AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Ok, la meg forklare i begynnelsen her. Vi har et vennepar hvor han til tross for at han har vokst opp på gård, (gav fra seg Odelsretten) hater dyr. Og da snakker man om et gjennomgående hat. Han hiver vann på katter, osv.... Så giftet han seg med en dame som ikke hater dyr men er redd for hunder da hun vokste opp i et område med mye farlige hunder ( ikke i Norge) men hun har ikke noe problem med våre hunder som hun sakte men sikkert ble kjent med. Og de har da fått barn, som vi gjerne passer men han mener at ungene hans ikke skal ha noe med de hundene å gjøre, og sist de var her, og hundene var hos min mamma så var det noe hundehår på gulvet jeg ikke hadde fått vekk, da jeg ikke hadde rukket å støvsuge hele gulvet før de sto på døra her så ble det et leven uten like, og kjefting og hyling og tøyet måtte kastes. Kona ber han om å roe seg( selvfølgelig var ikke ungene til stedet akkurat da, fordi de var satt ut i bilen, mens tingene deres ble bært ut) og han skulle sende meg regning på hva nytt tøy ville koste, jeg tilbyr meg å vaske det jeg men det hjalp ikke. Vi har prøvd å forklare han at han ikke har en normal oppførsel rundt dette og at barn ikke dør av å være sammen med dyr, men det er null kontakt der, og han kjefter og smeller. Hvis vi kommer på besøk der så må vi har med oss rene klær fordi nåde oss hvis det skulle komme hundehår inn hos de noe som medfører at vi ikke drar dit. I morges kom det en sms med invitasjon til 4 års dagen til ungene men vi takket nei, både fordi det ikke passer og fordi jeg ikke orker det styret hans. Da kom kommentaren om at vi prioriterte egen hunder framfor barna som vi er faddere for. Jeg sa at dette er jo i påsken og da er vi på hyttetur som vi alltid er. Me vi kan ta med oss ungene en annen gang å finne på noe men det ble bare helt feil. Hytta vår ligger 7 timer unna de så det er ikke bare å reise kort tur hjem for å feire de heller. Nei han har ikke tvangslidelser eller noe slikt, han bare hater dyr og alt som har med dyr å gjøre. Men noen tips til hvordan løse dette her? Anonymkode: 8b25e...162
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Dette er veldig enkelt: Slutt å passe barna. Anonymkode: 9e658...460 42 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Ville revurdert "vennskapet". Det der er ikke frisk oppførsel, og fullstendig urimelig. Skal dere opprettholde kontakt må du sette klare grenser for deg selv og dine. Anonymkode: 62e8b...e2a 23 3 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Hadde ikke bare sluttet å passe barna, hadde ikke orket å ha ham som venn heller. Anonymkode: b476b...601 23 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Ville kutta kontakten tvert. Går ikke an å sende sånne meldinger, eller kjefte sånn på vennene sine. Anonymkode: 5bb2f...b47 14 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Hjelpe meg, for en type! Det må være en slektning av deg, siden du aksepterer slik oppførsel? Anonymkode: 90f78...b81 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Hadde aldri passet de barna mer. Anonymkode: f6d8d...761 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 Det der hadde jeg ikke gidda. Slutt å pass barna til far har begynt å oppføre seg. Han høres ut som han trenger behandling. Anonymkode: 10322...757 9 1
SandraG Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 Disse hadde jeg ikke orket å ha kontakt med. Jeg synes det er uakseptabel oppførsel fra voksne mennesker og ville ikke ønsket å forholde meg til det i det hele tatt. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 Jeg hadde ikke ønsket at mine barn(evt fremtidige barn) skulle hatt noe med slike kjipe mennesker å gjøre. Nei der hadde jeg bare kutta ut disse menneskene mest mulig, fadder eller ei. Synd for ungen dems å ha slike foreldre…. Anonymkode: 962dd...642 9
Visla Skrevet 21. mars 2023 #11 Skrevet 21. mars 2023 Håper du ikke betalte nye klær! hvorfor orker du å være venner med en sann fyr? Spesielt når du har hunder selv? normale oppegående mennesker skjønner at man ikke kan unngå alt dyrehår når man har dyr. håper du kutter han ut, og samtidig hjelper kona og barna hans 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 Hater dyr og kaster vann på katter? Hvordan tør du ha dette syke mennesket i nærheten? Han hadde aldri turt å snakke til meg.. Anonymkode: 4f54f...9bd 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 Han har kanskje ikke tvangslidelse, men noe er det jo her. Det er det ingen tvil om. Høres nesten ut som traumereaksjon eller noe i den retningen. Uansett så skjønner jeg jo ikke hvorfor dere gidder dette her? Dere må jo være tydelig til dem om at de ikke kan besøke dere om han ikke tåler hundehår engang. For hundehår blir det av hund. Det samme gjelder pass av barn. Dere kan også si at dere ikke kan være sikker på at det ikke er hundehår på klærne deres når dere er på besøk hos dem, så derfor velger dere å ikke besøk dem. Dere kan jo heller møtes på cafe eller andre arenaer utenfor hjemmene i fremtiden, om han ikke er redd for at dere har hundehår på klærne da også. Dere kan jo dessverre ikke styre noe som helst når det gjelder han, men dere kan styre hva dere finner dere i og aksepterer av oppførsel av et annet menneske. Anonymkode: 4f008...177 8
Hundejente Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 han hadde jeg rett og slett kutta kontakten med, og jeg som vanligvis er ganske konfliktsky, hadde ikke hatt noe problem med å si til en sånn type at det blir vanskelig å omgås. du trenger jo ikke å si at du ikke vil ha mer med ham å gjøre, selv om det er det som i praksis skjer, bare si at det blir bare stress for alle å skulle omgås. 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 Jeg misliker hunder selv, og hater enkelte av dem, men dette er jo syk oppførsel. Ingen oppegående friske mennesker oppfører seg slik. Anonymkode: 26592...5a4 8 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 Jeg hadde heller vært venneløs enn venn med han der🤬🤐🤬 Anonymkode: f8b24...8c6 8
Helt uperfekt Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 Vet du hva som er årsaken til at han hater dyr? Noen over her nevnte traume av et slag? For dette er ikke normal oppførsel! jeg regner jo med at han er et empatisk oppegående menneske på andre områder siden dere er så nære at dere er faddere, så han må jo ha noen ekstreme følelser knyttet til dyr når han ikke klarer å oppføre seg normalt i denne settingen. Hadde det vært snakk om sterk allergi hadde jeg skjønt at han ønsket rene klær, men fremdeles ikke oppført seg så urasjonell. 3
Hippogriff Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 Hvorfor i all verden pleier du dette vennskapet, når han lager så voldsomt med drama for ikke-saker? 5
vintage Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 Dette vennskapet hadde jeg ikke maktet. Men mye viktigere er hva han overfører til barna sine. Stakkars, de vil jo aldri få et normalt forhold til dyr, for han der høres ikke ut som en som kan ta seg sammen ved behov heller. Han fremstår jo sprøyte gal! 5
Carrot Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 han er en dust, jeg hadde ikke orket et slikt vennskap.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå