AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Dere andre som har travle dager, hva gjør dere for å hente dere inn igjen? Jeg har flere autoimmune sykdommer som er med på å tappe meg for energi. Jeg er også alenemor til to tenåringer og har en hund jeg må gå tur med et par timer om dagen. Jeg jobber fullt, med arbeidsuker på over 44 timer i snitt. Nå er jeg kjempesliten, men har ikke lyst til å sykemelde meg. Noen som har tips eller råd, har vært i lignende situasjon? Anonymkode: b94db...e80
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Var selv i hamsterhjulet og sprang dagen lang.Nå springer jeg ikke mer og bor i et lite hus som faen ikke ser ut i måneskinn men slipper å stresse. Anonymkode: d739b...26e 2 2
Jentadi Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Jeg gamer når ting blir for heftig. Flykter inn i en annen verden et par timer. Det er deilig. Ellers har jeg lært meg å skille mellom det jeg virkelig MÅ gjøre og alt annet. Det er viktig å prioritere, slik at jeg ikke jobber meg i hjel. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Jeg møtte veggen.... 100% sykemeldt en periode, er nede i 70% sykemelding nå. Mener ikke å være negativ, men det tar mye lenger tid om du ikke stopper opp og tar en pause FØR du møter veggen.... Anonymkode: ce5f4...f7f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Første jeg gjør er å slutte å lage flere avtaler. Avlyser de avtaler jeg allerede har hvis jeg kan. Få så mye fritid som mulig. Så lader jeg opp med tur i skogen, gaming eller binge en god tv-serie. Anonymkode: 210c5...d90 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Enkleste er jo å jobbe mindre. Skjønt, jeg har en kollega som er den eneste som kan gjøre en spesifikk ting og han er pålogget selv i ferien så ting ikke brenner når han er tilbake. Men som han også sier, det blir jo ikke bedre før han setter ned foten og får lært opp noen andre. Bidrar barna i rimelig grad? Kunne de tatt mer ansvar for hunden, om så en periode? Kan noen andre passe Fido litt? Frigir jo mye tid der høres det ut som. For at du skal kunne hente deg inn må du jo ha tilstrekkelig fritid til å gjøre det. Jeg gamer for å koble ut, andre tar seg et bad eller ringer mamma. Folk er forskjellig. Anonymkode: 10bc7...f00
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg møtte veggen.... 100% sykemeldt en periode, er nede i 70% sykemelding nå. Mener ikke å være negativ, men det tar mye lenger tid om du ikke stopper opp og tar en pause FØR du møter veggen.... Anonymkode: ce5f4...f7f Jeg kikker inn i veggen nå jeg. Ikke første gang vi møttes. Anonymkode: 62afb...6e7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enkleste er jo å jobbe mindre. Nei, det går egentlig ikke. Jeg er lærer. Da må jeg gå ned i stillingsprosent og det har jeg egentlig ikke råd til som aleneforsørger. Anonymkode: b94db...e80
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bidrar barna i rimelig grad? Kunne de tatt mer ansvar for hunden, om så en periode? Kan noen andre passe Fido litt? Frigir jo mye tid der høres det ut som. Nei, de bidrar ganske lite, men de har også lite tid. Begge går på vgs og har lange dager og lang reisevei, i tillegg til at de jobber og har en del trening i løpet av uka. Hunden gir meg et lite pusterom, så jeg tror det er noe annet jeg må kutte. Anonymkode: b94db...e80
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 Jeg går lange fjellturer for å hente meg inn Anonymkode: 7475e...86e 1
Purple_Pixiedust Skrevet 21. mars 2023 #11 Skrevet 21. mars 2023 (endret) Jeg trener og går tur for å ha hodet på rett plass. Jeg jobber ikke lenger da, men gjorde det samme da som nå. Endret 21. mars 2023 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 Hva består dagene dine av da? Etter jobb, hva gjør du? Er det noe som kan gjøres lettere, som for eksempel innkjøp av robotstøvsuger, eller at du bestiller matvarer på døra så du slipper å handle? Anonymkode: 69a43...32a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva består dagene dine av da? Etter jobb, hva gjør du? Jeg kommer hjem fra jobb, lager middag, spiser middag, går tur med hunden, rydder etter middag, hjelper med lekser, kjører/henter på fritidsaktiviter, ser nyheter, forbereder jobb til neste dag/retter, forfallende husarbeid, ny tur med hunden, så legger jeg meg. Anonymkode: b94db...e80
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det noe som kan gjøres lettere, som for eksempel innkjøp av robotstøvsuger, eller at du bestiller matvarer på døra så du slipper å handle? Det er sikkert noe, bare kommer ikke helt på hva 🤔 Anonymkode: b94db...e80
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg kommer hjem fra jobb, lager middag, spiser middag, går tur med hunden, rydder etter middag, hjelper med lekser, kjører/henter på fritidsaktiviter, ser nyheter, forbereder jobb til neste dag/retter, forfallende husarbeid, ny tur med hunden, så legger jeg meg. Anonymkode: b94db...e80 Må du kjøre og hente ungdommene? Går det buss, kan dere avtale med foreldre og samkjøre hver sin gang for eksempel? Må alt husarbeid gjøres eller kan du la noe ligge? Kan du lage større mengder middager og fryse ned så det bare er å varme opp? Skjønner godt det er mye til deg, kanskje det bare er småting som kan endres så du får en bedre hverdag ❤️ Jeg har robotstøvsuger, bestiller matvarer på nett og har matkasse innimellom. Har nok klær så jeg slipper å vaske så ofte, og rydder kontinuerlig. Prøver å gjøre livet så enkelt som mulig 😄 Anonymkode: 69a43...32a 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 Jeg legger meg. I seng i 20-tiden. Utrolig hva ekstra søvn kan bidra med. Samt kutter ut alt jeg ikke MÅ. Ungdommene må bidra. Både med matlaging, husarbeid og hundestell. De må også komme seg til og fra ting på egenhånd. Anonymkode: 7178a...823 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dere andre som har travle dager, hva gjør dere for å hente dere inn igjen? Jeg har flere autoimmune sykdommer som er med på å tappe meg for energi. Jeg er også alenemor til to tenåringer og har en hund jeg må gå tur med et par timer om dagen. Jeg jobber fullt, med arbeidsuker på over 44 timer i snitt. Nå er jeg kjempesliten, men har ikke lyst til å sykemelde meg. Noen som har tips eller råd, har vært i lignende situasjon? Anonymkode: b94db...e80 Avliv hunden og sett tenåringene til permanent hos far. Deretter krever du 4 uker sykemelding av legen og drar på 3,5 uker ferie. Anonymkode: 1a72a...162
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 Jeg følger guidede meditasjoner på Youtube. 15 - 30 minutter lange, ca 4 ganger i uken. Merker ikke så stor forskjell der og da, men sammenlagt over tid påvirker det meg veldig mye, senker stress og gir energi. Anonymkode: 6f730...49a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 Da sender jeg ungene ut med bikkja, kjøper take away til middag, tilbringer kvelden i sofaen og legger med litt tidligere. Anonymkode: 1b8da...87b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Avliv hunden og sett tenåringene til permanent hos far. Deretter krever du 4 uker sykemelding av legen og drar på 3,5 uker ferie. Anonymkode: 1a72a...162 Drastisk! AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg følger guidede meditasjoner på Youtube. 15 - 30 minutter lange, ca 4 ganger i uken. Merker ikke så stor forskjell der og da, men sammenlagt over tid påvirker det meg veldig mye, senker stress og gir energi. Anonymkode: 6f730...49a Interessant. Har du noen spesielle å anbefale? Anonymkode: b94db...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå