AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg vurderer å gå tilbake til skole etter endt permisjon med barnet. Lurer på bibliotekarfaget da jeg er interessert i litteratur og kunne tenke meg å lære mye, mye mer. Du som har utdanning og jobber innenfor dette, var utdanningen krevende og hvordan er jobben? Anonymkode: e562e...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 Trenger du kunne så mye mer enn alfabetet da? Sette bøkene i riktig rekkefølge er vel ikke så vanskelig? Anonymkode: fc0c1...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 Hei! Så gøy at du tenker på å studere til å bli bibliotekar. Jeg går nå siste året bibliotek og informasjonsvitenskap på OsloMet og kan virkelig anbefale det videre. For å bli bibliotekar må du ta en bachelor som heter "bibliotek og informasjonsvitenskap" som er over 3 år😊 når du går dette studieløpet kan du velge å spesialisere deg innenfor litteratur og formidling (noe jeg har gjort selv) eller innen for informasjonsteknologi og gjenfinning. (Man begynner med spesialisering andre året. Første året har du en innføring i de ulike sidene av fagene og en praksisperiode på 5 uker. Man har 3 fag per semester som utgår 30 studiepoeng tilsammen hvert semester. Jeg håper du fant dette nyttig😊 jeg legger ved linken til studie der du kan lese mer: https://www.oslomet.no/studier/sam/bibliotek-informasjonsvitenskap-bachelor Bibliotekar handler mye mer om enn å skulle kunne alfabetet😅🙈 biblioteksektoren er i utvikling ettersom biblioteket blir mer og mer en møteplass🌸 som bibliotekar vil du møte mennekser i ulike faser. Hilsen kvinne 24 år som snart er ferdig bibliotekar🌸 Anonymkode: 0da83...740 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 Ta master! Det blir stadig vanskeligere å få jobb som bibliotekar, og uten master er du heldig om du får jobb. Anonymkode: 1c846...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 Og hvis du tenker å jobbe på folkebibliotek så prøv å få deg jobb i en kommune med god økonomi 😊 Anonymkode: 1c846...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 21. mars 2023 #6 Del Skrevet 21. mars 2023 Man kan vel også ta kort utdanning i det om man allerede har annen utdanning i bunn. Tøft arbeidsmarked, men ikke umulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Trenger du kunne så mye mer enn alfabetet da? Sette bøkene i riktig rekkefølge er vel ikke så vanskelig? Anonymkode: fc0c1...4da Det er bachelorgrad og vi gjør så mye mer enn å sette på plass bøker ! Anonymkode: aa3c3...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 17.36): Ta master! Det blir stadig vanskeligere å få jobb som bibliotekar, og uten master er du heldig om du får jobb. Anonymkode: 1c846...0c3 Bare tull. Folkebibliotek ansetter folk med bachelor hele tida. Ikke må du ha bibliotekarutdanning heller i enkelte tilfeller. Er man derimot på utkikk etter jobb i UH-sektoren kreves det oftehøyere utdanning. Anonymkode: bd7ea...4d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå