Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spist sunt og proteinrikt gjennom dagen, kommer hjem fra seinvakt kl 23 og får lyst å trykke i trynet. Hva kan man gjøre for å unngå dette? 

Anonymkode: a8e62...d42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg deg. 

Anonymkode: 6ae15...e55

• Liker 5
Skrevet

Puss tennene

AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel leggetid. Hvorfor trykke i trynet klokken 23? Har du ikke spist i løpet av kveldsvakten så blodsukkeret er blitt lavt?

Anonymkode: 9fb6e...aee

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du spist i løpet av dagen?

Anonymkode: 7f05d...a40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva har du spist i løpet av dagen?

Har spist lomper med eggerøre, majones og masse grønnsaker, knekkebrød med makrell, cottage cheese, hjemmelaget tomatsuppe og frukt. Føler ikke det er sååå lite mat? 
Når jeg kom hjem måtte jeg bare ha to skiver med nugatti. Vanligvis ville jeg gått løs på smågodtposen, men heldigvis hadde vi ikke noe smågodt i skapet😂

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da er det vel leggetid. Hvorfor trykke i trynet klokken 23? Har du ikke spist i løpet av kveldsvakten så blodsukkeret er blitt lavt?

Joda har spist. Når jeg kommer hjem så er jeg så sulten at jeg ikke klarer å legge meg på «tom» mage, selv om jeg spiste for 2 timer siden. Vet ikke om det er psykisk eller om det er ekte sult. Er bare så hul i magen. Ubehagelig følelse. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem, bare at et skjer når jeg begynner på jobb grytidlig og er ferdig midt på dagen, jeg tror det må ha noe med at søvnmønsteret blir endret. Jeg får lyst på all mulig usunn mat, potetgull, smågodt osv. når jeg kommer hjem. Litt som før i tiden da jeg var i den verste festealderen, og måtte ha junk og digg dagen derpå. Det skjer aldri når jeg jobber til vanlig tid, da har jeg ikke lyst på noe spesielt, så da spiser jeg sunt og normalt.

Kanskje det er kroppen som reagerer på at vi jobber til ugunstige tider?

Anonymkode: 5fcaf...153

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg slet med det samme. Blodsukkeret gikk dine egne veier når jeg kom sent hjem  og var overtrøtt kl halv tolv. 

Anonymkode: 93ac6...ebe

AnonymBruker
Skrevet

Drikk vann og legg deg. 

Anonymkode: 2679b...0e6

AnonymBruker
Skrevet

Havregrøt

Anonymkode: 0c3b3...d8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Joda har spist. Når jeg kommer hjem så er jeg så sulten at jeg ikke klarer å legge meg på «tom» mage, selv om jeg spiste for 2 timer siden. Vet ikke om det er psykisk eller om det er ekte sult. Er bare så hul i magen. Ubehagelig følelse. 

ts

Jeg kan kjenne det igjen fra da jeg hadde en jobb med kveldsvakter som krevde mye av meg psykisk. Hvis du har spist normalt hele dagen bør du ta en titt på denne faktoren og se om det kan være noen form for egenpleie, egenterapi eller avspenningsteknikk du kan bruke i det du kommer hjem.

Anonymkode: 5f2c4...65d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens. Må prøve å ta tak i dette! Ikke rart at turnus er usunt!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har spist lomper med eggerøre, majones og masse grønnsaker, knekkebrød med makrell, cottage cheese, hjemmelaget tomatsuppe og frukt. Føler ikke det er sååå lite mat? 
Når jeg kom hjem måtte jeg bare ha to skiver med nugatti. Vanligvis ville jeg gått løs på smågodtposen, men heldigvis hadde vi ikke noe smågodt i skapet😂

ts

Det er ikke noe middag her, syns ikke dette er nok til å komme gjennom en dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ikke noe middag her, syns ikke dette er nok til å komme gjennom en dag.

Hjemmelaget tomatsuppe var middag. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må spise ordentlig middag på seinvakt. 

Anonymkode: 71db1...068

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har samme problem, bare at et skjer når jeg begynner på jobb grytidlig og er ferdig midt på dagen, jeg tror det må ha noe med at søvnmønsteret blir endret. Jeg får lyst på all mulig usunn mat, potetgull, smågodt osv. når jeg kommer hjem. Litt som før i tiden da jeg var i den verste festealderen, og måtte ha junk og digg dagen derpå. Det skjer aldri når jeg jobber til vanlig tid, da har jeg ikke lyst på noe spesielt, så da spiser jeg sunt og normalt.

Kanskje det er kroppen som reagerer på at vi jobber til ugunstige tider?

Anonymkode: 5fcaf...153

Du spiser for lite av den næringen du trenger så kroppen skriker etter lett tilgjengelige kalorier for å kompensere. Få i deg en proteinshake og noe næringsrik mat som grønnsaker og det vil dempe godtesuget

Anonymkode: 36004...2f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hjemmelaget tomatsuppe var middag. 

ts

Men det er jo ikke middag, man blir jo sulten med en gang etterpå. Da må man i alle fall spise mer utenom for å kompensere.

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 8.31):

ts

Det er psykisk. Jeg tar meg litt middag i middagstiden på jobb, det betyr i 16.30 tiden. Når jeg kommer hjem, tar jeg meg kanskje et glass vann eller en kopp te uten sukker, for å roe meg litt ned før jeg legger meg.

Anonymkode: 95f77...906

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hahahha, er du fra Rogaland? Har aldri hørt noen fra andre deler av landet kalle seg «hol»/«hole»/«holsolten». 

Anonymkode: 606ec...57e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...