Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har en utfordring her i huset med at hunden min noen ganger bjeffer om natten. Det er ikke snakk om at hunden bjeffer konstant eller hver natt, men samboer min våkner lett om natten. Jeg sover veldig tungt og våkner ikke av et par bjeff. Han derimot våkner og blir liggende våken i flere timer eller helt til han skal på jobb. Hunden er stor og har kraftige bjeff. Dette er jo selvfølgelig slitsomt når han jobber turnus og skal på jobb kl 7 og var ferdig kl 23 kvelden før. Vi bor i borettslag i rekkehus/blokk og deler inngangsparti med 3 andre enheter, hvor noen bor siden og noen over oss. Det er svært lytt, og man hører naboene godt når de går inne og ute etc. Hunden reagerer ikke når det kommer lyd innenfra andre leiligheter, men det er ofte varsling/vokting når noen kommer utenfor på den felles oppgangen. Både på dag/natt. På natten er det særlig budleveranse, avisbud eller naboer som kommer hjem sent som er utløsende faktor. Det kan også være ville dyr på baksiden bak huset, elg, hjort, grevling, rev med mer som hunden reagerer på. 
Hunden sover nå på gjesterommet som et lengst unna inngangspartiet, men vegg i vegg med oss. Hunden er rolig ellers om natten og har god plass til å bevege seg på. Det har blitt bedre, men fortsatt en utfordring. 

Jeg føler samboer har gitt litt opp hunden, og jo lengre tid det går jo større blir problemet. Men jeg frykter at om jeg ikke får løst dette på en god måte, så i verste fall flytter enten han eller hunden ut, og ingen av delene er noe jeg ønsker. 

Tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La hunden begynne å sove i bur med teppe over. Da blir den passivisert og slutter å vokte.

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt hunden på soverommet mens du jobbet med det. Hunden varsler - hvilket er normalt, særlig når de er alene. De hører noe som de reagerer på og varsler flokken/ forsøker å få støtte. 

Anonymkode: 97400...4bc

• Liker 1
Skrevet

Kan kjæresten din sove med ørepropper, så han ikke våkner så lett?

Det er i hvert fall en mye enklere løsning enn å venne en hund av med å varsle.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...