig for henne, uten å vise henne klokken.

For min del ville det vært ok at tall manglet, men ikke når det er uten streker i tillegg - da bruker jeg ekstra tid på tolkning istedenfor å kunne ta en rask kikk på håndleddet. 

Anonymkode: af1e9...2b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne klokka godt nok til å ha uten tall når jeg var 14. 
Men jeg ville ha spurt henne, hva hun vil ha. 
Du trenger ikke vise den spesifikke klokken, du kan vise henne noen ulike typer herreklokker, bare for å vise urskiven. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ungdommer i dag klarer jo ikke å lese gammeldagse klokker, selv med tall...?

Anonymkode: df22e...197

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke be henne om å finne frem noen eksempelklokker på hva hun ser for seg TS? Så vet du at du ikke er helt på viddene. Klokken kan vel uansett byttes om hun ikke blir fornøyd? Jeg syntes denne var knallfin!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes forresten at den klokken var en typisk dame 45+, enn klokke til en 14-åring. Har hun ikke kommet med noen spesielle ønsker for utforming? Hva bruker venninnene hennes?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

5 hours ago, AnonymBruker said:

13e27b075c9701377f777a48a9f4e779.avif?wi

Sånn ser den ut. 

Fin klokke😊 Men passer stilen hennes ellers til den? 

Anonymkode: 03683...d51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 12.43):

Ungdommer i dag klarer jo ikke å lese gammeldagse klokker, selv med tall...?

Stemmer.

Jeg er lærer og ingen av mine elever kan lese analog klokke. Foreldregenerasjonen har en oopgave der. Mine to barn har analoge klokker.

Anonymkode: b5f92...948

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 14.13):

Stemmer.

Jeg er lærer og ingen av mine elever kan lese analog klokke. Foreldregenerasjonen har en oopgave der. Mine to barn har analoge klokker.

Anonymkode: b5f92...948

Har ikke noe med «foreldregenerasjonen» å gjøre, men at vi lever i en digital tidsalder (2024 nå) hvor det analoge knapt eksisterer mer i det daglige. 

Endret av Motelvibes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...