Lealaus Skrevet 16. januar 2006 #61 Skrevet 16. januar 2006 Ang tampong eller piller: Primolut som nevnes her har jeg selv prøvd, opptil flere ganger. Det fungerer greit, men ville IKKE brukt det til en tolvåring. i tillegg til å forstyrre en fin syklus, kan man også risikere at neste mens blir grufullt vond. jeg fikk nok primolut til å utsette mensen i to uker. Siste dag av ferien begynte mensen likevel og jeg hadde så vanvittige smerter at jeg ikke orket sitte, ikke kunne ligge, ikke stå, ikke gå....Jeg dyttet i meg smertestillende så jeg var helt i tåka da vi dro til flyplassen. Tamponger KAN man faktisk få allergisk reaksjon på, evt TSS(toxic shock syndrome) som faktisk kan være dødelig. Svært sjeldent, men det KAN skje. I tillegg kan man få infeksjoner som kan føre til f.eks livmorbetennelse. Noe man i sin tur faktisk KAN bli steril av, fikk jeg høre av legen på sykehuset da jeg var lagt inn med kraftig livmorbetennelse. Så jeg vil foreslå at dette tas opp med jentas mor OG jenta selv. Gjør henne obs på alle fordeler og ulemper og la henne være med på valget. Det har mye å si hvor moden jenta selv er også. ← ...og av bind får man sopp, og og og.. Det beste er kanskje bare å gå med en sort kjole uten undertøy og ha et håndkle lett tilgjengelig? Så slipper man og dø. ;-)
Gjest ob Skrevet 16. januar 2006 #62 Skrevet 16. januar 2006 Uansett er vel ikke OB akkurat anbefalt for tolvåringer? ← Hvorfor ikke? Jeg kom til himmelen når jeg oppdaget tamponger fremfor ekle bind.
Gjest ob Skrevet 16. januar 2006 #63 Skrevet 16. januar 2006 Forøvrig: Ante virkelig ikke at norsk moderne kvinner var opptatt av at sine døtre for enhver pris må unngå å miste jomfruhinnen på andre måter enn ved å ha sex.
Hu i Svingen Skrevet 16. januar 2006 #64 Skrevet 16. januar 2006 Forøvrig: Ante virkelig ikke at norsk moderne kvinner var opptatt av at sine døtre for enhver pris må unngå å miste jomfruhinnen på andre måter enn ved å ha sex. ← Du sier noe...
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2006 #65 Skrevet 16. januar 2006 ...og av bind får man sopp, og og og.. Det beste er kanskje bare å gå med en sort kjole uten undertøy og ha et håndkle lett tilgjengelig? Så slipper man og dø. ;-) ← Man får sopp av tamponger også. Bare så det er sagt.
Lealaus Skrevet 17. januar 2006 #66 Skrevet 17. januar 2006 Man får sopp av tamponger også. Bare så det er sagt. ← Ja, men tamponger kan man dø av også. Legg merke til at jeg viftet med et usynlig
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #67 Skrevet 17. januar 2006 Ja, men tamponger kan man dø av også. Legg merke til at jeg viftet med et usynlig ← Det er farligt å leva.....
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2006 #68 Skrevet 19. januar 2006 Forøvrig: Ante virkelig ikke at norsk moderne kvinner var opptatt av at sine døtre for enhver pris må unngå å miste jomfruhinnen på andre måter enn ved å ha sex. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå