AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 Jeg er veldig klar for barn, men jeg ønsker også å dra på utveksling om halvannet år. Alternativene er 1) Dra på utveksling, starte prøving om 2 år og bli gravid (om alt går knirkefritt) som 34/35-åring Eller 2) Starte prøvingen nå, bli gravid som 32/33-åring og ingen utveksling Begynner å kjenne meg veldig verpesyk, alt er på plass med mann og leilighet, utdanningen er lang så der må jeg uansett ta permisjon. Det eneste som stopper meg fra å hive meg utpå er drømmen om utveksling 🙈 Men jeg har jo aldri vært på utveksling så vet ikke om det er det store. Kanskje noen som har prøvd begge deler og er lenger i livsløypa enn meg har noen innspill. Hva ville du gjort? Anonymkode: ad10b...6ff
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Akryl skrev (Akkurat nå): Utveksling er for ungdom. Get over it Å? Jeg ser ingen grunn til at man som 32-åring ikke kan lære både om fagfeltet og andre kulturer av å utveksle i et semester. Der ser vi vel ulikt på det. Anonymkode: ad10b...6ff 29 1 9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Start prøving nå, helt klart. Utveksling er ikke såpass spesielt at man skal faktisk utsette å ha barn på grunn av det. Å starte prøving som 35-åring er også ganske sent, hva om det blir for sent? Jeg ville ikke risikere det. Du kan alltid bo en stund i utlandet senere i livet, null problem. Anonymkode: a39fd...486 21
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Start prøving nå, helt klart. Utveksling er ikke såpass spesielt at man skal faktisk utsette å ha barn på grunn av det. Å starte prøving som 35-åring er også ganske sent, hva om det blir for sent? Jeg ville ikke risikere det. Du kan alltid bo en stund i utlandet senere i livet, null problem. Anonymkode: a39fd...486 Med barn? Det kommer vel an på hvilke land. Jeg ville ikke bodd i Asia eller Afrika med barn. Jeg er for pingle. Prøvingen ville startet som 33 åring. Men er vel sent det også. Det er et godt poeng, hva om det blir for sent. Kan jo kanskje teste fertiliteten min og høre der også om å vente med prøvingen 2 år. Ts Anonymkode: ad10b...6ff
Maleficenta Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med barn? Det kommer vel an på hvilke land. Jeg ville ikke bodd i Asia eller Afrika med barn. Jeg er for pingle. Prøvingen ville startet som 33 åring. Men er vel sent det også. Det er et godt poeng, hva om det blir for sent. Kan jo kanskje teste fertiliteten min og høre der også om å vente med prøvingen 2 år. Ts Anonymkode: ad10b...6ff 33 er ikke for sent. Dra på utveksling du. Det er da kun snakk om et halvt år. 26 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Maleficenta skrev (2 minutter siden): 33 er ikke for sent. Dra på utveksling du. Det er da kun snakk om et halvt år. Men det er ikke før om halvannet år. Så prøvingen må vente to år. Anonymkode: ad10b...6ff 4
Meadow Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 Jeg hadde dratt på utveksling, tenk for en opplevelse! 16 2 9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 Maleficenta skrev (5 minutter siden): 33 er ikke for sent. Dra på utveksling du. Det er da kun snakk om et halvt år. Meadow skrev (2 minutter siden): Jeg hadde dratt på utveksling, tenk for en opplevelse! Dere er ikke enig i at det er for "ungdom" og at man er for gammel som 32 åring på utveksling? Jeg har helt ærlig tenkt at det var noe bare for de yngre studentene. Anonymkode: ad10b...6ff 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 Gå for familie. Utveksling er flott og lærerikt. Men det kan endre både deg og mannen din så mye at du vet ikke om dere holder sammen om to år. Du vet heller ikke hva annet som kan skje med deg eller mannen eller verden på den tiden. Så du kan dessverre risikere at toget for barn går fra deg. En annen ting er at du også kan oppleve at det å slå seg til ro etter en utveksling ikke alltid er like enkelt. Du kan vinne mye på en utveksling, men du kan også tape mye. Tror du (og mannen) må finne ut hva som er viktigst for deg (dere). Anonymkode: 4f917...f09 16 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dere er ikke enig i at det er for "ungdom" og at man er for gammel som 32 åring på utveksling? Jeg har helt ærlig tenkt at det var noe bare for de yngre studentene. Anonymkode: ad10b...6ff Jeg tror du kommer til å føle deg for gammel om du tar utveklsing som 32 åring. De du kommer til å sosialisere deg med kommer til å være 10 år yngre enn deg. I tillegg så bor man jo også typisk ganske stusselig som student. Anonymkode: 0b09c...083 8 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gå for familie. Utveksling er flott og lærerikt. Men det kan endre både deg og mannen din så mye at du vet ikke om dere holder sammen om to år. Du vet heller ikke hva annet som kan skje med deg eller mannen eller verden på den tiden. Så du kan dessverre risikere at toget for barn går fra deg. En annen ting er at du også kan oppleve at det å slå seg til ro etter en utveksling ikke alltid er like enkelt. Du kan vinne mye på en utveksling, men du kan også tape mye. Tror du (og mannen) må finne ut hva som er viktigst for deg (dere). Anonymkode: 4f917...f09 Gode innspill. Så viktig! Det du sier her taler for min del for å dra på utveksling. Om den opplevelsen hadde endt med å få meg til å ønske noe annet i livet så hadde det jo vært det som var meningen. Om mitt barneønske, og ønske om et liv med mannen ikke utfolder 3 mnd utveksling så bør vi gjerne ikke få barn sammen, tenker jeg. Ts Anonymkode: ad10b...6ff 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 Ett år fra eller til spiller vel heller liten rolle. Anonymkode: f50e1...70f 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror du kommer til å føle deg for gammel om du tar utveklsing som 32 åring. De du kommer til å sosialisere deg med kommer til å være 10 år yngre enn deg. I tillegg så bor man jo også typisk ganske stusselig som student. Anonymkode: 0b09c...083 Ser ikke for meg at innlosjeringen betyr noe for meg på utveksling i et afrikansk eller asiatisk land. Alder dog vet jeg ikke så mye om. Mine venninner som dro på utveksling som 23-24 sa det var flere eldre der, men hva vet jeg. Å føle meg gammel kan jeg vel også tåle, gjør det ikke for å få internasjonale venner. Ts Anonymkode: ad10b...6ff 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ett år fra eller til spiller vel heller liten rolle. Anonymkode: f50e1...70f 2. Men kanskje ikke det heller. Så fint å høre så varierte tanker. Godt vi er forskjellig. Anonymkode: ad10b...6ff
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 Jeg ville dratt på utveksling. Det er da ikke så sent å prøve å få barn heller og det er nok sikkert eneste sjanse du får til å dra på utveksling. Jeg var forresten 28 da jeg dro på utveksling. Synes ikke akkurat at det kun er for ungdom. Bare tull å tenke at man må være ung for å ha utbytte av å ha et opphold i et annet land som en del av utdanningen. Det eneste som gjorde at jeg merket aldersforskjellen var fordi jeg valgte feil bosted med masse 18-åringer, men jeg kunne nok vært flinkere til å sjekke det før jeg dro. Utenom det hadde jeg et fantastisk opphold. Anonymkode: 5aa5c...dfd 5 1
uglejenta Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 Jeg ser på svarene dine her at du definitivt bør gå for utveksling. Du kommer jo med motargumenter til alle som mener du bør gå for familie, så det er tydelig at du har en magefølelse- følg den ts😊 27 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville dratt på utveksling. Det er da ikke så sent å prøve å få barn heller og det er nok sikkert eneste sjanse du får til å dra på utveksling. Jeg var forresten 28 da jeg dro på utveksling. Synes ikke akkurat at det kun er for ungdom. Bare tull å tenke at man må være ung for å ha utbytte av å ha et opphold i et annet land som en del av utdanningen. Det eneste som gjorde at jeg merket aldersforskjellen var fordi jeg valgte feil bosted med masse 18-åringer, men jeg kunne nok vært flinkere til å sjekke det før jeg dro. Utenom det hadde jeg et fantastisk opphold. Anonymkode: 5aa5c...dfd Godt å høre fra noen som har prøvd utveksling etter de var "pur-ung". Jeg tenker også dette er sjansen til utveksling og lignende erfaring, før barna evt. flytter ut. Mens barn forhåpentligvis kan jeg få om jeg begynner to år senere, men man vet aldri. Ts Anonymkode: ad10b...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 uglejenta skrev (2 minutter siden): Jeg ser på svarene dine her at du definitivt bør gå for utveksling. Du kommer jo med motargumenter til alle som mener du bør gå for familie, så det er tydelig at du har en magefølelse- følg den ts😊 Ikke dumt, ikke dumt! Jeg tror jeg leker djevelens advokat litt for å få best mulige svar. Men det rykker i eggstokkene og jeg er klar, men det er en drøm med utveksling også ja! Ts Anonymkode: ad10b...6ff 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 Hvis jeg ikke hadde pitlet meg til å dra på språkreise eller utveksling innen jeg var et par og tredve, så tenker jeg at jeg hadde latt det ligge. Her er i alle fall de som drar på utveksling vesentlig mye yngre enn det du (vi) er. Anonymkode: 90fd7...454 3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå