Gå til innhold

Leggetid til fireåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger 4,5 åringen deres seg? Og står han opp alene eller sammen med søsken, foreldre o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår 4-åringen legger seg rundt 1/2 8 - 8 når han skal i barnehagen dagen etter. Han legger seg samtidig som storebroren på 7 og er som regel våken lenge før, vi merker at han trenger mindre søvn enn 7-åringen som alltid har vært en sovegris. ;) Nå i en lang juleferie så legger de seg rundt 9 og sover til 1/2 9 dagen etter.

De to står som regel opp alene i helgene, ser på TV og spiser litt yoghurt e.l. Men det hender også han står opp alene dersom broren vil sove litt lenger.

Skrevet

Jenta mi på 4,5 år legger seg mellom 7-8 på hverdager. I helg og ferie blir det gjerne en time senere.

Hun står opp alene noen ganger, er veldig stille av seg på morningen, men det tar ikke lang tid før hun vekker oss.

Gjest christineemily
Skrevet

vår 5 åring legger seg ca kl 9 både på hverdager og i helger, samtidig som broren på 9 år. Dette har aldri vært noe problem. Han våkner av seg selv på hverdagene ca kl 7, og kan i helgen sove til 9- ti'a. Da vekker han oss eller broren, - de setter på barne-tv, og ordner seg frokostblanding, da de får lov å spise det i helga.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vår 4,5 åring legger seg halv åtte, åtte, og sover til 7-8 dagen etter. Da roper hun på oss, og en av oss står opp med henne.

Skrevet

Datteren vår på snart 4 legger seg kl. 19:30. I uken skal hun i barnehagen og må stå opp 6 eller 7, og i helgen våkner hun som regel rundt 7. Når hun ikke skal i barnehagen står jeg som regel opp med henne og slår på barnetv og lager frokost til henne. Så kan jeg gå opp å legge meg igjen og sove litt lengre. Faren står opp etter en time og holder henne med selskap til også jeg klarer å våkne.. :)

Skrevet

Vår 4 åring legger seg etter barnetv, samtidig med lillesøster på 2, men han blir lest for litt lenger enn det hun blir. Han våkner ca 6 og kommer da inn til oss og ligger der til vi skal stå opp 6.30. Lille jenta sover ofte litt lenger og må ofte legges. I helgene våkner han også så tidlig, så da får han se på pysjpopbaluba fra 8.

Vi har prøvd å legge han senere men han våkner like tidlig uansett, så da er det bedre at han legger seg når han beggynner å bli grinete enn at vi holder han oppe sent i håp om aat han skal sove 30 min lenger!

Skrevet

Det er jo så stor forskjell på unger. Noen trenger mye søvn, andre lite.

Min snart 4 åring legger seg etter barnetv, og står opp igjen ca 06:45.

Han kan fortsatt sove en dupp på dagen i helgene, men det blir mer og mer sjelden.

Han har alltid sovet mye, husker han som nyfødt. Da sov han over 20 timer i døgnet og var en dørgende kjedelig baby.

Han står ikke opp alene i helgene, men han kommer ofte inn til meg og sitter i senga mi og ser på barne tv en times tid før vi står opp. Der er jeg bortskjemt.

Gjest LoisLane
Skrevet

8-tida, pluss minus en halv time. Han står opp alt fra halv sju til halv ti om morgenen.

Skrevet

jenten min er 3.5 år gammel. Legger seg litt over halv åtte hver kveld, noen ganger litt tidligere, da leser og synger vi litt ekstra for henne. Hun står opp alt mellom halv syv og åtte, men stort sett rundt 7. Da kommer hun inn i sengen vår, eller vi hører at hun roper at hun er ferdig på do. Er det helg koser vi en halvtimes tid i sengen før hun står opp sammen med meg eller pappan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...