AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #41 Skrevet 1. april 2023 Og der støtte jeg på første skjær i sjøen. Jeg søkte om lån og fikk det innvilget med beskjed om å signere dokumenter. Men jeg ser at lånerammen kun ligger på det samme beløpet som lånet jeg skal flytte. Altså, jeg kan maks låne opp igjen til samme beløp som lånet er på idag, ikke opptil 60% slik jeg ønsket. Så her har jeg vel tabbet meg ut et sted under søknaden og ikke skilt på størrelsen av eksisterende lån, og ønsket låneramme. Irriterende. Vet ikke hva som er best nå. Å akseptere lånet som det er og be dem øke rammen senere, eller annullere søknaden og søke på nytt. Anonymkode: cf9d6...9f0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #43 Skrevet 31. desember 2023 Har ikke lån der enda fordi jeg har fastrente hos sbanken, men byttet pga apple pay. Ok bank, men appen er litt buggy og mangler mange fine funksjoner som sbanken har. Liker ikke hvor treg informasjonen på kontoen kommer , selv overføringer fra konto til konto i bulder må man vente i dagesvis på riktig etikett på. De trenger bedre UI og bedre utviklere Anonymkode: 3850c...edf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #44 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 17.52): Du kan jo alltids spørre. Jeg byttet til Bulder i fjor og er fornøyd med rask og enkel låneprosess, lav rente på boliglån og høy rente på sparekonto. Jeg har lønnskonto og et par andre kontoer i DnB. Det jeg jo ikke vet er hvordan Bulder er hvis det skulle oppstå noe som gjør at jeg får behov for å kontakte noen, f.eks ved betalingsproblemer eller annet. Der var DnB ganske behjelpelige da jeg var alvorlig syk for ca 10 år siden. Anonymkode: 50540...3f9 Det er det som et mitt ankepunkt også, om jeg behøver snakke med noen, låne opp, bake inn noe i huslån etc. De tilbyr lån bare til de med under 50%?? Anonymkode: b52f9...ac7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #45 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 18.31): Ser de "gjør jobben" med å prise leiligheten min...og den prisen er jo ALT for lav. Det er liksom snittet i området mitt... hjeg skjønner ikke. Er ikke reelt. Tilsvarende leiligheter i borettslaget går for 3mill, men de mener gjennomsnittelig salgspris er litt over 2 mill. men de regner inn(eller heter det trekker fra) fellesgjelden kanskje? skjønner ikke helt. ja, uansett, da kommer jeg akkurat ikke under 50% lån...og må ta til takke med en noe høyere rente. Anonymkode: b52f9...ac7 opplevd det samme. Ikke reell salgsverdi for min type rekkehus. Nesten 1 mill i forskjell. Anonymkode: b52f9...ac7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #46 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 15.17): Legg ungenes der også, mindre rente pr mnd er fint. Anonymkode: 9ac28...39b Mindre rente pr mnd på sparepenger er da virkelig ikke spesielt fint... Anonymkode: feae2...8fc
SPOCA Skrevet 1. januar 2024 #47 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 18.31): Ser de "gjør jobben" med å prise leiligheten min...og den prisen er jo ALT for lav. Det er liksom snittet i området mitt... hjeg skjønner ikke. Er ikke reelt. Tilsvarende leiligheter i borettslaget går for 3mill, men de mener gjennomsnittelig salgspris er litt over 2 mill. men de regner inn(eller heter det trekker fra) fellesgjelden kanskje? skjønner ikke helt. ja, uansett, da kommer jeg akkurat ikke under 50% lån...og må ta til takke med en noe høyere rente. Anonymkode: b52f9...ac7 Det gjorde de også med oss, men hvis man sender dem e-takst legger de inn dette. Vi fikk en megler til å gi oss dette. Vi gikk fra belåningsgrad på 85 til 65.
bvp Skrevet 1. januar 2024 #48 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er det som et mitt ankepunkt også, om jeg behøver snakke med noen, låne opp, bake inn noe i huslån etc. De tilbyr lån bare til de med under 50%?? Anonymkode: b52f9...ac7 For å ta det siste først, ja, de tilbyr lån til de som har over 50% også. Jeg ble arbeidsledig og en måned etter bestemte jeg meg for at jeg ville be om avdragsfrihet (jeg vet det kommer inn ett større beløp om en stund, vet bare ikke når) ut 2024, forsøkte gjøre det i appen men kom ikke inn på funksjonen så jeg ringte dem, fikk 4 valg og da svarte de med engang og da jeg sa hva jeg ville sa de at de kunne gi 1 år, jeg sa jeg gjerne ville ha ut året da 31.12 var en mye enklere dato og forholde seg til og da fikk jeg ut året uten noe flere spørsmål, hele samtalen tok maks 2 minutter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå