Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg tror jeg trenger råd til å komme meg videre😅😆 Jeg var sammen med en mann i 2 og et halvt år (det siste året bodde vi sammen), vi hadde planer om å gifte oss, få barn, kjøpe hus sammen osv osv. 2 uker etter HAN tok opp dette med barn og sa han ville starte å prøve om ish et år etter, så gjorde han det slutt (!?) Jeg skjønner fortsatt ingenting av det. Han gir ikke noe ordentlig svar på det heller, sier bare at følelsene forandret seg, men eh? 

Jeg vil jo bare glemme han, men får ikke til😅 Det er tydelig for meg at han antageligvis aldri var noe særlig seriøs, for hvis ikke hadde han vel ikke bare ut av det blå gjort det slutt. 

Det som sitter igjen hos meg er at vi hadde det jo så utrolig fint. Det kom så veldig brått på, fordi vi kranglet aldri (bare små diskusjoner som vi snakket oss igjennom hver gang) og fant på masse gøy sammen hele tiden. Hadde full tillitt til hverandre og ingen sjalusi i forholdet. Var rene drømme-forholdet. Har tenkt mye på om det er noe jeg har oversett, noe jeg kan ha gjort galt, men jeg vet ikke😅 Han fant jo ny dame allerede 1 uke etter det ble slutt, så idk🤪

Noen tips til hvordan jeg bare kan glemme duden?😅😅😅 Han er helt stuck på hjernen min og jeg er seriøst fortsatt like forelsket i han enda🙃

Anonymkode: ec8db...870

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er en dust, og du skal være glad du slapp unna. Slike fremtidsplaner som han ikke mener, kalles "future faking". Lover og lyger. For å få deg blid og lett å ha med å gjøre.

Den damen han ble sammen med en uke etter bruddet? Gjetter at det var overlapping og at det var pga henne han slo opp.

Anonymkode: e22f0...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Den dama fant han ikke en uke etter bruddet. Den dama hadde han kjørt dobbelt med en stund, og hun var nok årsaken til bruddet. Så han var garantert utro.

Det vil si, den mannen du trodde du var sammen med, det var ikke den mannen han egentlig var. Han var egentlig en mann som ikke var ærlig med deg. En mann som lot som om han var en annen enn han var. Han var en mann som ikke tok opp utfordringer i forholdet eller respekterte deg, en mann som ikke kommuniserte om de viktige tingene. En mann som var utro mot deg.

Du er hekta, du nekter å innse sannheten om ham. Skal du komme deg videre må du innse sannheten, at han lurte deg og ikke var ærlig med deg, at han ikke respekterte deg.

Dere hadde det sikkert også fint sammen, men det var jo delvis bare spill fra hans side, siden han lot som om han planla fremtiden og barn med deg, for tre uker senere å være i et forhold med elskerinnen sin.

Beklager om jeg er direkte, men du må få opp øynene og innse sannheten om denne mannen. Han var ikke den du trodde han var. Du er "forelsket" i en mann som ikke egentlig finnes.

Aksepter den han har vist deg at han faktisk er. Det er ikke en mann å fortsette å være forelsket i.

Anonymkode: b41a1...81b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han holdt deg for narr. Kjenn på sinnet for det og gå med haka opp, innse at du fortjener bedre! 

Anonymkode: 3c935...08b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså, jeg tror jeg trenger råd til å komme meg videre😅😆 Jeg var sammen med en mann i 2 og et halvt år (det siste året bodde vi sammen), vi hadde planer om å gifte oss, få barn, kjøpe hus sammen osv osv. 2 uker etter HAN tok opp dette med barn og sa han ville starte å prøve om ish et år etter, så gjorde han det slutt (!?) Jeg skjønner fortsatt ingenting av det. Han gir ikke noe ordentlig svar på det heller...

Det som sitter igjen hos meg er at vi hadde det jo så utrolig fint. Det kom så veldig brått på, fordi vi kranglet aldri (bare små diskusjoner som vi snakket oss igjennom hver gang) og fant på masse gøy sammen hele tiden. Hadde full tillitt til hverandre og ingen sjalusi i forholdet. Var rene drømme-forholdet...

Noen tips til hvordan jeg bare kan glemme duden?😅😅😅 Han er helt stuck på hjernen min og jeg er seriøst fortsatt like forelsket i han enda🙃

Anonymkode: ec8db...870

Sånn er noen folk, dessverre. 

Jeg var veldig forelsket i min eks selv om han dumpet meg akkurat idet vi skulle få barn - på HANS initiativ. Det var helt grusomt, kjentes ut som hele verden forsvant for meg ... og da jeg skjønte at mye var så fint mellom oss nettopp fordi han faket og/eller ikke tok fatt i sine/våre problemer, kjentes det enda verre, for da sørget jeg jo over et forhold som aldri var helt ekte. 

Jeg tok videreutdanning, fikk katt, tok opp igjen en gammel, kjær hobby som har gitt meg mye glede. Og fant meg til slutt en mann som IKKE er konfliktsky på ordentlig. 

Anonymkode: fe5ac...2d9

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Tror mange her inne som har vært i brudd sliter med det sammen. Vi romantiserer over hvor "bra" eksen har vært for oss og sliter dermed med å komme oss videre. Du kan finne utrolig mange råd her inne og ikke alle vil passe for deg. Du må bare lese litt rundt og prøve ut de forskjellige rådene. 

Siden du fortsatt etter ett år romatiserer over hva dere hadde og du fortsatt er forelsket i han ville det kanskje vært lurt å prate med en proffesjonell om dette for å bryte opp litt i tankemønsteret ditt. Jeg går til samtale med en "proffesjonell" en gang uken. Startet med det 2 uker etter bruddet mitt og har gått i ukentlige samtaler i 2 måneder nå og det hjelper og får meg til å bryte ut av romatiseringen over det som er tapt og får meg gradvis til å tenke fremover og ikke bakover. 

Akkurat nå har du livet ditt på vent, bryt ut og lev liver og innse at det ikke blir med eksen din. Sier ikke at det blir lett, men du kan ikke fortsette slik som nå, det vil ødelegge deg på sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...