Gå til innhold

Liten familie men blir aldri bedt på middag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare lufte en ting og høre deres mening. Det er bare mamma, min bror og meg igjen i 'vår' familie. Jeg har samboer og 3 barn. Bror har 'ny' familie, familien til kjæresten hans. Mamma, pappa, bonusforeldre og dine og mine barn.

Annen hver helg har de middagselskap med familien. Mamma blir bedt til broren min og alle fra kjærestens familie, mens samboer og jeg aldri får noen invitasjon. Vi har barnefri annen hver helg, akkurat  likt som boren min. Jeg føler meg så skvisa ut og syntes det er sårt. De har låst annen hver søndag til dette her i flere år og er en 'big ,happy familiy'. Samboeren min har kun sin mor igjen, så vi kunne bedt henne annen hver søndag. Men syntes det er vondt å aldri bli invitert av sin egen familie eller bli ofret en tanke. Min mor har aldri bedt inn til middag,så det er ikke noe tema. 

Anonymkode: 0abb7...e1f

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du pratet med din bror?

Anonymkode: d28e5...a85

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt dette opp med noen av dem?

Det er ikke sikkert de tenker over det slik du gjør. 

Anonymkode: e3a98...7cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Inviterer dere selv, da? 

Anonymkode: dacd7...888

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tatt dette opp med noen av dem?

Det er ikke sikkert de tenker over det slik du gjør. 

Anonymkode: e3a98...7cd

Dette! 

Anonymkode: 848dc...297

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når skal vi ha mulighet til å be de da? De jobber annen hver helg og den andre helgen har de familietreff. 

Jeg har sagt ifra til min mor og sagt jeg syntes det er rart og spesielt. Min bror sier det er viktig å ta vare på familien siden det ikke er så mange igjen. Men det stemmer jo ikke i handlingen de gjør. Svarer bare: Dere får komme på middag snart dere å da. Og det har vi hørt i flere år. Orker ikke være en påtrengt byrde.

AnonymBruker
Skrevet

Sier de nei hver gang du inviterer?

Anonymkode: 148a0...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når skal vi ha mulighet til å be de da? De jobber annen hver helg og den andre helgen har de familietreff. 

Jeg har sagt ifra til min mor og sagt jeg syntes det er rart og spesielt. Min bror sier det er viktig å ta vare på familien siden det ikke er så mange igjen. Men det stemmer jo ikke i handlingen de gjør. Svarer bare: Dere får komme på middag snart dere å da. Og det har vi hørt i flere år. Orker ikke være en påtrengt byrde.

Dere kan vel invitere dem på en fredag eller lørdag? 😊

Anonymkode: 7e892...eea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier de nei hver gang du inviterer?

Anonymkode: 148a0...88c

De har kommet et fåtall ganger tidligere, noen ganger bare broren min fordi andre viktigere ting har dukket opp. De er dessuten 6 stk fast i familien og vi har ikke all verdens av plass slik som dem. De ber oss alle annen hver romjul, ellers ikke noe. 

Skrevet

Kan det ha noe med plass å gjøre? Hvis de har mine og dine barn, blir de kanskje mange nok fra før, og dere vil jo da bli fem personer til, det utgjør jo en viss forskjell både når det gjelder plass rundt bordet og utstyr til matlaging.

Og som en annen her sa, hvis du får det til praktisk, kan jo du invitere dem en dag til dere, det må vel ikke være på en søndag?

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Kan det ha noe med plass å gjøre? Hvis de har mine og dine barn, blir de kanskje mange nok fra før, og dere vil jo da bli fem personer til, det utgjør jo en viss forskjell både når det gjelder plass rundt bordet og utstyr til matlaging.

Og som en annen her sa, hvis du får det til praktisk, kan jo du invitere dem en dag til dere, det må vel ikke være på en søndag?

De har mer enn nok plass. De har jo hele bunjen hos seg annen hver helg uten problem. De har laget sin egen greie som vi ikke er endel av. Han har rett og slett byttet ut sin egen familie med kjærestens. Søndag er typisk en rolig dag det passer med middag siden det er en dag de fleste har fri, fred og ro og passer stor sett alle.

AnonymBruker
Skrevet

Men har du pratet med han om det? Du kommer jo ingen vei om du ikke tar det opp? Og dere må jo også invitere. 

Anonymkode: d28e5...a85

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du invitert din bror på middag?

Tenker nok at han skal ha kjærestens familie på middag og ber med deres mor så hun slipper sitte alene. Det er snilt☺️

Anonymkode: 685ce...c9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan inviter dem igjen, og når de sier nei fordi de skal jobbe, kan du be dem komme neste helg når dere har fri. Da blir det vel vanskelig for ham å si "nei, jeg skal selv ha middagsbesøk." uten å invitere dere. 

Anonymkode: 576e4...d39

Gjest Refreng
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje noe av problemet ligger her? Når broren din sier "dere må komme på middag snart". Kanskje han mener det? Kanskje han ønsker at dere skal ta iniativ og enten invitere dere selv eller dem på middag? Men du føler at du er til bry, og gir ikke signaler om at du ønsker komme på middag. Broren din merker at du ikke tar iniativt og tenker at du er uinteressert?

Han tror du er likegyldig og vil ikke presse deg. Du vil ikke være til bry og unngår spørre.

Da kan det oppstå misforståelser.

Når du føler at du er til bry. Har broren din noen gang fått deg til å føle deg at du er til bry når du spør han om ting? Eller ønsker besøke han?

AnonymBruker
Skrevet

Ta opp det med han.

Hvis inget sker må du bare inse att de ikke vill invitere dere, ikke ha middagsbesøk av dere, ikke komme på besøk till dere utover bursdager. Jeg har det sån med min mor, hon har en ny familie med sin samboer og hans barn og barnebarn. Vi ser de pliktmessig sån vid bursdager og jul, 5-6 ganger i året max. Det er sårt men sån er livet nå. 

Anonymkode: 0a705...931

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du setter deg litt i offerrollen her ts. Hvis du ønsker å tilbringe mer tid med familien din så må du ta initiativ. Inviterer din bror og familie på lørdagspizza, grilling, spør om de vil bli med ut å spise på restaurant eller hva som helst! 
Det er ikke sikkert de skjønner at du ønsker å være en del av søndagsmiddag med familien til kjæresten hans. 

Anonymkode: 64231...b62

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har kommet et fåtall ganger tidligere, noen ganger bare broren min fordi andre viktigere ting har dukket opp. De er dessuten 6 stk fast i familien og vi har ikke all verdens av plass slik som dem. De ber oss alle annen hver romjul, ellers ikke noe. 

Denne var veldig diffus.

Inviterer dere jevnlig, eller har dere ikke plass? 

Inviterer dere på middag, eller kun kaffe på grunn av plassen? 

Anonymkode: 6962f...1f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...