Gå til innhold

Syns dere det er flaut når småbarn bæsjer i bleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt normalt at småbarn og babyer bæsjer i bleie fordi de har ingen språk. Men jeg føler meg litt flau hvis barnet mitt har bæsjet i bleie. La oss si vi skal på besøk eller vi skal få besøk så vil jeg alltid at barnet skal bæsje før vi skal noe slik at vi er ferdig med det.

Uff vet ikke hvorfor jeg er sånn. Men har alltid følt meg flau over det med begge barna mine. Heldigvis begynte eldste å si fra ved 2.5 års alderen. Men yngste er 8 mnd og bæsjer i bleia og jeg blir flau hvis hun bæsjer foran andre.

Flere som er som meg??

Anonymkode: bce97...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri vært flau for at mine barn bæsja i bleia. Jeg hadde vært mere flau over å spørre om dette som du gjør.

• Liker 11
Skrevet

Nei ikke flau i det hele tatt. Det er jo helt normalt at småbarn gjør sånn. vår er 2,5 og har ikke noe særlig språk så han kan ikke si fra om når han skal på do enda uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det der liksom være flaut?

Anonymkode: da881...900

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs?

Om dette er oppriktig ment, og ikke bare noe spekulativt fjas fra en av disse som henger rundt på forumet for å snakke om bæsjing og bleier, så bør du være ytterst oppmerksom på ikke å vise barna at du av en eller annen grunn synes det er flaut. Alle barn må bruke bleie, og alle barn bæsjer i dem. Alternativet er at de bæsjer i klærne sine, går ut fra at det ønsker du ikke.

Anonymkode: bc181...7d4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du seriøs?

Om dette er oppriktig ment, og ikke bare noe spekulativt fjas fra en av disse som henger rundt på forumet for å snakke om bæsjing og bleier, så bør du være ytterst oppmerksom på ikke å vise barna at du av en eller annen grunn synes det er flaut. Alle barn må bruke bleie, og alle barn bæsjer i dem. Alternativet er at de bæsjer i klærne sine, går ut fra at det ønsker du ikke.

Anonymkode: bc181...7d4

Det tenker jeg også, altså at TS må være meget bevisst slik at hun ikke overfører skammen på barna sine. Kroppsskam er svært skadelig og kan ødelegge veldig mye livskvalitet.

AnonymBruker
Skrevet

Når barnet mitt bæsjer, uansett om vi er borte eller hjemme, spør jeg entusiastisk; «Har du bæsja?»

Det finnes ikke flaut at barn bæsjer i bleia. Det er mest praktisk at de gjør det hjemme, men langt i fra flaut om det blir gjort borte.

Anonymkode: e74b9...7b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det samme trollet igjen? Haha off😒

Anonymkode: 58544...d83

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg blir flau av å tenke på hvor lite filter vi hadde noen ganger. Avføring var jo normalt samtaleemne mellom meg og mannen, husker broren min sa ifra en gang at vi ikke behøvde nevne til hverandre mengde og konsistens når andre var tilstede (ble bedre etter det). Ammetåka og forelskelsen var høy, jeg skjønner ikke at du kan bry deg om annet jeg. 
Og 8. måneder er da ikke noe småbarn, men spebarn. Ingen syns da det er pinlig  at en baby er nettopp en hjelpeløs baby.

Tror forresten du troller. Ingen andre vet når/bryr seg/stusser om du steller en baby/et lite barn og hva som kastes.  En person som syns slikt er ukomfortabelt er jo diskret.

Jeg hadde alltid en rull slike hundeposer og pakket brukte ting i det før det ble hvis vi ikke var på stellerom. 

Anonymkode: ac245...3e9

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke flaut. Hvis det er flaut, vent til femåringen begynner å kalle alle for bæsj istedet... 

Anonymkode: e6275...935

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er flaut 😜

Anonymkode: 4f600...23e

Skrevet

Som  barnløs kan jeg bli litt flau på vegne av foreldre som tror at alle andre bryr seg om avføringen til ungene deres, og synes det er gangbart samtaletema i sosiale sammenhenger, men at småbarn bæsjer i bleie finnes da ikke flaut? Hva skulle de ellers gjøre?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...